Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Közélet, hírek

Műszaki vizsgálatok várnak a leromlott állapotú népligeti felüljáróra

1/1

A népligeti felüljáró, fotó: BKK

Hirdetés
?>
A népligeti felüljáró, fotó: BKK
1/1

A népligeti felüljáró, fotó: BKK

Műszaki vizsgálatok várnak a leromlott állapotú népligeti felüljáróra
Közélet, hírek

Műszaki vizsgálatok várnak a leromlott állapotú népligeti felüljáróra

2022.01.07. 13:48

Az 1978-ban átadott felüljáró, bár közlekedési szerepe kiemelt, rendkívül rossz állapotban van, ám a korszerűsítéshez szükséges forrással jelenleg sem a Fővárosi Önkormányzat, sem a BKK nem rendelkezik. Sajtóhírek szerint a lebontás is egy lehetséges opció.

Zajlik a népligeti felüljáró műszaki vizsgálata, írja a Világgazdaság a Főpolgármesteri Hivatal tájékoztatására hivatkozva. A lap megkeresésére megerősítették, hogy az Üllői út forgalmát a Könyves Kálmán körúton átvezető felüljáróról az állapota miatt részletes vizsgálat készül az idén, amelyet a Budapest Közút Zrt. végeztet. A sokrétű műszaki felmérés kiterjed arra is, hogy a műtárgy milyen mértékben terhelhető, hogy az esetleges felújítása során milyen beavatkozásokat kell elvégezni, illetve, hogy ezek elvégezhetők-e a jövőbeni fennmaradása érdekében. A cikk szerint ebből a válaszból az is elképzelhető, hogy a vizsgálat eredményének tükrében felújítás helyett elbonthatják az 1978 decemberében átadott felüljárót.

A BKK oldalán tavaly év végén jelent meg egy közlemény, ami szerint a felüljáró egyre rosszabb állapotban van, így a biztonságos használat érdekében arról döntöttek, hogy januártól a 12 tonnánál nehezebb járművek (a BKK járműveit is beleértva) nem hajthatnak rajta át. "Sok más budapesti átkelőhöz, hídhoz hasonlóan a Népligeti felüljáró is több éve vár a felújításra. A szükséges korszerűsítési munkák sajnos elmaradtak az elmúlt évtizedekben, ennek mára meglett a következménye: a főváros egy újabb felüljárót örökölt, amelynek közlekedési szerepe kiemelt, ugyanakkor rendkívül rossz állapotban van – és mielőbbi felújításra szorul", írják, hozzátéve, hogy a korszerűsítéséhez forrás kell, amellyel jelenleg sem a Fővárosi Önkormányzat, sem a BKK nem rendelkezik.

Korábban már beszámoltunk arról, hogy októberben a BKK a felüljárót is magában foglaló népligeti csomópontra vonatkozóan tanulmányterv készítésére írt ki közbeszerzést. A tanulmányterv, melynek fókuszában a csomópont humanizálása, korszerűsítése és a meglévő kialakítás felülvizsgálata áll, egy későbbi, engedélyezési szintű tervdokumentáció alapja lehet. Első körben nem kötöttek szerződést, mert az indoklás szerint az egyetlen ajánlattevő, a Főmterv Zrt. által benyújtott ajánlat meghaladta a rendelkezésére álló fedezet összegét, decemberben azonban ismért kiírták a felhívást. Ennek alapján a tervezői feladatokat így foglalják össze:

  • felül kell vizsgálni az Üllői út – Könyves Kálmán körút csomópontjában meglévő forgalmi rendet, a műszaki diszpozícióban foglalt szempontrendszert és Budapest Főváros hatályos fejlesztési stratégiáit figyelembe véve,
  • meg kell vizsgálni a csomópontban a legfontosabb közúti, és közösségi közlekedési kapcsolatokat, és – a megrendelővel egyeztetve – legalább három olyan változatot kell bírálati tervi szinten, majd ezek közül egyet tanulmánytervi szinten kidolgozni, amelyek alkalmasak a tervező által végzett forgalmi vizsgálat, a Főváros és a BKK irányelvei, valamint további közlekedésbiztonsági, fenntarthatósági stb. szempontok szerint felmerülő kívánalmakat teljesíteni,
  • mindemellett a tanulmánytervben vizsgált csomóponti kialakításokból következő egyéb, a Könyves Kálmán körút – Üllői út belterületi, háromszintű, felüljárót, gyalogos aluljárót, valamint kétirányú villamos átvezetést magába foglaló, jelzőlámpás csomóponton felül más, a tervező által kidolgozott változat által közvetlenül érintett csomópontok tanulmánytervi szintű vizsgálata, a szükséges átalakításukra történő javaslat megtételét is várjákaz egyes tervváltozatokon belül

A tanulmányterv elkészítésére január 14-ig várják az ajánlatokat.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.