Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Közélet, hírek

A főváros csak kevesebb fa kivágásával támogatná a Gellért-hegyi Sikló építését

1/2

A KÖZTI Zrt. által készített látványterv, Kép forrása: ujbudaihirek.hu

Kép forrása: Vitézy Dávid/Facebook

Hirdetés
?>
A KÖZTI Zrt. által készített látványterv, Kép forrása: ujbudaihirek.hu
?>
Kép forrása: Vitézy Dávid/Facebook
1/2

A KÖZTI Zrt. által készített látványterv, Kép forrása: ujbudaihirek.hu

Kép forrása: Vitézy Dávid/Facebook

A főváros csak kevesebb fa kivágásával támogatná a Gellért-hegyi Sikló építését
Közélet, hírek

A főváros csak kevesebb fa kivágásával támogatná a Gellért-hegyi Sikló építését

2021.08.12. 16:30

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Építészek, alkotók:
Közti Zrt.

Címkék:
nagyberuházás, turizmus, zöld

Vélemények:
1

Az irtásról szóló hírek már júliusban napvilágot láttak, a főváros azonban most bejelentette: csak minimális fakivágással támogatná a projektet. Ugyan a fejlesztői kommunikáció a lehető legkörnyezetbarátabb módról számolt be a régóta napirenden futó elképzelésekről, ennek ellenére a Citadellát és a Rácz-fürdőt összekötő beruházásnál elkerülhetetlen lesz egyes fák eltávolítása.

A fejlesztő vállalat az építéssel kapcsolatos hatástanulmányban 94 fa kivágására rendelkezik érvényes engedéllyel, 35 fát ezekből az egészségi állapota miatt is ki kell vágni – számolt róla be többek között a Újbuda Hírek. A hatástanulmány kitér arra, hogy a tervezési helyszín tájkép- és természetvédelmi területen található. Körülbelül egy 20 méter széles sávon tüntetnék el a növényzetet, ám a Gellérthegyi Sikló Kft. pótolná a kivágott egyedeket, az előnevelt új fák helyét pedig az illetékes hatóságok és a terület kezelői jelölhetik ki a jövőben. 

A projekt a turistabusz-forgalom kiváltására jönne létre. Átlagosan naponta kb. 350-400 jármű váltakozását szüntetné meg, mely jelentős környezeti terhelés alól szabadítaná fel az egész városrészt, mindemellett a Citadella buszparkolójának felszámolásával új zöldterület is kialakulna.

Kép forrása: Vitézy Dávid/Facebook
2/2
Kép forrása: Vitézy Dávid/Facebook

A terveket a KÖZTI Zrt-től Pottyondy Péter, Tóth Balázs és Miklós Zsófia jegyzik. Az új állomás óránként 1000 fő feljutását biztosíthatja majd a Tabánból a Gellért-hegyre és létrejön egy új fogadóépület is, melyben kávézó és jegypénztár működne majd, de a sajtóban megjelent terveken egy íves panoráma kilátó is látható. A koncepciót részletesen az Építészfórumon is szeretnénk bemutatni a közeljövőben. 

A tervek ellen petíciót is indítottak, a Fővárosi Közgyűlés pedig még nem hozott döntést az ügyben, Gy. Németh Erzsébet főpolgármester-helyettes azonban leszögezte, hogy bár a kormány kiemelt beruházássá emelte a projektet, egy fejlesztő sem Újbudához, sem Budapest más részeihez nem nyúlhat úgy hozzá, hogy azt a fővárosi önkormányzat nem hagyta előzetesen jóvá. Kijelentette, hogy a projekt támogatására akkor kerülhet sor, ha az közberuházásként valósul meg, kevesebb fa kivágásával jár, és teljes egészében kitiltják a turistabuszokat a Citadella környékéről.

A fejlesztő közleményét a tervezett beruházásról az alábbi linken érhetik el. 


Forrás: MTI/ujbudahirek.hu

 

Vélemények (1)
Reki
2021.08.13.
05:57

Örülök, hogy a Fővárosi Közgyűlés végre valamit támogat, ami Budapest fejlődését szolgálja. Nyilván egy hegyoldalban menő sikló építésekor nem lehet megspórolni néhány fa kivágását.

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.