/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Közélet, hírek

Kezdődik a Temesvári Építészeti Biennálé!

1/36

Atelier Ad Hoc - Bucharest Dossier

?>
Atelier Ad Hoc - Bucharest Dossier
?>
51N4E - Skanderbeg Square
?>
51N4E - Skanderbeg Square
?>
51N4E - Skanderbeg Square
?>
FOR - Faber
?>
51N4E - ZIN
?>
51N4E - ZIN
?>
51N4E - ZIN
?>
ASOCIAȚIA LOCUS - Herculane Project
?>
HARQUITECTES - Civic Centre LLEIALTAT SANTSENCA 1214
?>
HARQUITECTES - Civic Centre LLEIALTAT SANTSENCA 1214
?>
HARQUITECTES - Civic Centre LLEIALTAT SANTSENCA 1214
?>
HARQUITECTES - Civic Centre LLEIALTAT SANTSENCA 1214
?>
ABRUPTARHITECTURA - House Made Of Recycled Precast Garages
?>
FLORES & PRATS ARCHITECTS - Sala Beckett International Drama Centre
?>
FLORES & PRATS ARCHITECTS - Sala Beckett International Drama Centre
?>
FLORES & PRATS ARCHITECTS - Sala Beckett International Drama Centre
?>
TERRApia
?>
STUDIO ANNA HERINGER - Anandaloy
?>
STUDIO ANNA HERINGER - Anandaloy
?>
STUDIO ANNA HERINGER - Anandaloy
?>
STUDIO ANNA HERINGER - Anandaloy
?>
STUDIO ANNA HERINGER - Anandaloy
?>
Sustainable Construction, Karlsruhe Institute of Technology, KIT Karlsruhe: Dirk Hebel, Karsten Schlesier, Felix Heisel
?>
Sustainable Construction, Karlsruhe Institute of Technology, KIT Karlsruhe: Dirk Hebel, Karsten Schlesier, Felix Heisel
?>
Sustainable Construction, Karlsruhe Institute of Technology, KIT Karlsruhe: Dirk Hebel, Karsten Schlesier, Felix Heisel
?>
ARHIPERA
?>
DnA_ Design and Architecture - Brown Sugar Factory
?>
DnA_ Design and Architecture - Brown Sugar Factory
?>
DnA_ Design and Architecture - Brown Sugar Factory
?>
School of Bunești
?>
CODE, Prof. Ralf Pasel, TU Berlin - Boarding School Bella Vista
?>
CODE, Prof. Ralf Pasel, TU Berlin - Boarding School Bella Vista
?>
CODE, Prof. Ralf Pasel, TU Berlin - Boarding School Bella Vista
?>
CODE, Prof. Ralf Pasel, TU Berlin - Boarding School Bella Vista
?>
Az idei BETA hivatalos plakátja
1/36

Atelier Ad Hoc - Bucharest Dossier

Kezdődik a Temesvári Építészeti Biennálé!
Közélet, hírek

Kezdődik a Temesvári Építészeti Biennálé!

2020.09.25. 16:01

Cikkinfó

Szerzők:
Winkler Márk

Földrajzi hely:
Temesvár, Románia

Építészek, alkotók:
Ilka Ruby, Brîndușa Tudor, Anca Cioarec

Vélemények:
1

Hogyan akarunk élni a jövőben? Egyike a szeptember 25-én induló BETA, azaz a Temesvári Építészeti Biennálé fő kérdéseinek. A pontosan egy hónapig tartó programsorozat kiállítások, installációk, filmvetítések, vezetett séták, vitaestek és workshopok segítségével járja körbe az ide év hívószavát, a felelősséget.

Az idén harmadik alkalommal megrendezett BETA (Bienala Timişoreană de Arhitectură) a temesvári „Corneliu Miklosi" Tömegközlekedési Múzeumban veszi kezdetét szeptember 25-én, este fél hétkor. Az építészeti és kulturális programsorozat nyitóeseménye az „Enough is Enough" (Ami sok az sok) című kiállítás megnyitója lesz. A tárlat a Biennálé idei kurátorainak (Ilka Ruby, Anca Cioarec és Brînduşa Tudor) válogatását mutatja be olyan építészeti projektekből, melyek szembe fordulva a fentről, központosan irányított, rugalmatlan és pazarló megoldásokkal, alternatív utakat keresnek. A kiállított munkák környezeti, gazdasági és társadalmi szempontból is kiemelt fontosságúnak tekintik az építészeti felelősségvállalást. Olyan megoldásokat kínálnak, melyek felhasználják, újrahasznosítják és átalakítják a régit, ahelyett, hogy elbontanák, betemetnék és megsemmisítenék azt.

„Itt az ideje, hogy az építészek felébredjenek, felelősséget vállaljanak bolygónk sorsáért és teljes mértékben felismerjék munkájuk környezeti hatásait. … Tényleg muszáj építkeznünk? Minden esetben figyelembe kell vennünk a nemleges válasz lehetőségét. Városainkra úgy kell gondolnunk, mint kincsekben gazdag bányákra. Újra felhasználni, fenntartani és átalakítani kell őket, nem pedig lebontani és újat építeni. … Olyan körkörös gazdaságot kell kialakítanunk, ahol minden termék egy másik alapanyagává válik, elválasztva a gazdasági növekedést az erőforrás-felhasználástól." – áll a kurátorok manifesztumában.

51N4E - Skanderbeg Square
3/36
51N4E - Skanderbeg Square

A kiállítás több tucat olyan regionális és nemzetközi példát mutat be, melyek valamilyen módon szembeszállnak fogyasztói társadalmunk paradigmáival. Helyi anyagokat használnak fel, elhagyatott épületeket hasznosítanak újra, megjavítják azt, ami elromlott, felélesztik a kézművességet, közösségben gondolkodnak, visszanyerik az elhasznált anyagokat vagy éppen új anyagokkal kísérleteznek. A kiválasztott épületek ékes bizonyítékai annak, hogy a kimagasló építészeti értéket nem feltétlenül a tömegalakítás vagy a homlokzatok arányának, hanem az építészeti felelősségvállalás függvényében kell keresni.

Az eseménysorozattal a szervezők a lehető legtágabb közönséget szeretnék megszólítani. Nem csak építészek, városépítészek és tájépítészek, de restaurátorok, építőmérnökök, művészek és az ezeken a területeken tanuló diákok, sőt a városlakók, laikusok és még a kisgyerekek számára is érdekes programokkal készülnek.  

A kiállításról további információkat itt, a Biennálé teljes programját pedig itt lehet megtalálni, illetve a facebookon és az instagramon keresztül is tájékozódhattok.

STUDIO ANNA HERINGER - Anandaloy
22/36
STUDIO ANNA HERINGER - Anandaloy

Vélemények (1)
P. Imre
2020.09.28.
15:11

Rokonszenves manifesztum: "Itt az ideje, hogy az építészek felébredjenek ... és felismerjék munkájuk környezeti hatásait." Igen, ezért viszonylag környezetkímélően elbontható házakat tervezzenek. A téglaépület ilyen, szemben a zsaluzott vasbeton épülettel, amely egy időzített környezetromboló bomba. Tekintsék például az alábbi, amúgy rokonszenves megjelenésű, kétemeletes társasházat. Biztos, hogy csupa betonból kellett megépíteni? 50-70 esetleg 100 év múlva, amikor majd elbontják, hetekig, hónapokig tartó zaj- és portterhelést okoznak. https://www.epiteszforum.hu/sa43-tarsashaz--valtozatos-egyseg-hegyvideken?fbclid=IwAR2163A2D_O5AHnWBms81qQABqUViYcDgOoe5XVHjb82D5jbWLBCayGgR_U

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk