Közélet, hírek

Hivalkodás nélkül – Alaprajzi bravúrjával nyerte egy debreceni családi ház a Wienerberger Nívódíját

1/4

Családi ház Debrecenben, Tervező: Nagy Béla, Fotó: Wienerberger

?>
Családi ház Debrecenben, Tervező: Nagy Béla, Fotó: Wienerberger
?>
Ferences Gimnázium, Szentendre, Tervezők: Golda János, Híves Melinda, Mészáros Erzsébet, Fotó: Wienerberger
?>
Metrodom Panorama, Tervező: Hajnal Építésziroda, Fotó: Wienerberger
?>
Családi ház Debrecenben, Tervező: Nagy Béla, Fotó: Wienerberge
1/4

Családi ház Debrecenben, Tervező: Nagy Béla, Fotó: Wienerberger

Hivalkodás nélkül – Alaprajzi bravúrjával nyerte egy debreceni családi ház a Wienerberger Nívódíját
Közélet, hírek

Hivalkodás nélkül – Alaprajzi bravúrjával nyerte egy debreceni családi ház a Wienerberger Nívódíját

2020.10.16. 11:14

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország

Építészek, alkotók:
Hajnal Építész Iroda Kft, Nagy Béla, Golda János, Híves Melinda, Mészáros Erzsébet

Cég, szervezet:
Wienerberger

Címkék:
díj, pályázat

Vélemények:
2

Egy debreceni családi ház, a budapesti Metrodom-Panoráma lakópark, valamint a szentendrei Ferences Gimnázium új épületszárnya nyerte a Wienerberger által kiírt, 2020. évi Építészeti Nívódíjat. Három kategóriában: új építésű ingatlanok, innovatív projektek és rekonstrukciós kategóriában keresték a legjobb épületeket. 

Új építésű ingatlanok, innovatív projektek és rekonstrukciós épületek kategóriákban választották meg 2020 Építészeti Nívódíjas épületeit a Wienerberger által kiírt pályázaton. A kiírás szerint 2016 és 2019 között átadott épületek vehettek részt a megmérettetésen. Az elismeréseket október 15-én, Budapesten adták át a győzteseknek.

Az újépítésű ingatlanok kategóriában a mátészalkai Nagy Béla által tervezett debreceni családi ház kapta az elismerést. Az ingatlan kapcsán a zsűri az egyszerűséget és a funkcionalitást emelte ki, a tökéletes területhasználat mellett hangsúlyozták a projekt során megvalósult erős ökonomikus szemléletet.

Az innovációs díjat a budapesti Metrodom-Panoráma lakópark érdemelte ki, a Hajnal Építésziroda tervezésében. A bírálóbizottság kiemelte, hogy a lakópark ikonikus zöld homlokzatával vonzza a tekintetet, míg műszaki, szakmai megoldásával olyan minőségi szintet képvisel, ami kiemelkedő és méltó példája lehet a jövő épületeinek.

Metrodom Panorama, Tervező: Hajnal Építésziroda, Fotó: Wienerberger
3/4
Metrodom Panorama, Tervező: Hajnal Építésziroda, Fotó: Wienerberger

A Szentendrén található Ferences Gimnázium már 1950 óta működik a városban, az épület azonban egy ideje nem tudta megfelelően kiszolgálni a megnövekedett igényeket. Éppen ezért szükség volt egy új épületszárny kialakítására. A Golda János, Híves Melinda, Mészáros Erzsébet által megálmodott épületegyüttes így két belső udvar köré szerveződik. Az új, korszerű épületrész, amely többek között rendházi lakásokat, közösségi és kiszolgáló helyiségeket foglal magába olyan magas szinten valósult meg, hogy a rekonstrukciós díj kategóriájában első díjjal jutalmazta a zsűri.  

Ferences Gimnázium, Szentendre, Tervezők: Golda János, Híves Melinda, Mészáros Erzsébet, Fotó: Wienerberger
2/4
Ferences Gimnázium, Szentendre, Tervezők: Golda János, Híves Melinda, Mészáros Erzsébet, Fotó: Wienerberger

A három kategória első helyezettjei mellett a zsűri még három okleveles elismerést is kiosztott. Ezeket a Bársony István által tervezett szentendrei Fenyő villa, a Kokas és Társa Tervező Kft. által megálmodott pécsi református iskola és az Arker Stúdió kaposvári informatikai képzőközpontja kapta. 

Részletesebb információ a pályázatokról ezen a linken elérhető.


A Wienerbergerről:
A Wienerberger Magyarország a nemzetközi Wienerberger csoport tagja. Az anyavállalatot Bécsben alapították 1819-ben, mely mára a világ egyik legnagyobb téglagyártójává nőtte ki magát, első helyen áll a homlokzatburkoló téglák gyártásában, és vezető pozíciót foglal el a kerámia tetőcserép gyártása terén Európában. Összesen 28 európai országban, valamint Kínában, Indiában és az USA-ban van jelen a társaság. A cégcsoport világszerte 10 100 alkalmazottat foglalkoztat.

A Wienerberger magyarországi leányvállalatát 1990-ben azzal a szándékkal alapította, hogy technológiai rendszereit és termékeit egész Kelet-Közép-Európában helyi gyártás révén honosítsa meg. Mára a társaság a magyar építőanyag-piac kiemelkedő szereplőjévé vált. A magyarországi termelés jelenleg hét gyárban zajlik, a hazai foglalkoztatottak száma pedig már hétszáz fölötti. 

Vélemények (2)
pocsikgusztav
2020.10.19.
09:17

Csatlakozom az előttem szólóhoz! Szép alkotás, de alaprajzot, és a belső fotókat nagyon hiányolom a videóból..

építtető
2020.10.18.
23:19

Szuper az egyszerű kis házikó! Már csak az alaprajz hiányzik a videóból. Pont az hiányzik, ami miatt izgalmas...

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk