Design/Vizuális kommunikáció

Red Dot-díjas a Puskás Aréna irányítórendszere, a Graphasel munkája

1/10

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

?>
Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila
?>
Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila
?>
Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila
?>
Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila
?>
Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila
?>
Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila
?>
Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila
?>
Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila
?>
Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila
?>
Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila
1/10

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

Red Dot-díjas a Puskás Aréna irányítórendszere, a Graphasel munkája
Design/Vizuális kommunikáció

Red Dot-díjas a Puskás Aréna irányítórendszere, a Graphasel munkája

2020.09.14. 11:19

Cikkinfó

A Design rovatot támogatja a 

Földrajzi hely:
Magyarország, Budapest

Építészek, alkotók:
Graphasel Design Studio, Közti, Skardelli György

Címkék:
arculat, grafika

Magyar siker született a Red Dot Design Awardon. A Graphasel Design Studio Közép-Európa legnagyobb befogadóképességű, legkorszerűbb multifunkcionális élményarénája, a Puskás Aréna látogatóirányító rendszerének és arculatának megtervezéséért vihette haza az elismerést. 

Skardelli György (Közti) tervezte Puskás Arénát 2019 novemberében adták át a nagyközönségnek. A stadion építését Fürjes Balázs kormánybiztos, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár irányította. A kormánybiztos elmondta, öt szempontot adtak a tervezőknek az épület belső világának megformálásához: az aréna belül is legyen világbajnok, a belső dizájn legyen egyszerre szemet gyönyörködtető és felhasználóbarát, a múlt és jövő izgalmas randevúja, időtálló és sajátosan magyar. Mindezt sikerült világszínvonalon megvalósítani, ezt bizonyítja a Red Dot díj is.

Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila
7/10
Puskás Aréna látogatóirányító rendszere és arculata - tervező: Graphasel Design Studio - fotó: Balázs Attila

A Red Dot Design Awardot 1955-ben alapították, azóta minden évben több ezer pályázó közül választják ki a győzteseket a design és a kommunikáció szaktekintélyei. A Graphasel Design Studio az ideivel együtt zsinórban harmadjára kapta meg a huszonnégy tagú, nemzetközileg elismert szaktekintélyekből álló zsűri elismerését. A hazai csapat wayfinding kategóriában nyert, ahol magyar alkotó eddig még nem kapott elismerést. A wayfinding az épületek belső tájékoztatási rendszere, amely közérthető és könnyen követhető jelekkel, szimbólumokkal segíti a látogatókat az eligazodásban. A látogatóirányítás nem csak jelölések rendszere, hanem egyben a középület arculatát is meghatározza.

Az 50 év után újjáéledő Népstadion, új nevén Puskás Aréna arculatának és látogatóirányítási rendszerének megtervezéséért a Graphasel Design Studio volt a felelős a Budapest Fejlesztési Központ megbízására. Az alkotók hat alapelvet fogalmaztak meg, melyeket következetesen alkalmaztak a tervezési folyamat minden fázisában. Ezek közül a egyik legfontosabb, hogy tiszta, artikulált, jól beazonosítható jelekkel találkozzon a látogató az épületen belül és kívül egyaránt, így könnyen tájékozódhasson és gyorsan közlekedhessen a térben.  

A Graphasel Design Studio az utóbbi években számos nemzetközi elismerést szerzett, többek között két Red Dot díjat: egyiket az Opera Gin Budapest címkéjével, másikat a Dubicz Borászat csomagolásterveivel nyerte. A stúdió nevéhez kötődik a budapesti Google iroda dizájnja, a 2017-es Fina világbajnokság teljes megjelenése, Budapest és Magyarország turisztikai arculata, de több cukrászda, étterem és hotel vizuális identitása is.

Forrás: Graphasel Design Studio

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.