| CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épületek/Középület

Egy utolsó séta képkockái – Búcsú a Goldmann menzától és a V2 épülettől

1/30

A fény játéka a felületeken. Az épület földszintjét és első emeletét összekötő főlépcső, amelynek formai világa tovább ismétlődik a felsőbb szinteken. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

Lépcső és folyosó. Az ismétlődés a tartószerkezet vonalvezetését követi. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

Lámpafoglalat és kapcsolója. Az épület földszintjén található csap feletti lámpa kialakítás. A lámpa foglalat formavilága találkozik a falburkolattal kapcsolóval. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

Megmaradt dizájn. A V2 épület egyes termeiben használt álmennyezeti burkolat lámpával. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

Árnyékoló és belső burkolat. A V2 meghatározó horizontális és vertikális formavilága a részletekben is megjelenik. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

V2 földszinti üvegmozaik. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

Központi nyitott lépcsőház részlete. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

V2 épület - központi közlekedő mag vége természetes fényben. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

Goldmann menza kiürült emeleti étkezője. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

Goldmann menza egykori konyhája. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

Üvegmozaik tükröződése és a színek játéka. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Teremben leváló mennyezeti elemek. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Szoba pesti kilátással. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Részletképzés. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Bejárat geometriája. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Az előcsarnok, kívül pedig a Goldmann menza részlete. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Átlátások a Goldmann menza tetejéről – háttérben az E és H épületek. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Tardosi kő, műkő, fenyő. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Formaképzés kötött eszközkészlettel. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Diffúz fény a folyosó kopolit üvegfalán keresztül. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Lépcsőtér felett. A viszonylag egyszerű lineáris-középfolyosós alaprajz ellenére meglepően izgalmas fényekkel találkoztunk a nyitott tantermeknek köszönhetően. Fotó: Somogyi Bálint

Középfolyosó részlete. A megvilágítási élményt tovább fokozták az eltérő anyaghasználatból eredő színfoltok, tónusok, harmóniák. Fotó: Somogyi Bálint

Alagsori előadó, a korszakra jellemző belső faburkolattal. Fotó: Somogyi Bálint

A kopolit üveg és alumínium ajtószerkezet részlete. Néhol szembeötlő a korszak szakipari szerkezeteinek eleganciája is. Fotó: Somogyi Bálint

Földszinti közlekedők alumínium falburkolata. Fotó: Somogyi Bálint

Szimbiózis. A V2 és a Menza épülete 40 éve meghatározó elemei a campus déli oldalának. Fotó: Képkocka - Máté Albert

Modern homlokzatképzés. Fotó: Képkocka - Máté Albert

A középfolyosók szikár funkcionalitását visszafogottan elegáns egykarú lépcső töri meg. Fotó: Képkocka - Máté Albert

Megfakult tudomány: csak a falak maradtak az üres laborhelyiségekben. Fotó: Képkocka - Máté Albert

Fényfestés, főlépcső. Az ilyen képmanipulációt lehetővé tévő eszközök és programok nem léteznének villamosmérnökök és informatikusok évtizedes kutatásai nélkül. Fotó: Képkocka - Máté Albert

?>
A fény játéka a felületeken. Az épület földszintjét és első emeletét összekötő főlépcső, amelynek formai világa tovább ismétlődik a felsőbb szinteken. Fotó: Képkocka - Jovan Endre
?>
Lépcső és folyosó. Az ismétlődés a tartószerkezet vonalvezetését követi. Fotó: Képkocka - Jovan Endre
?>
Lámpafoglalat és kapcsolója. Az épület földszintjén található csap feletti lámpa kialakítás. A lámpa foglalat formavilága találkozik a falburkolattal kapcsolóval.  Fotó: Képkocka - Jovan Endre
?>
Megmaradt dizájn. A V2 épület egyes termeiben használt álmennyezeti burkolat lámpával. Fotó: Képkocka - Jovan Endre
?>
Árnyékoló és belső burkolat. A V2 meghatározó horizontális és vertikális formavilága a részletekben is megjelenik. Fotó: Képkocka - Jovan Endre
?>
V2 földszinti üvegmozaik. Fotó: Képkocka - Váradi Kata
?>
Központi nyitott lépcsőház részlete. Fotó: Képkocka - Váradi Kata
?>
 V2 épület - központi közlekedő mag vége természetes fényben. Fotó: Képkocka - Váradi Kata
?>
Goldmann menza kiürült emeleti étkezője. Fotó: Képkocka - Váradi Kata
?>
Goldmann menza egykori konyhája. Fotó: Képkocka - Váradi Kata
?>
Üvegmozaik tükröződése és a színek játéka. Fotó: Képkocka - Szűcs László
?>
Teremben leváló mennyezeti elemek. Fotó: Képkocka - Szűcs László
?>
Szoba pesti kilátással. Fotó: Képkocka - Szűcs László
?>
Részletképzés. Fotó: Képkocka - Szűcs László
?>
Bejárat geometriája. Fotó: Képkocka - Szűcs László
?>
Az előcsarnok, kívül pedig a Goldmann menza részlete. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté
?>
Átlátások a Goldmann menza tetejéről – háttérben az E és H épületek. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté
?>
Tardosi kő, műkő, fenyő. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté
?>
Formaképzés kötött eszközkészlettel. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté
?>
 Diffúz fény a folyosó kopolit üvegfalán keresztül. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté
?>
Lépcsőtér felett. A viszonylag egyszerű lineáris-középfolyosós alaprajz ellenére meglepően izgalmas fényekkel találkoztunk a nyitott tantermeknek köszönhetően. Fotó: Somogyi Bálint
?>
Középfolyosó részlete. A megvilágítási élményt tovább fokozták az eltérő anyaghasználatból eredő színfoltok, tónusok, harmóniák. Fotó: Somogyi Bálint
?>
Alagsori előadó, a korszakra jellemző belső faburkolattal. Fotó: Somogyi Bálint
?>
A kopolit üveg és alumínium ajtószerkezet részlete. Néhol szembeötlő a korszak szakipari szerkezeteinek eleganciája is. Fotó: Somogyi Bálint
?>
Földszinti közlekedők alumínium falburkolata. Fotó: Somogyi Bálint
?>
Szimbiózis. A V2 és a Menza épülete 40 éve meghatározó elemei a campus déli oldalának. Fotó: Képkocka - Máté Albert
?>
Modern homlokzatképzés. Fotó: Képkocka - Máté Albert
?>
A középfolyosók szikár funkcionalitását visszafogottan elegáns egykarú lépcső töri meg. Fotó: Képkocka - Máté Albert
?>
Megfakult tudomány: csak a falak maradtak az üres laborhelyiségekben. Fotó: Képkocka - Máté Albert
?>
Fényfestés, főlépcső. Az ilyen képmanipulációt lehetővé tévő eszközök és programok nem léteznének villamosmérnökök és informatikusok évtizedes kutatásai nélkül. Fotó: Képkocka - Máté Albert
1/30

A fény játéka a felületeken. Az épület földszintjét és első emeletét összekötő főlépcső, amelynek formai világa tovább ismétlődik a felsőbb szinteken. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

Lépcső és folyosó. Az ismétlődés a tartószerkezet vonalvezetését követi. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

Lámpafoglalat és kapcsolója. Az épület földszintjén található csap feletti lámpa kialakítás. A lámpa foglalat formavilága találkozik a falburkolattal kapcsolóval. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

Megmaradt dizájn. A V2 épület egyes termeiben használt álmennyezeti burkolat lámpával. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

Árnyékoló és belső burkolat. A V2 meghatározó horizontális és vertikális formavilága a részletekben is megjelenik. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

V2 földszinti üvegmozaik. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

Központi nyitott lépcsőház részlete. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

V2 épület - központi közlekedő mag vége természetes fényben. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

Goldmann menza kiürült emeleti étkezője. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

Goldmann menza egykori konyhája. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

Üvegmozaik tükröződése és a színek játéka. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Teremben leváló mennyezeti elemek. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Szoba pesti kilátással. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Részletképzés. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Bejárat geometriája. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Az előcsarnok, kívül pedig a Goldmann menza részlete. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Átlátások a Goldmann menza tetejéről – háttérben az E és H épületek. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Tardosi kő, műkő, fenyő. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Formaképzés kötött eszközkészlettel. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Diffúz fény a folyosó kopolit üvegfalán keresztül. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Lépcsőtér felett. A viszonylag egyszerű lineáris-középfolyosós alaprajz ellenére meglepően izgalmas fényekkel találkoztunk a nyitott tantermeknek köszönhetően. Fotó: Somogyi Bálint

Középfolyosó részlete. A megvilágítási élményt tovább fokozták az eltérő anyaghasználatból eredő színfoltok, tónusok, harmóniák. Fotó: Somogyi Bálint

Alagsori előadó, a korszakra jellemző belső faburkolattal. Fotó: Somogyi Bálint

A kopolit üveg és alumínium ajtószerkezet részlete. Néhol szembeötlő a korszak szakipari szerkezeteinek eleganciája is. Fotó: Somogyi Bálint

Földszinti közlekedők alumínium falburkolata. Fotó: Somogyi Bálint

Szimbiózis. A V2 és a Menza épülete 40 éve meghatározó elemei a campus déli oldalának. Fotó: Képkocka - Máté Albert

Modern homlokzatképzés. Fotó: Képkocka - Máté Albert

A középfolyosók szikár funkcionalitását visszafogottan elegáns egykarú lépcső töri meg. Fotó: Képkocka - Máté Albert

Megfakult tudomány: csak a falak maradtak az üres laborhelyiségekben. Fotó: Képkocka - Máté Albert

Fényfestés, főlépcső. Az ilyen képmanipulációt lehetővé tévő eszközök és programok nem léteznének villamosmérnökök és informatikusok évtizedes kutatásai nélkül. Fotó: Képkocka - Máté Albert

Épületek/Középület

Egy utolsó séta képkockái – Búcsú a Goldmann menzától és a V2 épülettől

2021.03.18. 17:15
1/30

A fény játéka a felületeken. Az épület földszintjét és első emeletét összekötő főlépcső, amelynek formai világa tovább ismétlődik a felsőbb szinteken. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

Lépcső és folyosó. Az ismétlődés a tartószerkezet vonalvezetését követi. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

Lámpafoglalat és kapcsolója. Az épület földszintjén található csap feletti lámpa kialakítás. A lámpa foglalat formavilága találkozik a falburkolattal kapcsolóval. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

Megmaradt dizájn. A V2 épület egyes termeiben használt álmennyezeti burkolat lámpával. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

Árnyékoló és belső burkolat. A V2 meghatározó horizontális és vertikális formavilága a részletekben is megjelenik. Fotó: Képkocka - Jovan Endre

V2 földszinti üvegmozaik. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

Központi nyitott lépcsőház részlete. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

V2 épület - központi közlekedő mag vége természetes fényben. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

Goldmann menza kiürült emeleti étkezője. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

Goldmann menza egykori konyhája. Fotó: Képkocka - Váradi Kata

Üvegmozaik tükröződése és a színek játéka. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Teremben leváló mennyezeti elemek. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Szoba pesti kilátással. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Részletképzés. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Bejárat geometriája. Fotó: Képkocka - Szűcs László

Az előcsarnok, kívül pedig a Goldmann menza részlete. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Átlátások a Goldmann menza tetejéről – háttérben az E és H épületek. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Tardosi kő, műkő, fenyő. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Formaképzés kötött eszközkészlettel. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Diffúz fény a folyosó kopolit üvegfalán keresztül. Fotó: Képkocka - Bozsik Máté

Lépcsőtér felett. A viszonylag egyszerű lineáris-középfolyosós alaprajz ellenére meglepően izgalmas fényekkel találkoztunk a nyitott tantermeknek köszönhetően. Fotó: Somogyi Bálint

Középfolyosó részlete. A megvilágítási élményt tovább fokozták az eltérő anyaghasználatból eredő színfoltok, tónusok, harmóniák. Fotó: Somogyi Bálint

Alagsori előadó, a korszakra jellemző belső faburkolattal. Fotó: Somogyi Bálint

A kopolit üveg és alumínium ajtószerkezet részlete. Néhol szembeötlő a korszak szakipari szerkezeteinek eleganciája is. Fotó: Somogyi Bálint

Földszinti közlekedők alumínium falburkolata. Fotó: Somogyi Bálint

Szimbiózis. A V2 és a Menza épülete 40 éve meghatározó elemei a campus déli oldalának. Fotó: Képkocka - Máté Albert

Modern homlokzatképzés. Fotó: Képkocka - Máté Albert

A középfolyosók szikár funkcionalitását visszafogottan elegáns egykarú lépcső töri meg. Fotó: Képkocka - Máté Albert

Megfakult tudomány: csak a falak maradtak az üres laborhelyiségekben. Fotó: Képkocka - Máté Albert

Fényfestés, főlépcső. Az ilyen képmanipulációt lehetővé tévő eszközök és programok nem léteznének villamosmérnökök és informatikusok évtizedes kutatásai nélkül. Fotó: Képkocka - Máté Albert

Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.