/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Programok

Mindent a maga helyén - Múzeumliget vagy tudatos városfejlesztés

1/1

Városfejlesztési konferencia az MTA-MUT közös szervezésében, forrás: MUT

?>
Városfejlesztési konferencia az MTA-MUT közös szervezésében, forrás: MUT
1/1

Városfejlesztési konferencia az MTA-MUT közös szervezésében, forrás: MUT

Mindent a maga helyén - Múzeumliget vagy tudatos városfejlesztés
Programok

Mindent a maga helyén - Múzeumliget vagy tudatos városfejlesztés

2015.04.08. 12:10

A Liget Budapest projekthez kapcsolódóan városfejlesztési konferenciát szervez a Magyar Urbanisztikai Tudásközpont. A konferencia meglepő változást, váratlan bejelentést - akár fordulópontot - hozhat a Liget Budapest projektre vonatkozóan. A nagy érdeklődésre tekintettel regisztráljon mielőbb.

IDŐPONT: 2015. április 17. 8:30-14:00

HELYSZÍN: MTA központi épület, 1051 Budapest, Széchenyi tér 9.


A program

8:30 Regisztráció

9.00 Előadások I. blokk: 
- VÁROSFEJLESZTÉS -

Döntési mechanizmusok a városfejlesztésben  
Körmendy Imre építészmérnök, a MUT elnöke

Budapest fejlesztése, a nagy projektek és a Múzeumliget 
Schneller István
építészmérnök, egyetemi tanár

A kulturális turizmus jelene és lehetőségei Budapesten
Schultz Éva művészettörténész, turisztikai közgazdász

Felkért hozzászóló:
A Liget Budapest hatástanulmányainak bírálata
Pákozdi Imre közíró


10:30 Előadások II. blokk:
- ZÖLDFELÜLETEK -

A pesti Városliget - az első városi népkert - története és használatának változása
Jámbor Imre
, tájépítész, egyetemi tanár

A Fővárosi Állat és Növénykert fejlesztése és a Biodóm
Persányi Miklós főigazgató /vagy Paulinyi Gergely, DLA építesz, Mertek Group Zrt./

Felkért hozzászóló: 
Egy tervpályázat tanulságai, a Nemzeti Galéria elhelyezése 
Zoboki Gábor, DLA habil. építész, egyetemi tanár  

Kérdések az előadásokhoz

11:30 Szünet


12:00 Előadások III. blokk: 
TÖRTÉNETI ÉPÜLETEK HASZNOSÍTÁSA

Nemzeti kulturális intézményeink a fővárosban
Marosi Ernő művészettörténész, prof. emeritus, a MTA r. tagja 

Felkért hozzászóló: 

A Kilián laktanya lehetséges hasznosítása
Bugár-Mészáros Károly, építészmérnök  

Technikai múzeumok jövője
Erő Zoltán, építészmérnök

„Alea iacta est", avagy a veszett fejsze nyele
Ráday Mihály (történeti épületek hasznosítási lehetőségei)

Történeti épületek hasznosítási lehetőségei
Kévés György, építészmérnök

13:00 Vita 

13.30 A konferencia zárása, állásfoglalás elfogadása

A konferencia moderátora:  Osskó Judit, építészmérnök

A konferencián való részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Részvételi szándékát kérjük jelezze a mut@mut.hu e-mail címen.

A konferencia a Magyar Építészkamara továbbképzési rendszerében 1,5 pontot ér.

Sajtóközlemény

 

Vélemények (4)
alfoldi2011
2015.04.11.
14:56

Egy óriási szikla feldarabolódása egy, szinte láthatatlan hajszálrepedéssel indul!

Úgy gondolom, hogy megláttuk a hajszálrepedést.

Ez sem jó hír?

Az idézett anyagban lévő perspektív kép két cipősdobozt ábrázol, mely nekem sem tetszik.

A sztárok fantáziája ilyes silány?

Nem azon kellene dolgozni ezek után, hogy a hajszálrepedés szélesedjen és mélyüljön?

 

 

Pákozdi Imre
2015.04.11.
20:23

@alfoldi2011: Azt hiszem, ez ügyben a kormányzati belátás első jeleit láthatjuk, ami nagyon is üdvözlendő. A szikla, az "óriási szikla" a kétharmados kormány saját mindenhatóságába vetett hite (volt), amely - a kétharmaddal együtt - múlóban van. A belátás a vereség elhárításának, a pozíciók megerősítésének és visszanyerésének nélkülözhetetlen feltétele. Különös tekintettel arra, hogy a Fideszen kívül semmiféle kormányképes erőnek még csak a halványnál fehérebb árnyéka sem sejlik a horizonton, ezt a fejleményt - tehát a pökhendi, kormányzati úrhatnámság visszaszorulását - üdvözlöm.

alfoldi2011
2015.04.10.
10:00
mzsblogger
2015.04.10.
17:13

@alfoldi2011: Kitört a háború

http://lizse.blog.hu/2015/04/10/zoboki_a_partizan

(A Lizsé blog a Liget zrt nem hivatalos propaganda blogja)

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk