| CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Programok

Mai építészek párbeszéde Palladióval — londoni kiállítás

1/1

Teatro Olimpico, fotó: Pino Guidolotti

Hirdetés
?>
Teatro Olimpico, fotó: Pino Guidolotti
1/1

Teatro Olimpico, fotó: Pino Guidolotti

Mai építészek párbeszéde Palladióval — londoni kiállítás
Programok

Mai építészek párbeszéde Palladióval — londoni kiállítás

2009.02.01. 08:41

Eseményinfó

Földrajzi hely:
London, Egyesült Királyság

Építészek, alkotók:
Andrea Palladio

Esemény kezdete:
2009.01.31. 16:00
Esemény vége:
2009.04.21. 15:00

A Royal Academy of Arts-ban két kiállítás is látható az 500 éves évforduló kapcsánAndrea Palladio élete és öröksége — január 31. - április 13.Andrea Palladio a kortárs építész szemével — január 27. - április 21.

Teatro Olimpico, fotó: Pino Guidolotti
1/1
Teatro Olimpico, fotó: Pino Guidolotti

Andrea Palladio élete és öröksége

2009. január 31. - április 13.

Andrea Palladio a kortárs építész szemével

2009. január 27. - április 21.

Royal Academy of Arts
London, Burlington House, Piccadilly

Andrea Palladio (1508–1580) születésének 500. évfordulóján két kiállítás is nyílt a londoni Királyi Művészeti Akadémián. Palladio az egyik legnagyobb olasz építész volt és munkássága a működése óta eltelt öt évszázadban folyamatosan nagy hatást gyakorolt. A Vicenzában, Velencében és a venetói régióban dolgozó Palladio olyan, a klasszikus építészetből táplálkozó új építészeti nyelvezetet alakított ki, amelyet saját korának funkcionális követelményei és esztétikai törekvései figyelembevételével formált meg. Lenyűgöző művei között középületek és templomok is szerepelnek, az európai és amerikai építészek generációira azonban leginkább városi palotái és vidéken felépített villái voltak nagy hatással.

A kiállításon nagyléptékű makettek, számítógépes animációk, eredeti rajzok, könyvek és festmények segítségével mutatják be a kivételes építész munkásságát és hatását. A kiállított anyagnak köszönhetően választ kapunk arra is, miként lehetséges, hogy Palladio neve immár fél évezrede az építészet szinonimája. A kiállítást a Királyi Művészeti Akadémia a vicenzai Centro Internazionale di Studi di Architettura Andrea Palladio intézet, és a RIBA (Királyi Brit Építészeti Intézet) közreműködésével rendezte, a kurátorok Guido Beltramini, Howard Burns és MaryAnne Stevens voltak.

A Palladio életművét bemutató tárlattal párhuzamosan tekinthető meg az akadémia építészeti részlegében az "Andrea Palladio a kortárs építész szemével" c. kiállítás is. Palladio munkássága máig befolyással van az építészetről kialakított képünkre, és az építészeti szakmára is folyamatosan hatást gyakorolt már a 16. századtól. A kiállítás a reneszánsz mester és a különböző generációkhoz tartozó, a jövő építészetét jelenleg formáló kortárs építészek közti párbeszéd kialakítására tesz kísérletet.

Animációkból álló "esszék" és filmes interjúk fedik fel, hogy a kiállításon szereplő jelenkori építészek milyen módon kötődnek Palladióhoz és annak munkásságához. Van, aki a mester elveit szó szerint alkalmazza, mások váratlan, meglepő helyeken találnak rá a máig ható építészre, míg sokan Palladio stílusokon és időn felülemelkedő építészeti formanyelvére reagálnak. A kortárs építészek szemével nézve, és a hagyományos felfogástól eltérő megközelítéseiken keresztül újra felfedezhetjük Palladio hatását és jelenlétét a kortárs építészetben.

A kiállító építészek: David Chipperfield, Aldo Cibic, Donovan Hill, Peter Ferretto, Sir Nicholas Grimshaw, Zaha Hadid, Arata Isozaki, Fumihiko Maki, MARC, Richard MacCormac, O'Donnell Tuomey, Rubedo, Scandurra Studio, Toh Shimazaki Architects, Antonio Jiménez Torrecillas, Chris Wilkinson, Roger Zogolovitch

a kiállításokról:
Andrea Palladio élete és öröksége

Andrea Palladio a kortárs építész szemével

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.