| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Közélet, hírek

Közzétették a Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterveit

1/4

A Rákospalota-Újpest vasútállomás jelenlegi állapota. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Paragram Stúdió. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, RJZS Architects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Sporaarchitects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

?>
A Rákospalota-Újpest vasútállomás jelenlegi állapota. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
?>
A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Paragram Stúdió. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
?>
A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, RJZS Architects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
?>
A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Sporaarchitects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
1/4

A Rákospalota-Újpest vasútállomás jelenlegi állapota. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Paragram Stúdió. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, RJZS Architects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Sporaarchitects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

Közzétették a Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterveit
Közélet, hírek

Közzétették a Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterveit

2022.02.12. 11:01

A Sporaarchitects, a Paragram Stúdió és az RJZS Architects közreműködésével készültek el a Rákospalota-Újpest vasútállomás felújításának koncepciótervei. Az igen lelakott állomás átalakítása a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiához kötődik.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát a Budapest Fejlesztési Központ készítette el a Kormány megbízásából, célja a Budapest vonzáskörzetébe tartozó, körülbelül 40-60 km távolságra elhelyezkedő települések fővárosi tömegközlekedésbe való bekapcsolása a vasút maximális kihasználásával.
A BFK a stratégia részeként nem csak a vasútvonalak megújítását és kapacitásának növelését, de az állomások felújítását is tervezi. A Rákospalota-Újpest vasútállomás jelen pillanatban több szempontból is kifejezetten elavult: nincsenek akadálymentesített peronok és nincsenek perontetők, valamint a historizáló állomásépület is rossz állapotban van.

A Rákospalota-Újpest vasútállomás jelenlegi állapota. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
1/4
A Rákospalota-Újpest vasútállomás jelenlegi állapota. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A felújítás folyamatának első lépéseként a BFK véglegesítette a jövőbeni vágányképet: két középperon fogadja majd a váci és veresegyházi vonatokat. Következő lépésként a BFK felkért három építészirodát, a Sporaarchitectset, a Paragram Stúdiót és az RJZS Architectset, hogy tegyenek koncepcionális javaslatokat az állomás kialakítására. Az elkészült tervek alapján a Főváros szakmai stábja a IV. és a XV. kerületi főépítésszel együttműködésben határozza majd meg a tervezés további irányát.

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Paragram Stúdió. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
2/4
A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Paragram Stúdió. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A BFK vezérigazgatója, Vitézy Dávid a következőket osztotta meg Facebook oldalán az állomás felújításával kapcsolatban:

  • A mai szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át.
  • A peronok megközelítése teljesen akadálymentes lesz.
  • A történeti állomásépület megmarad és megújul.
  • A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerül az Árpád úti felüljáróhoz, ahol új gyalogos és kerékpáros aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával.
  • A vasútmenti közterületek megújítása elengedhetetlen és gondolunk is erre.
  • Mindenképp épülnek új B+R kerékpártárolók és szeretnénk P+R parkolót is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal.
  • Az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveihez illesztjük az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró, színvonalas átszállópont jön majd itt létre vasút és metró között.

A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Sporaarchitects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook
4/4
A Rákospalota-Újpest vasútállomás koncepcióterve, Sporaarchitects. Forrás: Vitézy Dávid Facebook

A BFK célja a fejlesztéssel, hogy Rákospalota-Újpest vasútállomásról óránként 8-10 vonat induljon a Nyugati pályaudvarra, és hogy a 70-es, illetve a 71-es vonal fejlesztése nyomán a környező városrészek bekapcsolódjanak a budapesti belváros tömegközlekedésébe. Vitézy Dávid sajnos nem tett közzé a megvalósulás várható idejére vonatkozó információt.

Forrás:
Vitézy Dávid Facebook

 

Paár Eszter Szilvia 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.