Helyek/Infrastruktúra

Simone de Beauvoir gyalogoshíd, Párizs, Franciaország

1/39

A híd elemei szállítás közben, fotó: Marc Verhille

?>
A híd elemei szállítás közben, fotó: Marc Verhille
?>
A híd elemei szállítás közben, fotó: Marc Verhille
?>
A híd elemei szállítás közben, fotó: Marc Verhille
?>
építés közben, fotó: Michael Zimmermann
?>
építés közben, fotó: Michael Zimmermann
?>
építés közben, fotó: Michael Zimmermann
?>
fotó: Jo Pesendorfer
?>
fotó: Jo Pesendorfer
?>
fotó: Jo Pesendorfer
?>
fotó: Jo Pesendorfer
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: Feichtinger Architects
?>
Szemben a Francia Nemzeti Könyvtár, fotó: Jo Pesendorfer
?>
fotó: Jo Pesendorfer
?>
fotó: Jo Pesendorfer
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
?>
fotó: David Boureau
1/39

A híd elemei szállítás közben, fotó: Marc Verhille

Simone de Beauvoir gyalogoshíd, Párizs, Franciaország
Helyek/Infrastruktúra

Simone de Beauvoir gyalogoshíd, Párizs, Franciaország

2008.08.04. 09:27

Projektinfó

Földrajzi hely:
Párizs, Franciaország

Építészek, alkotók:
Feichtinger Architectes

A háromrészes híd a Francia Nemzeti Könyvtár nyilvános épületét kapcsolja a folyón túl fekvő új Bercy parkhoz, s teljes mértékben egyesíti az építészet és a konstrukció követelményeit, újító szerkezete tükrözi a párizsi hídkedvelő hagyományokat. Tervezés: Dietmar Feichtinger / Feichtinger Architectes

A 304 méter hosszú Simone de Beauvoir felüljáró Párizs két körzetét (Bercy és Tolbiac) köti össze. A háromrészes híd a Francia Nemzeti Könyvtár nyilvános épületét kapcsolja a folyón túl fekvő új Bercy parkhoz. A felüljáró egységei: a Szajna felett húzódó központi fesztáv, illetve a két szélső ív a városi autópálya mindkét oldalához.

A híd elemei szállítás közben, fotó: Marc Verhille
1/39
A híd elemei szállítás közben, fotó: Marc Verhille

A híd elemei szállítás közben, fotó: Marc Verhille
2/39
A híd elemei szállítás közben, fotó: Marc Verhille

A híd elemei szállítás közben, fotó: Marc Verhille
3/39
A híd elemei szállítás közben, fotó: Marc Verhille

építés közben, fotó: Michael Zimmermann
4/39
építés közben, fotó: Michael Zimmermann

építés közben, fotó: Michael Zimmermann
5/39
építés közben, fotó: Michael Zimmermann

építés közben, fotó: Michael Zimmermann
6/39
építés közben, fotó: Michael Zimmermann

fotó: Jo Pesendorfer
7/39
fotó: Jo Pesendorfer

fotó: Jo Pesendorfer
8/39
fotó: Jo Pesendorfer

fotó: Jo Pesendorfer
9/39
fotó: Jo Pesendorfer

fotó: Jo Pesendorfer
10/39
fotó: Jo Pesendorfer

fotó: David Boureau
11/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
12/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
13/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
14/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
15/39
fotó: David Boureau

A gyalogoshíd teljes mértékben egyesíti az építészet és a konstrukció követelményeit, újító szerkezete tükrözi a párizsi hídkedvelő hagyományokat. A Szajna folyó azon a ponton, ahol a híd keresztezi, 150 méter széles, és azáltal, hogy egyetlen, 190 m hosszú, folyamatos fesztávval nyúlik át a folyón, köztes alátámasztás nélkül, ami párizsi viszonylatban szokatlan nyitott teret biztosít. E hatásos szerkezet egyesíti a térbeli lehetőséget a könnyedséggel és rugalmassággal, melyet a két összekapcsolódó elem összhangja tükröz: rendkívül karcsú ív, amelyet megfeszített és felfüggesztett oszlopok tartanak.

fotó: David Boureau
16/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
17/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
18/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
19/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
20/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
21/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
22/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
23/39
fotó: David Boureau

A keresztül-kasul haladó ösvényeken több úton is eljuthatunk a hídhoz, melynek két erővonala összhangban van az ösvényrendszerrel, így a gyalogosok számára több lehetőséget biztosít. A híd domború és homorú ívei szimmetrikus lencsét képeznek, ez az elem vizuálisan beilleszti a hidat a tájba, és különleges közösségi teret hoz létre a folyó fölött.

fotó: David Boureau
24/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
25/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
26/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
27/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
28/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
29/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
30/39
fotó: David Boureau

fotó: Feichtinger Architects
31/39
fotó: Feichtinger Architects

Szemben a Francia Nemzeti Könyvtár, fotó: Jo Pesendorfer
32/39
Szemben a Francia Nemzeti Könyvtár, fotó: Jo Pesendorfer

fotó: Jo Pesendorfer
33/39
fotó: Jo Pesendorfer

fotó: Jo Pesendorfer
34/39
fotó: Jo Pesendorfer

A központi fedélzetről a Notre Dame és a történelmi Párizs látványa tárul elénk, míg az alacsonyabb szinteken egy 12 m széles és 65 m hosszú tér jön létre, melynek hangulatát pavilonok, kávézók emelik, és egyéb ideiglenes installációk csábítják pihenésre az elhaladó gyalogosokat. Ráadásul a hely alkalmas arra is, hogy a folyón zajló események lelátójaként szolgáljon.

fotó: David Boureau
35/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
36/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
37/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
38/39
fotó: David Boureau

fotó: David Boureau
39/39
fotó: David Boureau

A járófelszínt beépített csúszásgátlókkal tarkított, csíkos tölgyfaborítás alkotja. A balusztrádok közötti teret függőlegesen kifeszített, rozsdamentes acélháló tölt ki, mely az eloxált alumínium korlát és a híd alján lévő vezér-rúd közé van kifeszítve. A háló átlátszó, ugyanakkor szükségszerűen látható, amivel a megfelelő biztonság elérhető. A világítást a korlátba építették, mely este kiemeli a híd különleges körvonalait.


Megrendelő: Mairie de Paris, Direction de la Voirie et des Déplacements
Tervezés: Dietmar Feichtinger / Feichtinger Architectes
Együtműködő partnerek: Barbara Feichtinger-Felber, Christian Pichler, Marta Mendonça, Bernardo Bader, Montse Ferres, Armelle Lavalou, Eddie Young, Mario Lins, Woytek Sepiol, Caroline Djuric (Competition); José-Luis Fuentes, Marta Mendonça, Guy Deshayes, Christian Pichler, Ulrike Plos, Claire Bodenez, Simone Breitkopf (Project)
Művezetés: RFR
Építésvezető: José-Luis Fuentes, Guy Deshayes / Feichtinger Architectes
Kivitelező: Eiffel

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk