| CALL FOR PAPERS: Modernizmusok: Stílus? Korszak? Ideológia? | Határidő: március 4. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Modernizmusok: Stílus? Korszak? Ideológia? | Határidő: március 4. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Modernizmusok: Stílus? Korszak? Ideológia? | Határidő: március 4. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Modernizmusok: Stílus? Korszak? Ideológia? | Határidő: március 4. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Modernizmusok: Stílus? Korszak? Ideológia? | Határidő: március 4. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Modernizmusok: Stílus? Korszak? Ideológia? | Határidő: március 4. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épülettervek/Hallgatói terv

Zeneház a Várdombon

1/5

Zeneház alaprajzok

Zeneház alaprajz

Zeneház homlokzatok

Zeneház - Apró Diana

?>
Zeneház alaprajzok
?>
Zeneház alaprajz
?>
Zeneház homlokzatok
?>
Zeneház - Apró Diana
?>
1/5

Zeneház alaprajzok

Zeneház alaprajz

Zeneház homlokzatok

Zeneház - Apró Diana

Zeneház a Várdombon
Épülettervek/Hallgatói terv

Zeneház a Várdombon

2009.09.21. 10:18

Műhelyház három hangszerkészítő számára a Logodi utca és a Lovas út közötti területre • Apró Diana diplomaterve, BME – Középülettervezési Tanszék, 2009

A hangszerkészítésnek jelentős múltja van hazánkban, mára mégis kihalófélben lévő szakmává vált. Nagyon kevés helyen lehet ezt a mesterséget tanulni, dobkészítést például ma nem is oktatnak sehol. Pedig a zenész számára egyedileg készített hangszer nagy presztízzsel bír, minősége összehasonlíthatatlan egy gyári készítésű hangszerével – és úgy gondolom, van is rá igény. A Zeneházban három hangszerkészítő műhely kap helyet, melyekben dobokat, vonós- és pengetős hangszereket készítenek; és a közösen használt esztergaműhely. Az itt készített hangszereket a földszinten elhelyezett üzletben lehet megtekinteni, megvenni; valamint a kiállítótérben a hangszerkészítést megismerni. Az épületben egy előadóterem biztosít lehetőséget kisebb koncertek, előadások és rendezvények tartására, amit egy kávézó egészít ki.

 

Zeneház alaprajzok
1/5
Zeneház alaprajzok

Zeneház alaprajz
2/5
Zeneház alaprajz

Zeneház homlokzatok
3/5
Zeneház homlokzatok

 

A telek a Budai Vár alatt, a Logodi utca és a Lovas út között található, meredek lejtésű – az utca vonalában majdnem függőleges. A terület beépítése változó, a Lovas utat szabadon álló villajelleg jellemzi, míg a Logodi utca zártsorú. Épületem tömegének kialakításakor célom volt mindkét beépítés módhoz alkalmazkodni, és a szomszédos alacsony épülethez is igazodva egy harmonikus utcaképet kialakítani. A ház két tömbre tagolt, melyeket egy átlátható, légies lépcsőház köt össze. A telek adottságait kihasználva több kisebb udvart és teraszt alakítottam ki. A vendégek egy fogadóudvaron keresztül érkeznek az épületbe, ahol a hangszerboltba, vagy a kiállítótéren keresztül a többi közösségi térbe juthatnak. Az udvar oldalában meghúzódó lépcsőn közvetlenül az emeleti teraszra és kávézóba is érkezhetnek, a hátsó udvarba is beleshetnek. Az alsó szinteken a publikus részeket helyeztem el, ezekre ülnek rá a műhelyek – így felfelé haladva egyre intimebbé válik a ház.

 

Zeneház - Apró Diana
4/5
Zeneház - Apró Diana

 

A látszóbeton homlokzat a telekhatárt követő oldalakon ritmusos, néhány centimétert eltérő mélységű rétegekből épül fel – ahogyan a zenében is egyszerre több hangszert hallunk, hol egyik, hol másik hangot dominánsabban. A tömbből kiharapott részeken a homlokzat fala sík – mintha késsel vágtak volna ki belőle egy részt –, itt csak az alap ritmus jelenik meg ablakok formájában. A belső terekben a homlokzati falak szintén látszóbeton felületet kapnak, finom geometrikus mintával oldva a beton keménységét. A válaszfalak fehérre festettek. A ház egységét erősítik a letisztult formájú beton bútorok, valamint a bejárati üvegfalon visszaköszönő homlokzati minta. A ház egyik legfontosabb részletének tartom a bejárati kapuhoz tervezett kilincset, melynek ihletét a hangszerek egyik legfontosabb eleme adta: a hangolókulcs, mely nélkül a hangszeren nem is lehet játszani.

Apró Diana

Diplomaterv 2009. június; BME – Középülettervezési Tanszék
konzulens: Fejérdy Péter DLA építész, Perger István „Guszty" zenész, hangszerkészítő

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Gül Baba utca // Egy hely + Építészfórum

2024.01.30. 16:22
8:55

A Frankel Leó útról nyíló meredek, macskaköves gyalogutat sokszínű építészeti térfalai és ebből fakadó zegzugossága teszi Budapest egyik legromantikusabb utcájává. A hangulatos ösvényen keresztül lehet felzarándokolni a közel fél évezreddel ezelőtt épült Gül Baba türbéjéhez, az iszlám világ legészakibb szenthelyéhez.

A Frankel Leó útról nyíló meredek, macskaköves gyalogutat sokszínű építészeti térfalai és ebből fakadó zegzugossága teszi Budapest egyik legromantikusabb utcájává. A hangulatos ösvényen keresztül lehet felzarándokolni a közel fél évezreddel ezelőtt épült Gül Baba türbéjéhez, az iszlám világ legészakibb szenthelyéhez.

Nézőpontok/Történet

Róth Miksa Emlékház és Gyűjtemény // Egy hely + Építészfórum

2024.01.16. 11:41
9:03

Róth Miksa üvegműves, üvegfestő és mozaikművész volt. Művei megtalálhatóak az Országházban, a Zeneakadémiában, a Gresham-palotában és a Magyar Nemzeti Bankban, míg családja – a rendszerváltás előtt – hagyatékát Erzsébetvárosnak adományozta. Az Egy hely stábja a pesti "Chicagóba", a Nefelejcs utcai Róth Miksa Emlékházhoz látogat el.

Róth Miksa üvegműves, üvegfestő és mozaikművész volt. Művei megtalálhatóak az Országházban, a Zeneakadémiában, a Gresham-palotában és a Magyar Nemzeti Bankban, míg családja – a rendszerváltás előtt – hagyatékát Erzsébetvárosnak adományozta. Az Egy hely stábja a pesti "Chicagóba", a Nefelejcs utcai Róth Miksa Emlékházhoz látogat el.