Épülettervek

Budapest Szíve ötletpályázat

1/10

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/10

Budapest Szíve ötletpályázat
Épülettervek

Budapest Szíve ötletpályázat

2006.04.04. 09:21

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Alejandro Cohn, Anthony Gall

Megvétel; vezető tervezők: Anthony Gall, Alejandro Cohn

12. sorszámú pályamű
vezető tervezők: Anthony Gall, Alejandro Cohn
társtervezők: Ben Stevens, Bruce Duffield, Tim Channell, Catherine Szanto, Horváth Zoltán Vilmos, Kabdebó Zoltán, Pintér Tamás, Csaba Katalin

 

 

 



Részletes bírálat:

A pályázatnak az a célja, hogy a Belvárosban a humanizált (gyalogos, kerékpáros) közlekedés domináljon, helyes, azonban az ennek alapfeltételeit megteremtő közlekedésfejlesztési elképzelése hiányos, elnagyolt. A gyaloghíd gondolata több pályaműben felmerült. Ennek pontos, helyes építészeti kialakítása, városképi illeszkedése további vizsgálatot igényel.

 

A rajzi és szöveges részek ellentmondanak egymásnak, a javaslat szöveges része olyan elemeket hoz, amelyeket a terven nem old meg. A terv kiegyensúlyozatlan, mert míg a Belváros északi része túlzott, addig a déli részének fejlesztése a szükségesnél kisebb hangsúlyt kap.

 

Nem konzisztens a pályamű zöldfelületi javaslata: a terv rengeteg új zöldfelületet javasol, a meglévőket azonban nem tartja meg. A város meglévő értékeivel szemben érzéketlen javaslatai: a mozgó járda rendszere, a Duna-partra javasolt szabadtéri színpad, a Belvárosi templom körüli gyümölcsöskert, az uszoda és a homokos Duna-part.

 

A Városház-tömb és a Károly körút közlekedési, forgalmi viszonyai nem olvashatók le egyértelműen a tervről, ezért javaslata nem értékelhető. Nem ad megoldást a kiemelt terület térépítészeti megoldására sem.

 

A Városháza tömbjére és környezetére adott építészeti javaslat keskeny traktusú, de erőteljes beépítést javasolt a Károly körútra. Az épület Károly körút felőli homlokzatát egy-egy szintet átfogó magasságú fém-üveg lamellák vertikális hangsúlya alakítja. A Károly körúttal párhuzamos keresztszárny visszahúzása a Gerlóczy és a Bárczy utcáktól nagyvonalú felnyitást tesz lehetővé a belső agóra tér felé.

 

A pályamű a Városháza udvarait megtisztítja az utólagos beépítésektől. A Merlin épületét elbontja, a szabaddá tett területen a Martinelli-féle terv megvalósulatlan részének alaprajzi idézetét alapkoncepcióként valósítja meg. A Károly körúti új épületszárny visszafogott léptékű, tengelyében a teret kettős gyalogos híd és rámpa kompozíciójából szerkesztett, lebegő közlekedő osztja két részre. Ebbe a tiszta kompozícióba metsz bele a szintsüllyesztéssel hangsúlyozott városfal nyomvonala és az azt kísérő széles füvesített sáv.

 
 

A pályamű a fenti részértékek elismeréseként rangsorolás nélküli 1,0 MFt-os Megvételben részesült.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk