Programok

Stylianos Giamarelos: Aris Konstantinidis Görögország nélkül. Ösvény és négyzetháló / 5.

1/3

Stylianos Giamarelos: Aris Konstantinidis Görögország nélkül. Ösvény és négyzetháló / 5.

?>
Stylianos Giamarelos: Aris Konstantinidis Görögország nélkül. Ösvény és négyzetháló / 5.
?>
Aris Konstantinidis: Alexandros Xydis-ház, Athén (1961). Fotó: Építész Szakkollégium
?>
Stylianos Giamarelos, a Bartlett építészeti egyetem óraadó tanára.
1/3

Stylianos Giamarelos: Aris Konstantinidis Görögország nélkül. Ösvény és négyzetháló / 5.

Stylianos Giamarelos: Aris Konstantinidis Görögország nélkül. Ösvény és négyzetháló / 5.
Programok

Stylianos Giamarelos: Aris Konstantinidis Görögország nélkül. Ösvény és négyzetháló / 5.

2022.04.15. 10:25

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Görögország

Építészek, alkotók:
Dr Stylianos Giamarelos, Aris Konstantinidis

Cég, szervezet:
BME Építész Szakkollégium

Az Ösvény és négyzetháló – Regionalizmus és modernizmus határán című előadássorozat ötödik előadása, amelyet Dr. Stylianos Giamarelos, a Bartlett építész egyetem adjunktusa tart. Az előadássorozat egy kutatáshoz kapcsolódik, amely 20. századi görög építészek munkásságán keresztül foglalkozik a regionalizmus és a modernizmus örökös dichotómiájával az építészetben.

Az Ösvény és Négyzetháló előadássorozat első alkalmát is tartó Stylianos Giamarelos, a Bartlett építész egyetem adjunktusa április 18-án, hétfőn élő, személyes előadást tart az Építész Szakkollégium Kende utcai műtermében. A téma Aris Konstatninidis, Görögország egyik legkiemelkedőbb 20. századi építészének munkássága, és megítélésének mai ellentmondásai. A többek között anavyssosi nyaralóépülete és az athéni Xydis-ház révén ismertté vált építész, több kiváló modern szállodaépület és szociális lakótelep tervezője, a görögországi regionális modernizmus nemzetközileg is elismert képviselője. A munkáit bemutató egyik fontos külföldi kiadvány Szilágyi István magyar építész gondozásában látott napvilágot, azonban Konstantinidis építészete itthon sajnos kevesek által ismert. 

Várunk mindenkit szeretettel!

Aris Konstantinidis Görögország nélkül

Aris Konstantinidis nem csupán kivételes tehetségű görög építész volt, hanem egyben akkurátus rendezője annak a képnek, amelyet saját magáról és munkáiról közvetített. A munkásságáról szóló hazai és nemzetközi publikációk felett teljes szerkesztői felügyeletet gyakorolt, így nem meglepő, hogy milyen mértékben határozta meg azt a módot, ahogyan építészetét hat évtizeddel később világszerte fogadják. De Konstantinidisnek ez a kifelé forduló, nemzetközileg ismert oldala összeütközésbe került azzal a befelé forduló, mogorva remete önképpel, amelyet az építész önéletrajzának megírásakor, élete utolsó éveiben teremtett magának. Ezek a szövegek, amelyek ma a legtöbb Konstantinidisről szóló új tanulmány kiindulópontjaként szolgálnak, sajnálatos módon torzítják Konstantinidis örökségét. Az előadás a fiatalabb, élettel teli Konstantindist helyezi előtérbe, amely sokszor a két évtizeddel később önéletrajzát megíró, csalódott énje árnyékában marad. A fiatal Konstantinidis hangja kifelé fordul, és párbeszédet kezdeményez az építész szakma korabeli nemzetközi közösségével. Görögországon kívül Konstantinidis nagylelkű építész, aki külföldön is népszerűsíti neves görög kortársai munkáját.

Aris Konstantinidis: Alexandros Xydis-ház, Athén (1961). Fotó: Építész Szakkollégium
2/3
Aris Konstantinidis: Alexandros Xydis-ház, Athén (1961). Fotó: Építész Szakkollégium

Dr. Stylianos (Stelios) Giamarelos a Bartlett építészeti egyetem óraadó tanára. 2013 és 2016 között a The Bartlett’s Lobby című magazin társalapítója, szerkesztője, 2017 és 2020 között az Architecture Histories című szaklap főszerkesztője, 2020 és 2022 között pedig a Journal of Architecture főszerkesztője. Egyebek mellett írásai jelentek meg a Journal of Architecture, a Journal of Architectural Education, az Architectural Design, a Footprint, az OASE, és a San Rocco szaklapok hasábjain. 2018-ban a kritikai regionalizmus kultúrák közötti szerzőségével foglalkozó kutatása a kétévenkénti EAHN Publication Award második helyezettje volt. Resisting Postmodern Architecture: Critical Regionalism before Globalisation című könyve 2022-ben jelent meg.

 

Az előadás angol nyelvű!

Facebook-esemény: https://fb.me/e/4PG2CYsq5

 

Ajánlott irodalom:

Stylianos Giamarelos, ´The Art of Building Reception: Aris Konstantinidis behind the Global Published Life of his Weekend House in Anavyssos (1962-2014)´, Architectural Histories, 2.1 (2014), Art. 22 https://journal.eahn.org/article/id/7481/


Az esemény megvalósulását az NKA támogatta. (www.nka.hu)






 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok

SZALÓC ÉS BORZOVA // Rejtett Kincsek

2023.03.31. 07:52
10

A gömöri bányavidék kapujában vagyunk: Szalóc és Borzova két magyar falu, két középkori eredetű temlommal. Szalócon egy 14. századi eredettel bíró kegyhely áll, melynek régi szentélye egy 19. század elején hozzáépült hajóval és zsindelyes hagymakupolával büszkélkedik. Borzova szintén középkori múltú temploma még várja régi freskóinak felfedezését, ám kutatása például már egy DNS vizsgálathoz is támpontott nyújtott.

A gömöri bányavidék kapujában vagyunk: Szalóc és Borzova két magyar falu, két középkori eredetű temlommal. Szalócon egy 14. századi eredettel bíró kegyhely áll, melynek régi szentélye egy 19. század elején hozzáépült hajóval és zsindelyes hagymakupolával büszkélkedik. Borzova szintén középkori múltú temploma még várja régi freskóinak felfedezését, ám kutatása például már egy DNS vizsgálathoz is támpontott nyújtott.

Nézőpontok

A SÉNYEI KEMENCE KÁPOLNA // Egy hely + Építészfórum

2023.03.24. 16:12
5

Kemence, kucsma, kas...Az idén 90 éves Vadász György egyik legérdekesebb épülete egy ökomenikus kápolna, mely a sényei szőlőhegyen uralja a tájat. Az egyetlen konkrét építészeti stílusba sem besorolható kápolna ősi formákat idéz, konkrét előképe pedig egy népi tyúkól volt. Az Egy hely csapata a Kemence Kápolnánál járt.

Kemence, kucsma, kas...Az idén 90 éves Vadász György egyik legérdekesebb épülete egy ökomenikus kápolna, mely a sényei szőlőhegyen uralja a tájat. Az egyetlen konkrét építészeti stílusba sem besorolható kápolna ősi formákat idéz, konkrét előképe pedig egy népi tyúkól volt. Az Egy hely csapata a Kemence Kápolnánál járt.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk