Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Egyéb cikkek

Szálloda a Miskolctapolcai Barlangfürdőhöz

1/5

Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely

Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely

Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely

Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely

Hirdetés
?>
Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely
?>
Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely
?>
Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely
?>
Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely
?>
1/5

Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely

Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely

Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely

Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely

Szálloda a Miskolctapolcai Barlangfürdőhöz
Egyéb cikkek

Szálloda a Miskolctapolcai Barlangfürdőhöz

2009.05.28. 12:46

Rangsorolás nélküli díjazásban részesült 20. sz. pályamű Budapesti Építőművészeti Műhely Kft. tervezők: Dévényi Tamás, Kovács István, Máté Orsolya, Mihály Eszter, Varga Anikó, Vadász Viktor társtervező: Barta Ervin

Rangsorolás nélküli díjazásban részesült 20. sz. pályamű
Budapesti Építőművészeti Műhely Kft.
tervezők: Dévényi Tamás, Kovács István, Máté Orsolya, Mihály Eszter, Varga Anikó, Vadász Viktor
társtervező: Barta Ervin

 

 

Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely
1/5
Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely

Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely
2/5
Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely

Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely
3/5
Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely

Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely
4/5
Miskolctapolca Barlangfürdő - Budapesti Építőművészeti Műhely

 

 


Részletes bírálat

A tervezési terület mélyreható elemzése, pontos meglátások, tiszta válaszok – ezek eredményezték a pályamunka sikerét.

A tágabb terület elemzésének következményeként a megérkezés helyszíne a Bay Zoltán tér, ide kerülhetnek a településközponti szerepből fakadó funkciók, a terület egészét kiszolgáló mélygarázs. Innen indul a fürdővárosi élet hangulatos színhelyeként megálmodott korzó, tengelyét, térfalát a Barlangfürdő tömege határozza meg. A korzó mentén elhelyezett szálloda a fürdővel együtt kellemes léptékű térfalat képez, a földszintre telepített vendéglátó – szolgáltató funkciók jó hátteret biztosítanak a korzó világának.

A szobaszintek mind alaprajzi, mind a keresztmetszeti szerkesztésükben szellemes megoldásaikkal kiválóan oldják a hosszan elnyújtott tömeget. A mögöttes domboldal áttűnését biztosító horizontális megnyitás mellett a tömeg vertikális sávokban történő átszellőztetése tovább oldhatta volna a kissé kemény, konstruktivista formavilágot, segíthette volna az épület tájba való szervesülését. Az épület mögött a dombba süllyesztett fedett feltáró folyosó az épület erényeinek ismeretében elfogadható kompromisszumos megoldás, ugyanakkor a Várhegyre felvezető sétaút a díszlépcsőként való megfogalmazással a terv erényei közé sorolható.

A Barlangfürdő szerepének tisztázása során a területet felszabadítják a rátelepült strandfunkcióktól, így a fürdőbejárat előtti terület ismét közösségi térré válhat. Kiváló ötlet a napozóterek tetőteraszra történő telepítése, sajnálatos ugyanakkor, hogy a terv nem tér ki a közönségforgalom mai megoldásiból fakadó anomáliák kezelésére – miközben fürdő és szálloda kapcsolata jól megoldott.

A Barlangfürdő előtti terület kitisztul. Az új korzó jól értelmezhető zárása ként a tó vízfelülete kibővül, a lezárást a tó és az idetelepített csónakkikötő jelenti. A romterület az egykori járószintjén kerül bemutatásra, a Barlangfürdő felől széles lejtő jelenti a szintek közötti átvezetést. Maguk a romok innen, erről a füves lejtőről, valamint a romok fölött átvezetett hidakról válnak jól átláthatóvá, értelmezhetővé – a feltárt romterület környezetbe való illesztésének finom, érzékeny megoldására ad komplex javaslatot a pályamű.

A terv a városi igények további kielégítését is célul tűzi ki, vásások, fesztiválok rendezésére a Hejő-patak kanyarulatában alakít ki területet, megfelelő javaslatokat téve az „agora" többcélú berendezésére is.

A bíráló bizottság a 20. sz. pályaművet 1.500.000,- Ft. rangsorolás nélküli díjazásban részesíti.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.