Helyek/Infrastruktúra

Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér

1/12

a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér látványterve

a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér látványterve

a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér

Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér

helyszínrajz

belső tér

belső

?>
a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér látványterve
?>
a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér látványterve
?>
a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér
?>
 Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér
?>
helyszínrajz
?>
?>
?>
?>
?>
?>
belső tér
?>
belső
1/12

a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér látványterve

a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér látványterve

a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér

Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér

helyszínrajz

belső tér

belső

Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér
Helyek/Infrastruktúra

Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér

2008.07.14. 07:26

Projektinfó

Földrajzi hely:
Sencsen / Shenzhen, Kína

Építészek, alkotók:
Fuksas Architects

Letölthető dokumentumok:

Tervező: Massimiliano and Doriana Fuksas Architects

Guangdong tartomány déli részén, a Gyöngy-folyó torkolatának keleti partján fekvő Shenzen Kína egyik legjelentősebb ipari és turistaközpontja. A Hong Konghoz közel eső város fekvése számos előnnyel bír a gazdasági fejlődés szempontjából.

A shenzeni nemzetközi repülőtér új terminálja a város kapujaként funkcionál majd. A légiutasok első és utolsó benyomása a városról a repülőtéren keresztül alakul ki. A shenzeni T3 terminál pozitívan befolyásolja majd a turisták valamint a kínai és a külföldről érkező üzletemberek Shenzenről kialakult képét. A Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér elrendezése a világszínvonalú utazási szolgáltatásoknak megfelelően került megtervezésre, és a következő területeket szolgálja ki a jövőben:

- nemzetközi szolgáltatás

A T3 terminál nemzetközi légiforgalmi kapuként funkcionál Kína és a világ többi országa között.

- belföldi szolgáltatás

Peking, Shanghaj és Guangzhou után a Shenzen Baoan Kína negyedik legnagyobb repülőtere, amely az országon belüli légiutakat is kiszolgálja. A nemzetközi és a belföldi járatok közötti átszállások megkönnyítése a kínai városok fejlődésére is hatással lesz.

- regionális szolgáltatás

Shenzen 3.5 órás repülési körzetében több mint 40 egymillió feletti lakossal rendelkező város fekszik. Ennek köszönhetően Shenzen remek középpont a regionális járatokhoz. A környező városokból utazók Shenzenen keresztül el tudják érni a nemzetközi járatokat, de a többi ázsiai városba is egyszerűen eljuthatnak.


6/12

7/12

8/12

9/12

10/12


A repülőtér tervei helyi anyagok felhasználásával, a funkcionalitás és a költségtakarékosság figyelembevételével készültek. Az épület terveinek elkészítése és a kivitelezés rendhagyó módon mindössze néhány év alatt lezajlik. A T3 nemzetközi terminál építése három szakaszban történik:
1. fázis (2015-ig)
Az első szakaszban elkészül a 63 kapuval rendelkező terminál, a közlekedési rendszer, a parkoló, a tájrendezés és egy bevásárlóközpont.
2. fázis (2025)
A vasúti csatlakozás ebben a fázisban készül el. Az első fázis bővítéseként továbbá ebben a szakaszban épül meg az első várócsarnok, a kapukkal és a vonatforgalommal összeköttetésben.
3. fázis (2035)
Az utolsó szakaszban zajlik a repülőtér nyugati oldalának fejlesztése. A bővítéseken túl további várócsarnokok épülnek, és a fejépület üveghomlokzattal és üvegfedésű tetővel is kiegészül.


belső tér
11/12
belső tér

belső
12/12
belső




A légiközlekedés jövőjének kiszámíthatatlanságát figyelembe véve a tervek maximálisan rugalmasak, és a terek egyszerűségével valamint a jó minőségű szolgáltatások beépítésével a modern légiutazás bonyolultságát oldják.

A terminál és a várócsarnok

A repülőtéri élmény nagyrészt a terminálokon és a várócsarnokokon keresztül jön létre. Az utasokra hatással van, hogy mennyi időt kell eltölteniük a bejelentkezéssel, milyen hosszú a gyalog megtett út, mennyire könnyű az eligazodás, mekkora a zsúfoltság és milyen szolgáltatások találhatók a repülőtéren. A tervek készítésénél mindezeket a részleteket figyelembe vették. Az egységesítő tető alatt elhelyezett terminálból mindenütt kilátás nyílik a környezetre, és a duplafalú mintás homlokzatburkolaton átszűrődik a természetes fény. A burkolat az energiafelhasználás érdekében megóvja a belső tereket a közvetlen napsugárzástól, és egyben elegáns környezetet biztosít. Az utasok kényelmes, tetszetős térben várakozhatnak.

a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér látványterve
1/12
a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér látványterve

a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér látványterve
2/12
a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér látványterve

a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér
3/12
a Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér

 Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér
4/12
Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér

helyszínrajz
5/12
helyszínrajz



A terminál

Az utasok a plazán keresztül érik el a csomagfeladást, a földszinti érkezési és az indulási csarnokokat, valamint a kávézókat, éttermeket, irodákat és az üzleti tárgyalásra alkalmas helyiségeket. A nagy indulási előcsarnok nemcsak a különböző szintek közötti vizuális kapcsolatot biztosítja, de rajta keresztül azok természetes fényt is kapnak. A bejelentkező pultok, az információ, a légitársaságok és az autóbérlő cégek irodái a fentről fénnyel elárasztott elegáns térben kaptak helyet, így a várakozás kellemesebb az utasok számára.
Az utasokat érkezéskor a repülőteret lefedő tető kettős nyílásainak fényeffektusai üdvözlik. A bejelentkezési fázis után a belföldi és a nemzetközi utasok haladási iránya vertikálisan válik szét. A nemzetközi járatok utasai mozgólépcsőn jutnak le az alsó szintre, míg a belföldi utazók egyenesen a biztonsági vizsgálathoz érkeznek.

A várócsarnok

A várócsarnok a repülőterek talán legfontosabb eleme. A shenzeni nemzetközi repülőtér várócsarnokának három funkciója - indulás, érkezés, kiszolgáló rész - különböző szinteken kapott helyet. A várócsarnok egyszerű, elegáns formája későbbi bővítéseket is lehetővé tesz. A belső teret a fluiditás, valamint további két fontos jellemző határozza meg: a mozgás és a megállás. A váróhelyek és az üzletek szigetszerű elhelyezése a megállást szolgálja a természetes módon egymást követő terekben. A belső burkolat igen finom háló, amely mozgásán keresztül elegáns atmoszférát biztosít.

képek és szöveg: Fuksas Architects


Shenzen Baoan nemzetközi repülőtér
fejlesztő: Shenzhen Planning Bureau + Shenzhen Airport (Group) Co.,Ltd.
Tervező: Massimiliano and Doriana Fuksas Architects

Projekt menedzser: Christian Knoll és Fang Tian
Római építész tervezői csapat: Annunziata Del Monaco, Kai Felix Dorl, Alessandro Miele, Serena Mignatti, Florencia Munoz, Yeol Park, Grazia Patruno, Francesco Schiavello, Junseung Woo
Párizsi építész tervezői csapat: Alvaro Alzerreca, Amata Boucsein, Jan Horst, Alexander Hugo, Rocco Valantines
Belsőépítészet: Giulio Patrizi, Farshid Tavakolitehrani, Giuseppe Zaccaria
Makettek: Nicola Cabiati, Vincenzo Del Monaco, Flor Olivares, Marco Roma, Frauke Stenz, Lorena Tiziana Vacirca

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.