| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épületek/Középület

Napfény a jégen, avagy célegyenesben a Műjégpálya épületének rekonstrukciója

1/27

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Bátfai Judit, Bartha Zoltán, a Műjég igazgatója, Baranyai Zoltán műszaki vezető

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója, Baranyai Zoltán műszaki vezető - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Bátfai Judit, Bartha Zoltán, a Műjég igazgatója, Baranyai Zoltán műszaki vezető
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója, Baranyai Zoltán műszaki vezető - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
?>
1/27

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Bátfai Judit, Bartha Zoltán, a Műjég igazgatója, Baranyai Zoltán műszaki vezető

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója, Baranyai Zoltán műszaki vezető - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Napfény a jégen, avagy célegyenesben a Műjégpálya épületének rekonstrukciója
Épületek/Középület

Napfény a jégen, avagy célegyenesben a Műjégpálya épületének rekonstrukciója

2011.07.21. 14:04

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Mányi István, Mizsei Anett

Vélemények:
5

Július 8-án megnyitotta kapuit a városligeti Műjégpálya. No nem a korcsolyázók számára, hanem azoknak az érdeklődőknek, akik kíváncsiak voltak a folyamatban lévő rekonstrukciós építési munkákra. A helyszínről Mizsei Anett írt tudósítást.

Július 8-án megnyitotta kapuit a városligeti Műjégpálya. No nem a korcsolyázók számára, hanem azoknak az érdeklődőknek, akik kíváncsiak voltak a folyamatban lévő rekonstrukciós építési munkákra. A helyszínt Baranyai Zoltán műszaki vezető mutatta be a Műjég kedvelőinek – köztük Bátfai Judit egykori műkorcsolyázónőnek, aki alighanem a jelenlévők közt a legkorábbi Műjég-rajongó volt. Kislányként 1953-ban lépett először jégre itt, 1959-től a Magyar Jégrevü, később az NDK balett-táncosnője, majd 1972-től a Párizsi Jégrevü táncosa volt, utóbb Amerikában helyezkedett el. Edző, szólótáncos, aki összesen 22 évet töltött aktívan a jégen, és 37 országban járt fellépni. Elmondása szerint a mai napig a jég és a tánc az élete, s télen, ha csak teheti, korcsolyázik szabadidejében.

 

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
1/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
2/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Bátfai Judit, Bartha Zoltán, a Műjég igazgatója, Baranyai Zoltán műszaki vezető
3/27
Bátfai Judit, Bartha Zoltán, a Műjég igazgatója, Baranyai Zoltán műszaki vezető

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
4/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
5/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
6/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
7/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
8/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója, Baranyai Zoltán műszaki vezető - Mizsei Anett
9/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója, Baranyai Zoltán műszaki vezető - Mizsei Anett

 

 

A Városligetben – vagy ahogy annak idején nevezték, a Városerdőben – 1799-ben alakították ki azt a tavat, ami télen már alkalmas lehetett korcsolyázásra, bár hivatalosan csak 1870-ben, Rudolf koronaherceg nyitotta meg a téli korcsolyapályát. Ekkor még csak egy kisebb faépület szolgálta a sportolni vágyók kényelmét, ami azonban 1874-ben leégett, és ekkor épült meg az új csarnok Lechner Ödön tervei alapján. A korcsolyapálya népszerűsége nőttön-nőtt, olyannyira, hogy hamarosan a bővítés is szükségessé vált. 1895-ben neobarokk stílusú új épületrészeket emeltek Francsek Imre tervezésében. Ezzel együtt a tó szabályozási munkái is megkezdődtek. Azóta egy nagyobb felújításon esett át az épület: 1954-ben. Ettől fogva csak az időről-időre tönkremenő betonmedret újították fel, a régi betonokra való újabb rétegek betonozásával. A tó mélysége egyre csökkent, a legutóbbi, 1986-os beavatkozás óta csónakázni már nem lehetett rajta, így a medret évekig fel sem töltötték. Ezzel sajnos az egész Városliget turisztikai vonzereje jelentősen csökkent.

 

 

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
10/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
11/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
12/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
13/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

 

A mostani felújítás végre helyreállította a tavat, így az már most várja a csónakázni vágyókat – a megnyitását kortárs szobrászati kiállítással ünnepelve. Jó eséllyel idén télen már Európa legnagyobb összefüggő jégfelületét találjuk majd itt a maga 15 000 négyzetméteres területével. A felújítás egyik fő feladata volt az épület funkcionális rendezése a mai igényeknek megfelelően. A teljesen új, elektronikus beléptetési technológiával várhatóan kiküszöbölhető a hosszú sorbanállás, és nagyobb lesz az előcsarnok, új jegypénztárakkal, jegykiadó automatákkal felszerelve. A 3,7 milliárd forintos beruházási összköltség 2/3-át Európai Uniós pályázattal fedezték. Ebben a teljes épület és jégpálya rekonstrukciója és akadálymentesítése is benne van. Az épület körülbelül 4000 fő egyidejű kiszolgálására lesz alkalmas. Az előcsarnokból illetve a korcsolyakölcsönzőből érkező vendégek hagyományos ruhatárat és zárható kisszekrényes öltözőt is igénybe vehetnek. Ez utóbbiak az Olof Palme sétány alatt húzódó, térszín alatti bővítésben kapnak helyet. Orvosi szobát és külön sportolói öltözőket is létesítettek, ugyanis a jövőben komolyabb sportrendezvények és versenyek rendezésére is számíthatunk a Műjégen. Étterem, büfé, turistainformációs központ és kiállítóterek teszik majd télen-nyáron vonzóvá a korcsolyacsarnokot.

 

 

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
14/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
15/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

 

Különös figyelmet kap a díszterem, valamint a központi toronyban lévő nyolcszögletű tér, amely a Műjég saját üzemeltetésű rendezvényterme lesz. A díszterem jelenleg még gipszműhelyként működik, itt, a helyszínen készítik az összes gipszöntvényt, ami majd a reprezentatív tereket díszíti. A nagyméretű tömör tégla falak 70-80%-a megmaradt, a födémek cseréje azonban számos okból szükségessé vált. Ezzel elérhető volt az is, hogy a sok kisebb szinteltérés (összesen hat különböző szinten húzódott csak a földszint maga) kiküszöbölhetővé vált. Nagy odafigyeléssel választották meg a bekerülő anyagokat, az izotópos restaurátori vizsgálatok nyomán sikerült az eredetivel jóformán megegyező összetételű habarcsot előállítani, a hiányos, leromlott állapotú bádogozásokat is rekonstruálták, és a palafedés helyett ismét fémlemez borítja a tetőt. A korcsolyázók örömére a modern, különleges, világító falakkal ellátott korcsolyacsatolóban és a jéghez vezető útvonalakon 6 mm vastag természetes gumiburkolat került elhelyezésre, ami azt jelenti, hogy élvédő nélkül is használhatók lesznek ezek a terek a korcsolyák felcsatolása után. A déli összekötőszárnyban új étterem nyílik majd teljesen modern enteriőrrel (ipari parketta, brazil dió burkolatok), bár a rokokó ajtósort helyreállítják, a dongaboltozatot és az építés során előkerült kagylódíszes falfülkét is eredeti formájában hagyják meg.

 

 

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
16/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
17/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
18/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
19/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
20/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

 

Teljesen új gépészeti és elektromos rendszert építenek ki. A pálya körül zárt gépészalagút fut, innen oldják meg a pálya hűtését. Ennek temperálására az épület hulladékhőjét használják. A pálya széle mentén a létesítményhez méltó lámpaoszlopokat helyeztek el, melyeket Olaszországban gyártottak. Az építkezés a végéhez közelít. Most körülbelül 200 fő dolgozik a helyszínen, de a legnagyobb létszám elérte a 350 főt is. Összesen mintegy 1500 embernek adott munkát hosszabb-rövidebb időre a felújítás. Itt kell kiemelnünk a kőműves- és díszítőbrigádokat, akik egytől egyig kiváló munkát végeztek.

 

 

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
21/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
22/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
23/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
24/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
25/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett
26/27
Célegyenesben a Műjégpálya rekonstrukciója - Mizsei Anett

 

Az építkezés során 23 darab második világháborús robbanószerkezetre bukkantak, illetve számtalan régi belépőjegyre – legrégebbi 1957-ből maradt az előcsarnokban (ára 2 Forint 50 fillér volt). Mivel az épület műemléki védelmet élvez, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal folyamatosan figyelemmel kísérte az építkezést, és megkövetelte restaurátori kutatások végzését is. A kő- és farestaurátori tanulmányok után az eredeti tervhez képest változtatásokat is kért. Az új közbeszerzési eljárások szeptember végére fognak átfutni, a befejezés csak ez után lesz lehetséges. Baranyai Zoltán azonban úgy látja: a téli nyitásnak ez nem lehet akadálya, mivel a főbb munkálatok már elkészültek, és a technológia (gépészet, pályahűtés stb.) 98%-a is már a helyére került. Szeptember 4-én leeresztik majd a tavat, ekkor kerülhet sor a jégpálya próbaüzemére. A hűtést egyébként a magyar szabályozásnak megfelelően nem ammóniatartalmú, hanem propilén-glikolos hűtőanyaggal oldják majd meg. Szárazépítés és restaurátori feladatok vannak még hátra, körülbelül 3-4 heti intenzív munkával elkészülhet a Városligeti Műjégpálya.

Mizsei Anett


Városliget Kapuja – a Városligeti Műjégpálya pálya- és épületegyüttes rekonstrukciója
vezető tervezők: Mányi István
tervezés éve: 2001-2009
kivitelezés éve: 2005-2006 (I.ütem – technológiai épület);
2010-2011 (II.ütem – Korcsolyacsarnok és jégpálya)
korcsolyacsarnok: 4.082,08 m2
gyorskorcsolyapálya hűtött felülete: 12.240,00 m2
jégkorongpálya hűtött felülete: 1.895,00 m2
generáltervező: Mányi István Építész Stúdió Kft.
építész munkatársak: Gáti Attila László, Kardos Gábor, Matúz Melinda, Molnár Judit, Pantó Áron (Mányi István Építész Stúdió Kft.)
szakági tervezők:
belsőépítészet: Nóbik Orsolya, Szilvási Attila (KM07 Építész Műterem Kft.),
statika: Szabó Lajos, Kiss Tamás, Schnider László (Du-Plan Mérnöki Iroda Kft.),
épületgépészet: Kordé S. Csaba (CSE-KO Tervező és Fővállalkozó Kft.)
épületvillamosság: Szabó László (ELPRO Mérnöki Iroda Kft.)
gyengeáram: Csányi István (KVINTERV Villamos Tervező Iroda Bt.),
külső közmű: Szalkai Béláné † (Makro Plan Bt.)
útépítés: Frikker Gizella
környzetrendezés: Mohácsi Sándor, Gyüre Bori (s73 Tervező Iroda Kft.),
utólagos falszigetelés: Vaszary Miklós (Méhes Renoszig Kft.)
hűtéstechnika: dr. Csúry István,
részlettervek: Farsang Attila (FRT-Raster Kft.), Barta Ferenc (Barta és Társai Kft.),
felvonók: Tóth Miklós (TM Lift Kft.),
emelőberendezések: Tragor Gábor,
akusztika: Kotschy András (Kotschy és Társai Bt.),
tűzvédelem: Venczel Sándor (Tűz-Ért-Ő Bt.),
akadálymentesítés: Kormányos Anna
építtető/megbízó/fejlesztő: Budapest Főváros Önkormányzata, Főpolgármesteri Hivatal
generálkivitelező: Hérosz Építőipari Zrt.
egyéb adatok: Dömötör Csaba termelési igazgató, Baranyai Zoltán főmérnök, Németh Tamás építésvezető

 

Vélemények (5)
tdbt
2011.07.25.
16:20

korábbi hozzászólásom tárgytalan, itt a lista

Pákozdi Imre
2011.07.22.
16:21

Nagyon klasszak a fotók, jó a leírás, láthatóan szép lesz az épület. Remélem, tényleg megszűnik majd a gyerekkorunkat + fiatalságunkat végig kísérő, átlag másfél órás sorbanállás a bejárat előtt. A "stáblista" hiánya viszont tényleg furcsa.

Mizsei Anett
2011.07.25.
13:16

@Pákozdi Imre: Köszönöm, Imre! Csak nem Te is jársz/jártál ide? Én már nagyon várom a következő szezont, hogy mehessek! :)

Pákozdi Imre
2011.07.25.
20:26

@Mizsei Anett: Igen, jártam, méghozzá eleinte csattos korcsolyával. De az a hokis csibész, aki fellökött, az már nem én vótam...-)

Mizsei Anett
2011.07.26.
06:58

@Pákozdi Imre: :)

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.