Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. /
Egyéb cikkek

Budapest Szíve ötletpályázat

1/11

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/11

Budapest Szíve ötletpályázat
Egyéb cikkek

Budapest Szíve ötletpályázat

2006.04.12. 20:43

Cikkinfó

Építészek, alkotók:
Roth János, Nagy Márton

Letölthető dokumentumok:

szerzői: Roth János, Nagy Márton, Trummer Tamás, Niczki Tamás, Bella Donna Alíz, szakértő: Molnár László

23. sorszámú pályamű
szerzői: Roth János
Nagy Márton
Trummer Tamás
Niczki Tamás
Bella Donna Alíz
szakértő: Molnár László





Részletes bírálat:

A pályázat nem előzmények nélküli gondolata a teljes Belváros közlekedési rendszerében a Petőfi Sándor utca, Kecskeméti utca vonalában egy új észak–déli tengely kialakítása és villamossal való kihangsúlyozása. A másik nagyon erős gyalogos axis a Madách tértől a Petőfi Sándor utcáig tart. A két tengely találkozásánál a (műemlék) postaközpont lebontásával alakít ki új teret, ami egyben a jelenlegi Városháza bejáratát is teljesen új dimenzióba helyezi. Ennek a térnek a kihangsúlyozása (túlhangsúlyozása!) érdekében lebontja, majd újjáépíti a volt MATÁV épületét, ami által a Szervita templom térbeli elhelyezkedése a nagyarányú átépítés ellenére megoldatlan marad.
Kérdéses továbbá a villamos, mint a Belvárosi utcákon közlekedő közösségi közlekedési eszköz (kötött pálya, nagy zajterhelés).
A rakpartot az Erzsébet és a Szabadság híd között süllyeszti le. Ehhez képest ellentmondás, hogy a terven kijelölt és hangsúlyozott gyalogos levezetések a Duna-partra nem itt, hanem az északi Belvárosban, a már említett Madách-tengely meghosszabbításában vannak.  A passzázsok ráfűzése a gyalogos tengelyre példaértékű.
A Madách gyalogostengely túlhangsúlyozása megjelenik a Városháza tömbjének a beépítésében is, és annak nem megengedhető átstrukturálását eredményezi. Az agóra térnek teljesen új, lineáris megfogalmazását jeleníti meg. A lineáris gyalogostengelyre szervezi a tömb új beépítésének térrendszerét is, ami tiszta és jól funkcionáló tereket eredményez. (De a már említett jelentős városházi átalakítás révén!) Ebbe a térrendszerbe szervesen építi be a megtartott Merlin Színházat is. A vele szemben kialakított többszintű tér azonban elveszti kapcsolatát az őt határoló Városházával, ami nem kívánatos. Az építészeti kialakítás is a beépítés átgondoltságát és kiegyensúlyozottságát, nyugodtságát folytatja, a magasság visszaléptetése viszont a valóságban kevéssé érvényesül.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk