Pályázatok/Magyar

Már lehet pályázni a 2020-as Vedres György-díjra

1/1

Vedres György és Rimanóczy Gyula (BUVÁTI) terve a Margit körút beépítésére a Széna térnél. Forrás: Esti Hírlap, 1964. február 17., via Fővárosi blog

?>
Vedres György és Rimanóczy Gyula (BUVÁTI) terve a Margit körút beépítésére a Széna térnél. Forrás: Esti Hírlap, 1964. február 17., via Fővárosi blog
1/1

Vedres György és Rimanóczy Gyula (BUVÁTI) terve a Margit körút beépítésére a Széna térnél. Forrás: Esti Hírlap, 1964. február 17., via Fővárosi blog

Már lehet pályázni a 2020-as Vedres György-díjra
Pályázatok/Magyar

Már lehet pályázni a 2020-as Vedres György-díjra

2020.06.25. 09:07

Cikkinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Földrajzi hely:
Magyarország

Cég, szervezet:
Magyar Építőművészek Szövetsége

Beadási határidő:
2020.07.10. 23:00

A Magyar Építőművészek Szövetségének Elnöksége olyan, 40 év alatti magyar építészek jelentkezését várja, akik oktatási vagy egészségügyi tervezésével kiemelkedő építészeti alkotást hoztak létre, és a megépült épület legkésőbb 2019. december 31-ig használatbavételi engedélyt kapott.

A pályázóknak az alábbiakat kell a részvételhez benyújtaniuk:

- a létesítmény bemutató anyagát digitális formátumban, mely tartalmazza az épület főbb jellemzőit (alaprajzait, metszeteit és homlokzatait) és rövid építészeti műleírást legfeljebb egy oldal terjedelemben,

- legalább 5 db digitális fotót a megvalósult épületről, 300 dpi felbontásban,

- a szerző nyilatkozatát arról, hogy a mű saját szellemi alkotása, vagy ha azt társakkal készítette, úgy milyen arányú a műben jegyzett szerzősége.

A pályázatokat digitális formátumban kérik benyújtani a Magyar Építőművészek Szövetsége Titkárságán, a titkar@meszorg.hu email címre 2020. július 10-ig.

A díjat a Magyar Építőművészek Szövetsége Elnöksége ítéli oda, 2020-ban már kilencedik alkalommal. A díjazott a Vedres György-díj díszoklevele mellé nettó 100.000 Ft, azaz százezer forint elismerésben részesül.

Az 1987. január 22-én elhunyt Vedres György Ybl-díjas építész emlékére alapította özvegye a róla elnevezett díjat. 
 

Nyitókép: Vedres György és Rimanóczy Gyula (BUVÁTI) terve a Margit körút beépítésére a Széna térnél. Forrás: Esti Hírlap, 1964. február 17., via Fővárosi blog

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk