/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Programok

Durch Mauern gehen. Kiállítás a berlini falról

1/1

Jose Dávila: Cím nélkül (Allure), 2014. Kiállítási nézet. Kép © Jose Dávila & VG Bild-Kunst, Bonn 2019, Fotó: Enrique Macías Martínez

?>
Jose Dávila: Cím nélkül (Allure), 2014. Kiállítási nézet. Kép © Jose Dávila & VG Bild-Kunst, Bonn 2019, Fotó: Enrique Macías Martínez
1/1

Jose Dávila: Cím nélkül (Allure), 2014. Kiállítási nézet. Kép © Jose Dávila & VG Bild-Kunst, Bonn 2019, Fotó: Enrique Macías Martínez

Durch Mauern gehen. Kiállítás a berlini falról
Programok

Durch Mauern gehen. Kiállítás a berlini falról

2019.09.10. 09:17

Cikkinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Földrajzi hely:
Berlin

Cég, szervezet:
Gropius Bau

Megmenthetik-e az utópiák a világunkat? Nemzetközi művészeti kiállítás a berlini Gropius Bauban a Fal leomlásának 30. évfordulóján. 

Nem is olyan rég történt, hogy a berlini fal leomlása a 20. század utópiáinak egyik legismertebb szimbólumává vált. Az utóbbi évek populista politikája és az extrém nacionalizmus ideológiái azonban komoly fenyegetést jelentenek arra az európai közösségre, amely a fal lebontását legfontosabb eredményei között tartja számon. A berlini Gropius Bau nemzetközi művészeti kiállítása ezzel kapcsolatban fogalmaz meg állításokat és mutat fel művészi pozíciókat.

A „Durch Mauern gehen" (Falakon átmenni) kiállításra 28 alkotót hívtak meg, akik a festészet, a szobrászat, a fotográfia, a film, az audio-installáció, a helyszínspecifikus beavatkozás és a performansz műfajaiban dolgoznak. A nemlineáris kiállítás három témafókusz köré szerveződik. Az első a fal fizikai jelenlétével, illetve szerepével mint a megosztás helyével foglalkozik. A második a fizikai és a metafizikus, az „egyénben felhúzott" falak viszonyát kutatja. A harmadik pedig az utóbbi által okozott konfliktusokra próbál megoldást kínálni.

Kiállító alkotók: Marina Abramović és Ulay, José Bechara, Sibylle Bergemann, Tagreed Darghouth, Jose Dávila, Willie Doherty, Smadar Dreyfus, Melvin Edwards, Dara Friedman, Dora García, Zahrah Al Ghamdi, Mona Hatoum, Nadia Kaabi-Linke, Michael Kvium, Gustav Metzger, Reem Al Nasser, Christian Odzuck, Emeka Ogboh, Anri Sala, Fred Sandback, Aki Sasamoto, Regina Silveira, Siska, Javier Téllez, Samson Young, Yuan Yuan, Héctor Zamora

Kurátorok: Sam Bardaouil és Till Fellrath


Durch Mauern gehen

A Gropius Bau kiállítása
Niederkirchnerstraße 7, 10963 Berlin, Németország

Nyitva tartás: 2019. szeptember 12. – 2020. január 19.

Illusztráció: Jose Dávila: Cím nélkül (Allure), 2014. Kiállítási nézet. Kép © Jose Dávila & VG Bild-Kunst, Bonn 2019, Fotó: Enrique Macías Martínez

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk