Közélet, hírek

Építési engedélyt kapott a Közlekedési Múzeum vasúti megállójának terve

1/4

Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro

Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro

Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro

Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro

?>
Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro
?>
Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro
?>
Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro
?>
Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro
1/4

Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro

Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro

Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro

Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro

Építési engedélyt kapott a Közlekedési Múzeum vasúti megállójának terve
Közélet, hírek

Építési engedélyt kapott a Közlekedési Múzeum vasúti megállójának terve

2021.09.18. 16:18

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Építészek, alkotók:
Diller Scofidio + Renfro

Címkék:
infrastruktúra, nagyberuházás

A projekt építési engedélyt kapott a vasúti közlekedési hatóságtól a Hungária körútnál létesülő új megálló építésére, ahol a hatvani és az újszász-szolnoki vasútvonal személy- és zónázó vonatainak utasai kapnak majd fontos átszállópontot. Innen egyúttal meg lehet majd közelíteni a Közlekedési Múzeum új épületét, a környező lakóterületeket, az Operaház Eiffel Csarnokát, a Hidegkuti Nándor Stadiont és a Népliget északi részét is.

"Az előzetes forgalmi modellezéseink azt mutatják, hogy a megálló napi forgalma el fogja érni a 10 000 főt, vagyis Zugló jelentőségéhez lesz mérhető ezen a fontos elővárosi folyosón, főleg az 1-es villamossal való kapcsolat miatt. A Rákosnál szétágazó hatvani, 80a jelű és újszászi, 120a jelű vonal együttesen 42 ezer ingázót szolgál ki. Régi terv az, hogy a Hungária körút keresztezésénél létesüljön új megálló a vonatok számára, hisz ma Kőbánya felsőtől a Keleti pályaudvarig a vonatok nem állnak meg, a belvárost körülvevő irodai, munkahelyi, kereskedelmi zónát feltáró körgyűrűs 1-es villamosra nem lehet átszállni." - olvasható Vitézy Dávid Facebook bejegyzésében.

Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro
1/4
Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro

A Közlekedési Múzeum megálló terveit magának az új múzeumnak a nemzetközi építészeti tervpályázata eredményeként megkötött tervezési szerződés keretében készítteti el a Budapest Fejlesztési Központ a Diller Scofidio + Renfro építésziroda segítségével, miután a tervezési szerződés ezen elemét a BFK átvette a Múzeumtól. A beruházást a BFK a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel konzorciumban készíti elő és valósítja meg, Fürjes Balázs államtitkár felügyelete mellett, a MÁV-val együttműködésben.

Három vágányhoz három peron készül, erre azért is van szükség, mert itt az ívben fekvő vágányok más-más magasságban futnak. Teljesen akadálymentes lesz a megálló a peronokról összesen öt lift is visz majd az észak-déli aluljáróba a lépcsők mellett. Az aluljáró a két kijárat felé szélesedik, a déli a múzeum előtere, illetve a Könyves Kálmán körút és a Kőbányai út felé vezet, az északi pedig a Hungária körút, valamint a MÁV telep első utcája felé. Az aluljáró fala a tervek szerint egy műalkotásnak is helyet ad majd.

Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro
4/4
Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro

Következő lépésben a Budapest Fejlesztési Központ megrendelésében a kiviteli tervek 2022 elejére elkészülnek, így a kivitelezés is megkezdődhet jövő nyáron a Keleti pályaudvar – Kőbánya-felső szakasz fejlesztése keretében, hiszen ez benne van opcióként a szerződésben.

Itt már most is zajlik ugyanis az építkezés: a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között harmadik vágány épül. Az új megálló tervei a most épülő harmadik vágányhoz illeszkednek, maga a vasúti megállóhely 2024-re készülhet el. A megállóknál a tervek szerint 120 kerékpárt hagyományos, 30-at zárható tárolókban lehet majd lerakni.

Forrás: Vitézy Dávid/Facebook

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.