/ AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY! | Early Bird jegyek május 17 -ig meghosszabbítva / ÉPÍTÉSZFESZTIVÁL 2024 / AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY! | Early Bird jegyek május 17 -ig meghosszabbítva / ÉPÍTÉSZFESZTIVÁL 2024 / AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY! | Early Bird jegyek május 17 -ig meghosszabbítva / ÉPÍTÉSZFESZTIVÁL 2024 / AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY! | Early Bird jegyek május 17 -ig meghosszabbítva / ÉPÍTÉSZFESZTIVÁL 2024 / AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY! | Early Bird jegyek május 17 -ig meghosszabbítva / ÉPÍTÉSZFESZTIVÁL 2024 / AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY! | Early Bird jegyek május 17 -ig meghosszabbítva / ÉPÍTÉSZFESZTIVÁL 2024
Programok

Erektív fantazmagóriák

1/10

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/10

Erektív fantazmagóriák
Programok

Erektív fantazmagóriák

2007.07.17. 09:28

Eseményinfó

Esemény kezdete:
2007.07.18. 14:00
Esemény vége:
2007.09.10. 14:00

Pauer Gyula kiállítása 2007. július 18-án nyílik meg az N&n galériában.

Pauer Gyula kiállítása 2007. július 18-án (szerdán) 18 órakor nyílik az N&n galériában (1065 Budapest, Hajós utca 39.)
a kiállítást megnyitja: Karafiáth Orsolya költő
 

1/10

2/10

3/10

 
A cím arra utal, hogy a közel száz rajz a saját elképzelésem szerint modellek alkalmazása nélkül, a fantáziámból ered. A rajzolás által, erekciós izgalmi állapotba kerültem. Minden rajz annyi ideig készült, amíg ez az állapot fennállt. Remélhetően, aki megtekinti a képeket, hasonlókat él majd át.

Az eredeti rajzok nagy részét az idő megviselte. Ezek kifejezetten azzal a szándékkal készültek, hogy festményekké váljanak. A rajzok és festmények szemmel láthatóan gátlástalanok, szándékosan nélkülöznek minden szemérmességet.

"A radikális kifejezést, amikor a festészetre vonatkozólag használjuk, úgy kell érteni, hogy az a gyökérre, a forrásra, az eredendőre, a lényegesre utal… a festészet lényegével foglalkozik és nem a kulturális értelmével vagy a vele létrehozott alkotás szociológiai körülményeivel… a radikális festészetet a festészet más fajtájától azok a kérdések különböztetik meg, amelyeket a maga alkotásával vet fel, és megkülönbözteti az, ahogyan a nézőt az élményében részesíti. Az ilyen kutatás inkább a festészet élményével kapcsolatos lényegi kérdésekre, mintsem a művészet kulturális dimenziójára irányul… a hagyomány az volt, hogy a néző passzív szemlélője annak a képnek, amely valamit elbeszél, mégpedig olyan térben, amely nem tartozik a létező világhoz. A néző feladata az volt, hogy szociológiai vagy esztétikai kritériumok szerint ítélje meg rakományának gyümölcseit. a radikális festmény mint konkrét tárgy létezik a való világban… a néző aktív módon be van vonva a dolog körülményeinek a megtapasztalásába.

A festmény bemutatása élményében kel életre. a radikális festészetben egy kép a lehető legkevesebb információt és a lehető legtöbb értéket nyújtja… a festmény ellenszegül a magyarázatnak… a néző dönthet úgy, hogy kedve szerint használja a festményt… minthogy a radikális festészetnek saját állítása szerint az értelme az élményében rejlik, a tartalma többé nem választható el a tárgy materiális megtestesülésétől. a festmény élményéhez valóságos anyagának élményén belül vezet az út… a radikális festészet a festmény és hordozója közötti belső strukturális kapcsolat tudatára épít. a hordozó strukturáját tekintve olyan tárgy, amelynek sajátos rendeltetése az lenne, hogy fessenek rá. mind a festmény, mind pedig a hordozó anyagainak fizikai logikája mutatkozik meg az élményben. A képet a radikális festészetben az anyagának a festett színnek a lényege határozza meg. a festészet gyökér-forrása valamilyen szín-kép."
(Joseph Marioni - Günter Umberg: A kartuson kívül. a néző kérdése a radikális festészetben, fordította: Klimóné Pohárnok Ágnes, Balkon2007/5)
 

4/10

5/10

6/10


Az itt látható képeim gyökér-forrása a meztelen emberi test. az a test, ami nem csupán erotikus képzeteinket ragadja meg, hanem sajátos életmechanizmusával a teljes világ egységeit hordozza magán, magában és vetíti ki az őt figyelő szemek felé. A provokáció is megjelenik a képeken, de a humort sem nélkülözik. A pszeudo-közszemérem ellen lázad, amely különösen jellemző volt a kommunista rendszer prüdériájára. Ez semmiképpen nem illett bele az én szabad gondolkodásomba. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy rajzoláskor sokkal inkább dominált a korlátlan fantáziám, mint a gyakorlati tapasztalatom.
Ezek a képek szándékosan provokatívak.

Eredetileg nem szándékoztam a rajzaimat nagyközönség elé tárni, de a bemutatásukhoz a kor szellemisége is hozzásegített. Örömmel fogadtam Nagy Bálint felkérését és megragadom az alkalmat, hogy többségüket az N&n galériában bemutassam.

Izgalommal várom a hatást.
 

7/10

8/10

9/10

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.