/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Technológia

Fagyapotból U zsalu: nemcsak időt, de pénzt is spórolhatunk

1/4

Fotó: Knauf Insulation

?>
Fotó: Knauf Insulation
?>
Fotó: Knauf Insulation
?>
Fotó: Knauf Insulation
?>
Fotó: Knauf Insulation
1/4

Fotó: Knauf Insulation

Fagyapotból U zsalu: nemcsak időt, de pénzt is spórolhatunk
Technológia

Fagyapotból U zsalu: nemcsak időt, de pénzt is spórolhatunk

2020.03.27. 12:10

Cikkinfó

Támogatott tartalom

Cég, szervezet:
Knauf Insulation

Termék, technológia:
zsalurendszer

A Knauf Insulation Kft a Zalaegerszeg melletti Heraklith gyárában már hosszú ideje készít fagyapotból U zsalu termékeket, amelyek – mivel használata esetén megtámasztó zsaluzatot nem igényel a koszorú kialakítása – jelentősen meggyorsítják az építés ezen részének folyamatát. (X)

2019. nyarán kereste meg cégünket egy ismert helyi kivitelező azzal a kéréssel, hogy a kivitelezésében készülő sertéshizlaldához készítsünk neki a járatos mérettől eltérő, magasabb elemet, hogy az építmény méretét figyelembe véve nagyobb, erősebb koszorút tudjon készíteni.

Fotó: Knauf Insulation
1/4
Fotó: Knauf Insulation

A gyárral egyeztetve – figyelembe véve a lapok gyártási méretét –, a kérésre készítettünk a 300 mm-es falvastagságra egy 300 mm széles, 310 mm magas U zsalut, amelyben az 50 mm vastag Heratekta szigetelőlap betétet is kicseréltük 25 mm vastag Heraklith lapra, hogy ezzel is növeljük a vasbeton koszorú keresztmetszetét.

 

A termék előnyei:

  • a kivitelező a megtámasztó zsaluzat kiváltásával időt spórol meg

  • a terméket a koszorú magasságra gyártva szállítjuk, így hulladékmentesen felhasználható

  • a terméket már kis mennyiségben, akár a kivitelezés helyszínére is kiszállítjuk

  • a termék kényelmesen és gyorsan a födém oldaláról felrakható

  • a termék a falazással együtt kerül beépítésre, nem kell másik szakiparra várni

  • bonyolult, tört vonalú alaprajz esetén is könnyen kialakítható a koszorú

  • a termék könnyen megmunkálható

  • a termék UV stabil, az idő múlásával is megmarad a kiváló vakolattartó képessége

  • nincs szükség zsaluanyag, zsalutábla megvásárlására

  • végül: mindezekkel nemcsak időt, de pénzt spórolhatunk meg

Fotó: Knauf Insulation
4/4
Fotó: Knauf Insulation

Az U zsalu felhasználásának köszönhetően – a kivitelező saját bevallása szerint – egy hónappal gyorsította meg a termék az építés folyamatát, köszönhetően a fent felsorolt előnyöknek.

(x)

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk