Közélet, hírek

A főváros csak kevesebb fa kivágásával támogatná a Gellért-hegyi Sikló építését

1/2

A KÖZTI Zrt. által készített látványterv, Kép forrása: ujbudaihirek.hu

?>
A KÖZTI Zrt. által készített látványterv, Kép forrása: ujbudaihirek.hu
?>
Kép forrása: Vitézy Dávid/Facebook
1/2

A KÖZTI Zrt. által készített látványterv, Kép forrása: ujbudaihirek.hu

A főváros csak kevesebb fa kivágásával támogatná a Gellért-hegyi Sikló építését
Közélet, hírek

A főváros csak kevesebb fa kivágásával támogatná a Gellért-hegyi Sikló építését

2021.08.12. 16:30

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Építészek, alkotók:
Közti Zrt.

Címkék:
nagyberuházás, turizmus, zöld

Vélemények:
1

Az irtásról szóló hírek már júliusban napvilágot láttak, a főváros azonban most bejelentette: csak minimális fakivágással támogatná a projektet. Ugyan a fejlesztői kommunikáció a lehető legkörnyezetbarátabb módról számolt be a régóta napirenden futó elképzelésekről, ennek ellenére a Citadellát és a Rácz-fürdőt összekötő beruházásnál elkerülhetetlen lesz egyes fák eltávolítása.

A fejlesztő vállalat az építéssel kapcsolatos hatástanulmányban 94 fa kivágására rendelkezik érvényes engedéllyel, 35 fát ezekből az egészségi állapota miatt is ki kell vágni – számolt róla be többek között a Újbuda Hírek. A hatástanulmány kitér arra, hogy a tervezési helyszín tájkép- és természetvédelmi területen található. Körülbelül egy 20 méter széles sávon tüntetnék el a növényzetet, ám a Gellérthegyi Sikló Kft. pótolná a kivágott egyedeket, az előnevelt új fák helyét pedig az illetékes hatóságok és a terület kezelői jelölhetik ki a jövőben. 

A projekt a turistabusz-forgalom kiváltására jönne létre. Átlagosan naponta kb. 350-400 jármű váltakozását szüntetné meg, mely jelentős környezeti terhelés alól szabadítaná fel az egész városrészt, mindemellett a Citadella buszparkolójának felszámolásával új zöldterület is kialakulna.

Kép forrása: Vitézy Dávid/Facebook
2/2
Kép forrása: Vitézy Dávid/Facebook

A terveket a KÖZTI Zrt-től Pottyondy Péter, Tóth Balázs és Miklós Zsófia jegyzik. Az új állomás óránként 1000 fő feljutását biztosíthatja majd a Tabánból a Gellért-hegyre és létrejön egy új fogadóépület is, melyben kávézó és jegypénztár működne majd, de a sajtóban megjelent terveken egy íves panoráma kilátó is látható. A koncepciót részletesen az Építészfórumon is szeretnénk bemutatni a közeljövőben. 

A tervek ellen petíciót is indítottak, a Fővárosi Közgyűlés pedig még nem hozott döntést az ügyben, Gy. Németh Erzsébet főpolgármester-helyettes azonban leszögezte, hogy bár a kormány kiemelt beruházássá emelte a projektet, egy fejlesztő sem Újbudához, sem Budapest más részeihez nem nyúlhat úgy hozzá, hogy azt a fővárosi önkormányzat nem hagyta előzetesen jóvá. Kijelentette, hogy a projekt támogatására akkor kerülhet sor, ha az közberuházásként valósul meg, kevesebb fa kivágásával jár, és teljes egészében kitiltják a turistabuszokat a Citadella környékéről.

A fejlesztő közleményét a tervezett beruházásról az alábbi linken érhetik el. 


Forrás: MTI/ujbudahirek.hu

 

Vélemények (1)
Reki
2021.08.13.
05:57

Örülök, hogy a Fővárosi Közgyűlés végre valamit támogat, ami Budapest fejlődését szolgálja. Nyilván egy hegyoldalban menő sikló építésekor nem lehet megspórolni néhány fa kivágását.

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk