Épületek/Középület

Bécsbe tervezik a világ legmagasabb faházát

1/4

HoHo Wien - forrás: Eurocomm PR

?>
HoHo Wien - forrás: Eurocomm PR
?>
HoHo Wien - forrás: 24.hu
?>
HoHo Wien - forrás: hoho-wien.at
?>
HoHo Wien - forrás: hoho-wien.at
1/4

HoHo Wien - forrás: Eurocomm PR

Bécsbe tervezik a világ legmagasabb faházát
Épületek/Középület

Bécsbe tervezik a világ legmagasabb faházát

2016.08.18. 07:21

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Bécs, Ausztria

Bécs legújabb városrészében, a Seestadt Aspernben építenék fel a világ legmagasabb faházát. A HoHo Wien 24 emeletes és 84 méteres magasságával a fenntartható építkezés példájává válna. 

A bécsi U2 metróvonal végállomásánál, a Seestadt metrómegállónál tervezik felépíteni a világ legmagasabb faházát. Bár a rekorder egyelőre a norvégiai Bergenben található, egy 49 méter magas faház, a bécsi Holzhochhaus ("HoHo Wien") 84 méteres magasságával átvenné az első helyet. Az épületben étterem, hotel, apartmanok, irodák, valamint wellness- és egészségügyi részlegek is helyet kapnak majd. Becslések szerint a beruházás költsége 65 millió euró lesz.

HoHo Wien - forrás: 24.hu
2/4
HoHo Wien - forrás: 24.hu

A fa mint építőanyag fontos szerepet tölt be a bécsi építészetben, így a HoHo Wien-projektnek is hangsúlyos eleme lesz a fafelhasználáson alapuló fenntartható építkezés. Az új fa-hibrid-építési módszer lényege, hogy az épület központi tengelyét egy erős vasbeton szerkezet adja, megerősítve a fa tartószerkezetet. A földszint fölötti szinteken a faanyag felhasználási aránya eléri a 75%-ot. A legnagyobb kihívást egy fa magasháznál a tűzvédelem jelenti, ezt automatikus tűzoltóberendezések és kisebb tűzszakaszok kialakításával oldják meg.

HoHo Wien - forrás: Eurocomm PR
1/4
HoHo Wien - forrás: Eurocomm PR

A beruházás helyszínválasztása sem véletlen, a 2009-ben indult városfejlesztési projekt, a Seestadt Aspern a fenntartható városfejlesztés példája. Az innovatív megoldások és az energiaforrásokkal való felelősségteljes bánásmód fontos részét képezik a koncepciónak. A városrész délkeleti részében már 213 lakás és nyolc üzlet is fafelhasználáson alapuló építési módszerrel valósult meg. A 23,2 millió eurós építési költségekből Bécs város 7,9 millió euró támogatást biztosított.

"A fa, mint építőanyag tűnik az egyik legmeghatározóbb elemnek a jövő építőiparában, méghozzá nemcsak a fenntartható városfejlesztés, hanem a források gazdaságos felhasználása szempontjából is. Ezek Bécs számára is meghatározóak." – mondta Brigitte Jilka, Bécs városépítési igazgatója.
Mivel az éves fautánpótlás meghaladja a felhasználás mértékét, a fa fenntartható módon használható nyersanyag. Könnyű súlya ellenére nagy szilárdságú és jó a szigetelőképessége is. Ezen kívül nem elhanyagolható szempont, hogy a fa feldolgozásának energiaigénye jóval alacsonyabb, mint a betoné vagy az acélé.

A HoHo Wien honlapja: http://www.hoho-wien.at/ 

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk