Nézőpontok/Történet

Közlekedés és sport: a Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének története

1/48

A terület 1775-ös térképe. Forrás: Arcanum

A terület 1852-es térképe. Forrás: Arcanum

A terület 1867-es térképe. Forrás: Arcanum

A "városligeti" Lóversenytér a későbbi Népstadion helyén, nagyverseny előtti parádé, 1908. Forrás: Fortepan / Deutsche Fotothek / Brück und Sohn

A Hungária körút és a Kerepesi út kereszteződése az 1910-es években. Forrás: https://www.ilyenisvoltbudapest.hu/

A Hungária körút a Hős utca irányából a Kerepesi út felé nézve, 1941. Forrás: Fortepan / Fortepan/Album002

A Hungária körút a Kerepesi út felől a Mogyoródi út felé nézve, 1941. Forrás: Fortepan / Fortepan/Album002

Hungária körút a Kerepesi útnál, háttérben a 24-es és a 38-as villamos-végállomása és a Ferenc József lovassági laktanya, 1941. Forrás: Fortepan / Fortepan/Album002

Kerepesi út. A metró és a gödöllői HÉV Hungária körúti, tervezett közös végállomásának építése, 1950. Forrás: Fortepan / UVATERV

A metró és a gödöllői HÉV Hungária körúti, közös végállomásának terve, 1950. Forrás: Fortepan / UVATERV

A metró és a gödöllői HÉV Hungária körúti, közös végállomásának terve, 1950. Forrás: Fortepan / UVATERV

Kerepesi út. A metró és a gödöllői HÉV Hungária körúti, tervezett közös végállomásának építése, 1950. Forrás: Fortepan / UVATERV

Az állomásépület kupolacsarnokának terve. Forrás: Szabad Művészet, 1951

„A Földalatti Gyorsvasút siklósi zöldmárvánnyal borított és mozaikképekkel díszített állomása”. Forrás: Szabad Művészet, 1951

„A Budapesti Földalatti Gyorsvasút állomásának modellje”. Forrás: Szabad Művészet, 1951

Kerepesi út. A metró és a gödöllői HÉV Hungária körúti, tervezett közös végállomásának építése, 1951. Forrás: Fortepan / UVATERV

Kerepesi út. A metró és a gödöllői HÉV Hungária körúti, közös végállomásának építése (később lebontásra került). Előtte az ekkor a Keleti pályaudvarig közlekedő HÉV vonala, 1951. Forrás: Fortepan / Nyári György

Kocsis András szobrászművész alkotása a Teniszező lány (1951) a metró és a gödöllői HÉV Hungária körúti, közös végállomásának díszitéséhez készült, felállítására nem került sor. A szobor 1967-től Dunaújvárosban, a stadionkertben látható, 1951. Forrás: Fortepan / Zsivkov Anita - Koós Árpád / Kocsis András fényképei

Kerepesi úti - Hungária körúti metró és a gödöllői HÉV közös végállomásának makettje, 1952. Forrás: Fortepan / UVATERV

A metró és a gödöllői HÉV Hungária körúti, közös végállomásának terve, 1952. Forrás: Fortepan / UVATERV

Ifj. Dávid Károly-Borosnyay Pál-Harmos Zoltán százezres stadionja lejtős vasbeton tribünnel és öltözőtoronnyal (1952. nyár). Forrás: Tanulmányok Budapest múltjából 26., 1997, 67. oldal.

Kerepesi út. A metró és a gödöllői HÉV Hungária körúti, közös végállomása (később lebontásra került). Előtte az ekkor a Keleti pályaudvarig közlekedő HÉV vonala, 1953. Forrás: Fortepan / Samodai József Zuglói Helytörténeti Műhely

A Népstadion, 1954. Forrás: Fortepan / Nagy Gyula

A Népstadion, 1954. Forrás:Fortepan / Martin Kornél

Kerepesi út. A metró és a gödöllői HÉV Hungária körúti, tervezett közös végállomásának részlete, 1954. Forrás: Fortepan / UVATERV

Hungária körút - Thököly út kereszteződése, 1957. Forrás: Fortepan / Samodai József Zuglói Helytörténeti Műhely

Kerepesi út, balra a Százados út torkolata és a Lisieux-i Szent Teréz-templom (Törökőri templom). Jobbra a metró és a gödöllői HÉV Hungária körúti, közös végállomása (később lebontásra került). Előtte az ekkor a Keleti pályaudvarig közlekedő HÉV vonala. A felvétel a 3-as főút szélesítéséhez kapcsolódó sorozat része, 1961. Forrás: Fortepan / FŐMTERV

Hungária körút - Thököly út kereszteződése, 1963. Forrás: Fortepan / FŐMTERV

A Hungária körút tervezett mintakeresztszelvénye. Forrás: AUTÓ-MOTOR, 1967

Hungária körút, Népstadion autóbusz-pályaudvar. Balra a Budapest Sportcsarnok, 1982. Forrás: Fortepan / FŐMTERV

Kilátás a Stadion szállóból a Kerepesi út - Hungária körút kereszteződése felé, előtérben a Budapest Sportcsarnok parkolója és a metró épületei, 1982. Forrás: Fortepan / Urbán Tamás

A Budapest Sportcsarnok építése, 1981. Forrás: Fortepan / Bertalan Ágnes

Parkoló a Stadion szálló és a Budapest Sportcsarnok előtt, középen a háttérben a Népstadion látható, 1982. Forrás: Fortepan / FŐMTERV

A Budapest Sportcsarnok felavatásakor, 1982. Forrás: Fortepan / Szalay Zoltán

A kiégett sportcsarnok 1999 év végén. Forrás: Magyar Nemzet, 1999. december 16.

A Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének környéke 2007-ben. Fotó: Gulyás Attila

A Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének környéke 2008-ban. Fotó: Gulyás Attila

A Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének környéke ma. Fotó: Gulyás Attila

A Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének környéke ma. Fotó: Gulyás Attila

A Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének környéke ma. Fotó: Gulyás Attila

A Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének környéke ma. Fotó: Gulyás Attila

A Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének környéke ma. Fotó: Gulyás Attila

A Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének környéke ma. Fotó: Gulyás Attila

A Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének környéke ma. Fotó: Gulyás Attila

A Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének környéke ma. Fotó: Gulyás Attila

A Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének környéke ma. Fotó: Gulyás Attila

A Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének környéke ma. Fotó: Gulyás Attila

A Hungária körút és Kerepesi út kereszteződésének környéke ma. Fotó: Gulyás Attila