Egyéb cikkek

Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely fejlesztése

1/6

Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design

?>
Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design
?>
Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design
?>
Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design
?>
Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design
?>
Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design
?>
1/6

Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design

Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely fejlesztése
Egyéb cikkek

Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely fejlesztése

2009.11.27. 11:35

Cikkinfó

Építészek, alkotók:
Pintér Tamás, Kéner Tamás, Dombi Miklós

Letölthető dokumentumok:

Rangsorolás nélkül megvételben részesült 20. számú pályamű dpi Design Kft.tervezők: Pintér Tamás, Kéver Tamás, Kovács Péter, Dombi Miklós

Rangsorolás nélkül megvételben részesült 20. számú pályamű
dpi Design Kft.
tervezők: Pintér Tamás, Kéver Tamás, Kovács Péter, Dombi Miklós
munkatársak: Hideg Máté, Lepkanics Zsuzsa, Fellner Anita

 

Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design
1/6
Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design

Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design
2/6
Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design

Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design
3/6
Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design

Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design
4/6
Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design

Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design
5/6
Székesfehérvár, Nemzeti Emlékhely - dpi Design

 

 


Részletes bírálat

Azon pályázatok egyike, amely a romterület védelmét kettős, különböző magasságban elhelyezett lefedéssel oldja meg. A maradványok egy részét nyomottabb, zártabb, vasbeton szerkezetű térben mutatja be. A püspöki palota előtti területre tervezett alapozása azonban problematikus. Ennek a környező terepszinthez képest megemelt teteje járható, a romok egy része innen is szemlélhető. Erre a teraszra Mátyás-szentély apszisa felett átlós rámpát vezet,  ennek nyomvonala azonban nem szerencsés, az egykori szentély jelentőségét csökkenti. A zártságot feloldandó, e posztamens fölé pilléreken álló, de mégis szinte lebegni látszó, nagyobb tetőlemezt helyez. Ennek kontúrja az egykori bazilika méreteihez igazodik. A tető helyzete, a Városház tér felőli feltárulása, de különösen a püspöki palotához való térbeli viszonya, azonban mégis bizonytalan. A tető nagyvonalúan, korszerű anyagokkal szerkesztett. Kár, hogy szerkezete alulméretezett. A keretmerevséghez, illetve a feszített ponyvaszerkezet szélein lényegesen nagyobb tartószerkezeti méretek lennének szükségesek, ami a tervezett  látvány könnyedségét jelentősen befolyásolná. A feszített membránnal kialakított térlefedés nagy magassága és oldalirányú nyitottsága miatt nem igazán védi a csapóeső ellen a romokat és az alatta zajló eseményeket.

Korszerő gondolat viszont a tetőzet alsó síkjának információs felületként való használata. Járható pázsitfelületei megformáltságukkal és léptékükkel jól illeszkednek a szikár építészeti megoldáshoz és a térburkolatok rendszeréhez.

A pályaművet sommás nagyvonalúsága, az egyszerű megvalósíthatósága, a további régészeti feltárások biztosítása miatt értékelte kedvezően a Bíráló Bizottság.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk