Épülettervek/Középület

MOME Campus - a CAN Architects terve

1/25

helyszínrajz

axonometria

alaprajz 1.

alaprajz 2.

alaprajz 3.

alaprajz 4.

alaprajz 5.

alaprajz 6.

homlokzat

homlokzat

homlokzat

metszet

metszet

metszet

metszet

metszet

látványterv - madártávlati kép

látványterv - bejárat

látványterv - homlokzat

látványterv - aula

látványterv - aula

látványterv - kiállítás

látványterv - műterem

látványterv - tetőtér

látványterv - hátsó udvar

?>
helyszínrajz
?>
axonometria
?>
alaprajz 1.
?>
alaprajz 2.
?>
alaprajz 3.
?>
alaprajz 4.
?>
alaprajz 5.
?>
alaprajz 6.
?>
homlokzat
?>
homlokzat
?>
homlokzat
?>
metszet
?>
metszet
?>
metszet
?>
metszet
?>
metszet
?>
látványterv - madártávlati kép
?>
látványterv - bejárat
?>
látványterv - homlokzat
?>
látványterv - aula
?>
látványterv - aula
?>
látványterv - kiállítás
?>
látványterv - műterem
?>
látványterv - tetőtér
?>
látványterv - hátsó udvar
1/25

helyszínrajz

axonometria

alaprajz 1.

alaprajz 2.

alaprajz 3.

alaprajz 4.

alaprajz 5.

alaprajz 6.

homlokzat

homlokzat

homlokzat

metszet

metszet

metszet

metszet

metszet

látványterv - madártávlati kép

látványterv - bejárat

látványterv - homlokzat

látványterv - aula

látványterv - aula

látványterv - kiállítás

látványterv - műterem

látványterv - tetőtér

látványterv - hátsó udvar

MOME Campus - a CAN Architects terve
Épülettervek/Középület

MOME Campus - a CAN Architects terve

2016.04.25. 08:51

Projektinfó

MOME campus tervpályázat

URL:
CAN Architects

Stáblista

Építész: CAN Architects - Cseh András, Élő József, Nagy András, Németh Dávid, Román László, Tátrai Ádám

Letölthető dokumentumok:

A CAN Architects csapata által, a MOME Campus Kreatív Innovációs Tudáspark fejlesztésére készített épület lényegében hordozza a dolog-eszköz-műalkotás hármasságát. Dolog, mert keretet ad az egyetemi életnek; eszköz, mert változhat, folyamatokat segíthet; és műalkotás, mert a MOME mint brand része, egy vizuális mű. 

MOME campus - pályázati terv

Így az eszköz félig dolog, mert a dologiság határozza meg, és mégis több annál; félig műalkotás, és ugyanakkor kevesebb ennél, mert nélkülözi a műalkotás önmagának elégséges voltát. Így az eszköz sajátos köztes helyet foglal el a dolog és a mű között, feltéve, hogy megengedett az efféle méricskélő besorolás."

Martin Heidegger: A műalkotás eredete




Dologszerűségében a ház a mindennapi kreatív kísérletező alkotófolyamatok háttere. Megszokott ismerős környezet, ami annyiról szól csak, hogy lerekesszen és kijelöljön egy teret, keretet adjon az egyetemi élet szellemi és fizikai eseményeinek. Változik a használókkal, mint a ruha - van, ahol könnyen, szinte percről percre, van, ahol kicsit ritkábban, néhol csak megfontolt döntések alapján.

helyszínrajz
1/25
helyszínrajz





Eszközként a MOMÉ-sok svájci bicskája. Elkészítettségében azt a magatartásformát tartottuk szem előtt, hogy magában hordozza a változás lehetőségét - segítse az aktuális innovatív folyamatokat, legyen szó oktatásról, kutatásról, kísérletezésről vagy közösségi eseményekről. Egy - a régi épület generálta - 17 méteres belakható fesztáv, amibe lehet pakolni, lógatni, leválasztani, kibontani. Egy közlekedőrendszer, ami idegpályaszerűen körbehálózza a sokszínű funkcionális és téri struktúrát és ami befogadja az itt készülő dolgok/eszközök/műalkotások folyamatosan változó állandó kiállítását. Egy védőburok, ami méltóságában megőrizve újraírja a régi házat és alkalmassá teszi a korszerűségre; okosan, a kézműves tervezői hagyományok mai lenyomataként. Ezen belül a tudományos és alkotói szabadságra bízza a további használatot. Formaiságában is hordozza a hagyományos oktatási feladatokhoz szükséges bevált térbeli kereteket, ugyanakkor ezzel párhuzamosan elősegíti a jövőorientált gondolkodásmód innovációs törekvéseihez szükséges szabad belakhatóságot - hiszen teljesen valószerű, hogy a következő évtizedekben új térbeliségre lesz majd szükség a tanuláshoz és kutatáshoz. Olyan eszköz, ami tökéletesen passzol a benne alkotó kezébe.

metszet
14/25
metszet





Műalkotásként is szükség van rá, hiszen a folyamatos jelen holnapi állomása és ehhez hozzátartozik a brand, az arculat, az identitás. Ahogy az “A" épület teszi a mai napig, formát ad a szabad művelődésnek és teszi mindezt a szellemi függetlenség, a kreatív individuumként működő közösség önérzetességével. A művészet, a kultúra és a tudás fókuszpontjaként való működéshez ennek megfelelő ikonikus vizuális és térbeli műalkotás szükséges.

látványterv - aula
20/25
látványterv - aula





Can Architects


A tervezési szempontrendszer, a térbeli és épületszerkezeti struktúra és anyaghasználat részletesebb ismertetése itt érhető el




Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.