Közélet, hírek

Első napunk a Velencei Építészeti Biennálén

1/16

A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.

A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.

A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.

Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.

Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.

Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.

A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid

A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.

A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.

Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.

A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action

A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a '60-as évek jövőbe tekintő, modernista, és a jelenkor aktualitásokkal foglalkozó utópiáinak kontrasztjára épül.

A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.

Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.

A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.

A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.

?>
A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.
?>
A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.
?>
A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.
?>
Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.
?>
Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.
?>
Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.
?>
A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid
?>
A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.
?>
A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.
?>
Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.
?>
A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action
?>
A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a
?>
A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.
?>
Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.
?>
A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.
?>
A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.
1/16

A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.

A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.

A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.

Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.

Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.

Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.

A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid

A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.

A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.

Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.

A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action

A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a '60-as évek jövőbe tekintő, modernista, és a jelenkor aktualitásokkal foglalkozó utópiáinak kontrasztjára épül.

A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.

Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.

A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.

A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.

Közélet, hírek

Első napunk a Velencei Építészeti Biennálén

2021.05.20. 21:14
1/16

A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.

A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.

A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.

Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.

Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.

Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.

A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid

A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.

A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.

Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.

A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action

A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a '60-as évek jövőbe tekintő, modernista, és a jelenkor aktualitásokkal foglalkozó utópiáinak kontrasztjára épül.

A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.

Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.

A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.

A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.

Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.