Közélet, hírek

Bojár a csendrendelet ellen

2009.07.22. 10:36

Cikkinfó

Szerzők:
Bojár Iván András

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Vélemények:
2

Felkérem a kerületi polgármestereket, hogy a város nemzetközi versenyképességének megőrzése érdekében tartózkodjanak a populista rendeletalkotástól.Bojár Iván András városarculati tanácsnok nyílt levele a terézvárosi önkormányzat által hozott csendrendelet ügyében. A szeptemberben életbe lépő szabályozás ellehetetlenítené a kerületi szórakozóhelyek működését.

A VI. kerület önkormányzata 2009. június 25-én elfogadta azt a rendeletet, mely szerint a kerületi vendéglátóhelyek – amelyek lakóházban vannak és este tíz után is nyitva szeretnének tartani – kötelesek beszerezni a lakók kétharmadának írásos hozzájárulását. Emellett minden, tíz utáni nyitva tartásra engedélyt kérő vendéglátóhelynek be kell szereznie szakértői véleményt arról, hogy maximális hangerő mellett sem bocsátanak ki zavaró erősségű zajt. A boltok ugyan egész éjjel nyitva tarthatnak, a teraszoknak azonban már éjfélkor, az egyéb vendéglátó helyeknek pedig legkésőbb hajnali egykor be kell zárniuk.

Budapest turisztikai karakterének egyik legfontosabb pillére, hogy nemzetközi szinten színvonalas party-városként tartják számon. A mozgalmas éjszakai élet, illetve a sokszínű kulturális kínálat hatalmas bevételeket és nem utolsó sorban megbecsülést hoz a város számára. Ily módon az egyes kerületek  önkormányzati vezetői és képviselői által ellehetetleníteni tervezett kocsmák, éttermek, bárok és teraszok tiltásával, illetve a hasonló jellegű rendeletek megalkotásával a jövő évben közelgő önkormányzati választások során talán néhány szimpátia szavazatot nyerhetnek, a város egészének azonban komoly károkat okoznak. Elgondolkoztató, hogy azok az értékek, amelyeket turistaként szimpátiával, egy város élhetőségének fokmérőjeként értékelünk, ugyanazok az adottságok Budapesten hatósági korlátozással kénytelenek szembenézni.

Tudom, tudjuk, hogy az egész önkormányzati rendszer logikája úgy épül fel, hogy a szélsőséges, helyi, apró érdek mindig felülírja az általános, nagy, közös érdeket. Ennek elkerülése érdekében felkérem a kerületi polgármestereket, hogy a város nemzetközi versenyképességének megőrzése érdekében tartózkodjanak a populista rendeletalkotástól. Tartsák szem előtt a város lakosságának érdekeit, mindenekelőtt azt, hogy a sikeres, adóbevételeket termelő ágazatokat ne állítsák lehetetlen feltételek elé.

Budapest nagyváros, és mint bármelyik másik nagyváros Európában, az együttélés során hasonló nehézségekkel és konfrontációkkal kénytelen szembenézni. Hiszem  ugyanakkor, hogy azokat nem gorbacsovi tiltásokkal kell kezelni, hanem a probléma árnyaltságának megfelelően. Szeretném, ha a VI. kerületi képviselők a helyzet rendezésére a lakók, az üzlettulajdonosok és turisztikai szakemberek bevonásával olyan megoldást találnának, amelyben érvényesülnének Budapest gazdasági, világvárosi szempontjai is.

Bojár Iván András
Főpolgármesteri Hivatal, városarculati tanácsnok

Vélemények (2)
gramercy
2009.07.23.
19:32

érdekes riport az indextől

http://index.hu/belfold/budapest/2009/07/23/benzinkutat_akarnak_a_liszt_ferenc_terre/

 

többek között az is kiderül, hogy a vendéglátósok jó áron felvásárolják a lakásokat, és irodának, albérletnek stb. tudják használni

az is kiderül, hogy vannak, akik a benzinkútban látnák a jövőt...

meg hogy vannak akik ahelyett hogy a 10-20-30 % -os felárat kihasználnák amikor a vendéglátósok kompenzálni kívánják a szenvedését, még jól keresztbe is tesz és mindent megmozgat hogy bezárassa a másik ember megélhetését

 

csőlátók 

_timur
2009.07.22.
15:05

érdemes átgondolni, hogy a működési engedélyeket ki/kik adta/adták ki és milyen paraméterekkel... a másik oldalról pedig azt, hogy a lakók mennyire voltak informálva, illetve az azóta a 6. kerületbe költözöttek mennyire kalkuláltak a vendéglátók létezésével. ez kérem belváros, elegáns, szép, hírös, de cserébe 4 hónapig van a teraszokon élet. este is.

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk