| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Design/Formatervezés

A Budapesti Corvinus Egyetem új épületének belsőépítészete

1/73

"Verba/signa popularia", fotó: épitészfórum

galéria

1 óra 9 perc

fogasok

oldalfolyosó

irodaházi mosdó

recepciós pult

folyóirat olvasó

-2 szint

-1 szint

rámpa

-1 -2 határán

?>
?>
?>
?>
"Verba/signa popularia", fotó: épitészfórum
?>
galéria
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1 óra 9 perc
?>
?>
?>
?>
fogasok
?>
?>
?>
?>
oldalfolyosó
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
irodaházi mosdó
?>
recepciós pult
?>
?>
?>
?>
?>
folyóirat olvasó
?>
?>
?>
?>
?>
?>
-2 szint
?>
-1 szint
?>
rámpa
?>
?>
-1 -2 határán
?>
1/73

"Verba/signa popularia", fotó: épitészfórum

galéria

1 óra 9 perc

fogasok

oldalfolyosó

irodaházi mosdó

recepciós pult

folyóirat olvasó

-2 szint

-1 szint

rámpa

-1 -2 határán

A Budapesti Corvinus Egyetem új épületének belsőépítészete
Design/Formatervezés

A Budapesti Corvinus Egyetem új épületének belsőépítészete

2007.10.04. 11:34

Cikkinfó

A Design rovatot támogatja a 

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Szokolyai Gábor, Erdélyi Linda, Borsos Melinda

Tervezői képes beszámolóbelsőépítész tervező: MCXVI Építészműterem; vezető tervező: Szokolyai Gábor; tervezők: Borsos Melinda, Erdélyi Linda

Tervezői képes beszámoló

Belsőépítészet – belsőépítészeti arculat

Hallgatóbarát egyetemi belső létrehozása volt a célunk: jól működő, komfortos és inspiráló. Olyan vizuális nyelven próbáltunk szólni, mely a hallgatók számára is egyszerűen értelmezhető, ezáltal közvetlen viszonyba kerülve az épülettel, magukénak is érezhetik azt. Így pedig az egyetemi lét válhat teljesebbé. Minden tervezői eszközt ennek az elhatározásnak rendeltünk alá.

 

1/73

2/73

3/73

 

Nemcsak a szokásos belsőépítészettel, hanem a ház belsőépítészeti arculatával is foglalkoztunk. Használtuk a grafikai arculattervezésben már általánosan használt fogalmakat, mint felismerhetőség, megjegyezhetőség, megnevezhetőség, jelszerűség. Ezek megvalósításához következetesen alkalmaztuk a grafikai, a tipográfiai elemeket és az erős színhatásokat is. Az arculati felfogású tervezéssel igyekeztünk tágítani az alkotói lehetőségeket, szabad ösvényt találva, az egyébként bemeveredett protokoll erdőben, és közelítve az összetettebb eredményhez. Belsőépítészeti, grafikusi, tipográfusi, formatervezői, világítástervezői aspektusokat próbáltuk együttesen megjeleníti, egymásba integrálni és elmosni a köztük lévő határokat.

Az Iparművészeti Egyetemen* végzettként, jó visszagondolni, hogy a különböző szakoknak rálátása volt egymás munkájára, kölcsönösen hatva egymásra. Az építészet, belsőépítészet, design, grafika, iparművészet, képzőművészet együtt olyan összművészetté tud érni, melyre számos kitűnő példa van a múltban, de melyre ma nemigen van alkalom. Pedig mostanság a műfaji határok átlépése lehet éppen az építészet legújabb hajtóereje is - lásd mai szoborszerű épületek! Természetesen esetünkben csak érintőleges kísérletről van szó, de melynek során igen pozitív megerősítéseket kaptunk.

 

"Verba/signa popularia", fotó: épitészfórum
4/73
"Verba/signa popularia", fotó: épitészfórum

galéria
5/73
galéria

6/73

7/73

8/73

 

Az építészektől kapott kész belső térstruktúrákban, a nyugalom és az impulzívitás, valamint az elegancia és a frissesség megfelelő arányával igykeztünk kiegyensúlyozottságot létrehozni. Óriási az épület, melyben belsőépítészeti szempontból is hierarchikus rendszert kellett felállítani. Ennek eredményeképpen vannak ebből a szempontból kiemelt és kevésbé hangsúlyos területek. Ezekhez társult a tervezői kompetenciánk, mely területenként változott. Ezeket alábbiakban ismertetem.

Professzor portrék
Minden egyetem büszke nagy egyéniségeire és ezt szeretné megmutatni az épületeinek tereiben is, példaképeket állítva, a múlt tiszteletére tanítva hallgatóit. Aulákban, folyósókon hol mellszobrok, hol arcképek, hol emléktáblák tartják életben az egykori professzorok, tudósok emlékét. Tanulmányútként végigjárva a nagy budapesti egyetemeket ezt a hagyományt fontosnak, és tiszteletben is tartottuk. A Corvinus Egyetem tanáraitól javaslatokat kértünk azokra, akik kiemelkedő munkásságukkal leginkább kiérdemelték, hogy büszke legyen rájuk az egyetem.

A jelekből ítélve nem lehetett könnyű választani a sok kítűnő elme közül. Nyílván parázs viták lehettek, hiszen előszőr 12 névben állapodtunk meg, később mégis 17 arcképnek kellett helyet találnunk. Falra akasztott képkeret helyett, kicsit átírtuk a hagyományokat és nem rátett elemként, hanem a belső felületek szerves részévé igyekeztünk tenni ezeket. Az alapanyagként kapott képek digitális javítása, komponálása és transzformálása után az eredmény: egyenként 3 méter széles és 2,5 méter magas üveggrafika a falburkolatok síkjában és a tantermi ajtók által meghatározott ritmusban.

 

9/73

10/73

11/73

12/73


 

A monokróm narancssárga grafikák 3.5cm x 3,5 cm-es pixelekből állnak, melyek közelről mozgalmas és dekoratív mintázatként látszódnak, távolodva pedig egyre inkább összeáll a teljes arc. Az átalakítás egyik célja a könnyű elvonatkoztatás, mely tartalmi mélységet is ad az egyszerű képeknek.

Az átadott digitális grafikákat a gyártó cég speciliális fehér szilikonra emlékeztető anyagra óriásnyomtatókkal nyomtatta és a két üvegréteg közé ragasztotta. A 17 különböző arckép megkülönböztethetővé teszi a szinteket, a folyósókat és a mögöttük levő oktatótermeket. Valljuk be, első évesként sokan nehezen igazodtunk el a hatalmas egyetemi épületek egyforma folyosóin. Nagy segítség lehet minden felismerhető és megnevezhető elem a tájékozódásban. Például: …találkozzunk Concha Győző kép előtt …vagy a szociológia óra a Rézler teremben…stb.

Ücsörgők
A hallgatói folyósókon és az aula galériáin helyeztünk el olyan szoborbútorokat, melyek helyet és alkalmat biztosítanak a tanórákon kívüli közösségi élethez, a társalgáshoz, a leckeíráshoz, a laptop használatához. Utóbbit segíti a mindegyikbe betervezett dugalj és az épületben általános vezeték nélküli internet hozzáférés is. Ezeken felül szignalizációs szerepet is kaptak. Egyedi piktogrammok és tipográfia segítik a tájékozódást az épületben. Ezek intarziaszerűen a laminátumokból pozitív és negatív formaként is kivágva és beillesztve kerültek az 5 cm vastag bútorlapokra. Erős narancssárga és zöld színeik „impulzív kontrasztot“ adnak az antracit padlóburkolathoz képest.

 

13/73

14/73

15/73

16/73

17/73

18/73



Táskatároló-büfé
Egy egyetemen is a közzösségi élet legfontosabb színtere a büfé. Ennek a fontos helynek szerettünk volna minél nagyobb területet biztosítani, ezért a táskatároló helyiséggel közös térré tettük. A szekrények között raktuk le az asztalokat és székeket. Így többfunkcós teret kaptunk, mely mindkét feladat ellátásában előnyökkel járt. A táskatároló nem egy halott szekrényraktár, a büfé közönségének, pedig több hely jut.

 

19/73

20/73

21/73

22/73

 

Faliújságok
Az internet korában is aktív kommunikációs csatorna az egyetemeken belül a faliújság. A rengeteg hirdetmény, plakát, szombat esti bulira meghívó, stb. szinte elborítják a falat. Ezt az erős igényt próbáltuk kiszolgálni és előkészített mederbe terelni, nagyszámú egyedi tervezésű faliújságok elhelyezésével. A papírt az alumínium sínekben levő golyók szorítják be, így nincs szükség sem rajzszögre, sem ragasztószalagra.

Ruhatár
A ruhatár elsősorban a könyvtárat szolgálja ki, hiszen nem szabad oda bevinni sem kabátot, sem táskát. A tömbszerűen összefogott főleg rúdakasztós rendszerű ruhatároló bútorok kívülről fehér, belülről élénk zöld melamin felületűek. Maga a pult is táskatárolásra alkalmas és kívülről táblás kőporcelán felületű.

23/73

24/73

25/73

26/73

 

Táncterem – rendezvényterem
Az egyetem aktív néptáncegyüttessel rendelkezik, ezért az egyetemi program része volt egy táncterem kialakítása. Valószínűsíthető, hogy ezt a termet egyéb mozgásfoglalkozásokra, rendezvényekre, ideiglenes kiállításokra, esetleg hallgatói önkormányzati gyűlésekre is fogják használni, ezért belsőépítészként az eredeti programot kiegészítve ezekre is alkalmassá igyekeztünk tenni. A motorosan elhúzható függönyök az utcai oldalon a külső belátást szabályozzák, az oldalsó, tükörrel szemben lévő oldalon pedig az esetleges ideiglenes kiállítást rejthetik el, amellett, hogy puhítják az akusztikát és a látványt is. A falon és az álmennyezeten is ún. félelnyelő akusztikai tulajdonságú raszteresen perforált gipszkarton burkolat biztosítja az előírt hangelnyelési paramétereket.

 

27/73

28/73

29/73

30/73

31/73

32/73

 

Nyelvvizsga fogadó pult
Ez az a hely, ahol nyelvvizsgára lehet jelentkezni, és mindenfajta ezzel kapcsolatos adminisztrációt lehet intézni. Négy munkahelyes ügyintéző pultról van szó, mely egy harmónikaajtóval leválasztható a folyósóról. A termékként vásárolható irodabútorok helyett egy egyedi, a többi terület arculatához illő színhasználatában és tömbszerűségében egységes bútort terveztünk. Matt és fényes melamin felületek váltakoznak, krómozott fogantyúkkal és takarólécekkel kiegészítve. A beépített rejtett világítás próbál a szokásos tanulmányi osztályoknál kissé emelkedettebb hangulatot teremteni.

 

33/73

34/73

35/73

36/73

 

Órafal
Ez egy játékos, megfejtendő feladat az aulába érkezők számára. Sok középületben szinte már-már totemizáltan jelenik meg az óra. Mi ezt átírtuk és léptékét megváltoztattuk. Az időmérést főszereplővé vált, egy falióra helyett, egy egész fal tölti be ezt a funkciót. Koordináta rendszerben, színezett üveg mögé rejtett 720 darab LED jelent egy-egy percet. A vízszintes sorok mutatják az órákat, a függőleges oszlopok a perceket. A percek múlásával egyre több pont világít, vagyis 12 óra 1 perckor 1 pont ég, 12 óra 2 perckor 2 pont stb.

 

37/73

1 óra 9 perc
38/73
1 óra 9 perc

 

500 fős nagyelőadó
Az egyetem legnagyobb előadóterme, mely az épület fizikai és szellemi centrumának is tekinthető. Működése szempontjából nyitott előadó, hiszen a felső szintjén levő két oldalfolyósó lehetőséget ad arra, hogy a későn érkezők vagy a korán távozók az előadás zavarása nélkül közlekedjenek. Sőt várakozáson felüli létszám esetén karzatként is funkcionálhat.

 

39/73

40/73

41/73

fogasok
42/73
fogasok

 

Legyező alakú, két szint magas tér. Álmennyezete három, térben szögben álló síkból áll. A falburkolat és az álmennyezet melamin felületű mdf akusztikus burkolat. Ebből három fajtát alkalmaztunk: kétféle sűrűséggel csíkozott, irdalt változatot, és egyféle sima panelt, attól függően, hogy hol, melyikre volt szükség.


Igényes minőségi, design kategóriájú padokat konszignáltunk ebbe a reprezentatív terembe, ami a konferenciatermi funkcióhoz is illik. Elegáns, de friss arculat megjelenítése volt a szándék. A fekete, a fehér és a narancssárga színeket választottuk és a színek különböző arányával dolgoztunk.

 

43/73

44/73

45/73

oldalfolyosó
46/73
oldalfolyosó

 

Az általános mennyezeti lámpák asszimetrikus fénykúpban világítanak, a padsorokban ülők kápráztatásának elkerülésére. A fény több erősségi fokozatban és több szakaszolással állítható az előadópultból, az előadás vagy vetítés igényeihez rugalmasan alkalmazkodva. A sötétben botorkálás veszélyeinek elkerülése miatt, lépcsővilágítást és tábla meletti rejtett narancssárga surolófényt terveztünk be.
A katedra homlokfala Litracon üvegbetonból készült, szimbolizálva, az aktuálisan talán a legismertebb magyar innovatív terméken keresztül a magyar alkotóerőt.

 

47/73

48/73

49/73

 

40 fős oktatótermek
A lehető legegyszerűbb vonalvezetés és színhasználat nem vonhatja el a figyelmet az óráról. Az ajtó sötét antracitjától a betonszürke gumipadlón át, a bútorok halvány-szürkéjéig a szürke számos árnyalata jelenik itt meg. Minden terem a legkorszerűbb oktatástechnólógiai eszközökkel felszerelt. Az egyedi tervezésű pulpitusokból vezérelhető a kihangosítás, a mennyezetről vetítő projektor, beépített számítógép, sűllyesztett TFT monitor. A táblák itt is, mint az egész épületben, nem krétás, hanem filces fehér táblák.


Vizesblokkok
Az egyetemi területeken a vizesblokkokban a karakteres monokróm színválsztással tettük jellegzetessé a helyiségeket. A fiú wc-k zöldek, a lány wc-k narancssárgák. Kizárólag a legegyszerűbb eszközt a színt használtuk design elemként, kitörve a mákos szürke akciós gresslapok általánosan előforduló világából. Padlóburkolatként a monolit hatású, jól színezhető és egyéb jó tulajdonságokkal is rendelkező gumi burkolatot terveztük be. A cél a friss, fiatalos hatás, mely valószínűsíthetően tetszeni fog a hallgatóknak.

 

50/73

51/73

 

Programunk részévé tettük, hogy minden - az észszerűség határán belül - a lehető legvandálbiztosabb legyen. A csapok infravezérlésűek, leszerelhető vagy mozgatható alkatrész nélküliek. A kiegészítők rozsdamentes acélből készültek és a falba vagy a falra rögzítettek. A tükörvilágítás lámpatest nélküli két gipszkarton réteg közé rejtett módon elhelyezett megoldás.

 

52/73

53/73

54/73

55/73

irodaházi mosdó
56/73
irodaházi mosdó

 

A pultok egyedi formatervezésűek és a nagyforgalmú épületekben a rendeltetésszerű és a kevésbé rendeltetésszerű használatból adódó terhelésnek egyaránt jól ellenálló műgyanta alapú anyagból készültek.

BCE Központi Könyvtár
A könyvtáron belüli, szintek közötti olvasói közlekedést egy belső nyitott lépcsőház biztosítja, melyet narancssárga üvegfallal jelöltünk meg. A szerteágazó helyiségrendszerben való tájékozódást segítik a szürke pedlószőnyeg mezőkben a narancssárga vezetősávok.


Fontos feladat volt a megfelelő mobíliák kiválasztása, mely hosszú versenyeztetési folyamat eredménye. Az olvasó asztalok rokonszenves piaci termék hiányában egyedi tervezésűek. A hallgatói erős igénybevételnek ellánálló halványszürke melamin felülettel és alumínium élzárással láttuk el ezeket. Az olvasófelületek közötti paravánok biztosítják a térelválasztást és a adják a visszahajtható lámpákkal együtt a bútor fő karakterét. Minden munkahely külön dugaljjal, hálózati csatlakozással ellátott.

 

recepciós pult
57/73
recepciós pult

58/73

59/73

60/73

61/73

folyóirat olvasó
62/73
folyóirat olvasó

 

A könyvtár recepciós pultjánál történik a beiratkozás és kölcsönzés. Rengeteg funkciót és technológiát kellett itt elhelyezni, többek között könyvliftet, a kártyaolvasót, pénztárgépet, katalógust, számítógépeket, ügyfélhívót, asztali re/deaktiválót, sorszámnyomtatót, keverőerősítőt, webkamerát. Mindezt oly módon, hogy a lehető legkevesebb műszer legyen szem előtt és a könyvtárosok is kényelmesen elférjenek. Hasonló szerkezetek, élzárásokat és felületeket terveztünk, mint a könyvtári asztaloknál, csak itt egy szoborszerű, téri komponálásra is volt lehetőség.


A folyóirat olvasó „top design“ kategóriájú fényes szivacs borítású széles ülőalkalmatosságait grafitszürke, fehér és narancssárga színvariációban véletlenszerűen „szórtuk“ meg az épületben.

Irodaházi lobby
Az épület egyik szárnya magában foglal egy bérirodaházat is. Ezen területek tervezése nem tartozott feladataink közé. Kivételt jelentett a földszinten három bejárati lobby, melyek kivitelezése a bérlők szerződéskötése előtt megtörtént. Kialakításuk mutat rokon elemeket és eltéréseket is az egyetemi területekéhez képest. A padlóburkolat, az álmennyezeti világítótestek azonosak. Az üvegburkolatok alkalmazása is hasonló, a decensebb színhasználattól eltekintve. A recepciós pult fekete üvegburkolatot kapott, könyöklője fekete corian. Feketék a minimal design stílusú kárpítozott szófák is.

 

63/73

64/73

65/73

66/73

67/73

 

Egy ilyen előtér elsőrorban a liftről szól. Ezt hangsúlyoztuk mozgásának és helyzetének hangsúlyozásával, melyet ajtómagasságú LED sorokkal mutatatunk meg. Ezzel a léptékváltással belsőépítészeti elemmé emelve. A LED szalagok az üveg mögött nem működő állapotban láthatatlanok, világítva viszont fényük átdereng az emalit, hátulról zománcozott biztonsági üvegen. Egy-egy sor egy-egy emeletet jelent, a belépő számára azonnal olvasható a liftek helyzete és mozgásával kis dinamikát ad az elegáns megjelenésnek.

Mélygarázs
Mélygarázsok nem tartoznak a barátságos helyek közé. A felszín alatti, napfény nélküli betonszarkofágok, melyekben szűk sávokban kényelmetlen a közlekedés, emellett zavarba jövünk a tájékozódási pontok megtalálásában is. Általában a tervezők és beruházók részéről is elhanyagolt terület, pedig az itt tett legapróbb gesztusok is sokban hozzájárulnak egy épület komfortjához. Amikor, sajnos, a legtöbb ember életében igen fontos szerepet játszik az autóval való közlekedés, ennek még nagyobb a jelentősége.

 

-2 szint
68/73
-2 szint

-1 szint
69/73
-1 szint

rámpa
70/73
rámpa

71/73

-1 -2 határán
72/73
-1 -2 határán

 

A stimuláló és megkülönböztethető környezet létrehozásához itt is, mint a ház más helyein a színeket hívtuk segítségül. A -1-es szint zöld, a -2 szint narancssárga. Könnyen érzékelhető melyik szinten vagyunk, anélkül, hogy az információs táblákat keresgélnénk. A zöld falak között kivillanó narancssárga szájadék jelzi a -2-es szintre a lejáratot a vasbeton pillérek és a falak labirintusában. A színes alapon negatív foltként jelentkező közlekedési jelek és számok is grafikai értékűek.

szöveg és képek: Szokolyai Gábor


Résztvevők

Budapesti Corvinus Egyetem
Rektori megbízott: Angyal Ádám – egyetemi tanár
Műszaki főigazgatóhelyettes: Czinderi Gábor
Beruházási projekt manager: Morvai István
BCE Központi Könyvtár:
Igazgató: Dr.Alföldi Istvánné
Beruházó:
Wallis Ingatlan, vezérigazgató: Noah Steinberg
Generál kivitelező:
Market Építő Zrt., vezérigazgató: Scheer Sándor
Beruházás szervezés:
Óbuda-Újlak Beruházásszervező és Fővállakozó Rt.
Felelős vezető: Hack Marianna, Hecker Patrik

Építész tervezők
Konstruma Mérnöki Iroda kft. (Generál tervező), vezető tervező: Dr. Oláh M. Zoltán
AD Stúdió, vezető tervező: Lázár Antal DLA
Wing Tervező, vezető tervező: Szerdahelyi László
Statika
Ödenburger Mérnöki Iroda Kft., vezető tervező: Hensler Dezső
Épületgépészeti tervező
Kőrös Consult Kft., vezető tervező: Kolarovszki László
Épületvillamossági tervező
Somogyi Kft., vezető tervező: Somogyi Gábor

Belsőépítész tervező
MCXVI Építészműterem (www.mcxvi.hu)
Belsőépítész vezető tervező: Szokolyai Gábor
Belsőépítész tervezők: Borsos Melinda, Erdélyi Linda
Belsőépítész munkatársak: Almer Orsolya, Hajdu Gábor, Schiller Ádám, Szőke Virág Török Áron, Weichinger Mónika
Épületszerkezeti szakértő: Handa Péter
Formatervező (folyósói ücsörgők, faliújságok): Orlai Balázs (Kolbászból Kerítés Bt.)
Üveggrafikák: Szokolyai Gábor

"Verba/signa popularia" című interaktív alkotás: Pásztor Erika Katalina - Vomberg István - Bodóczky Antal

Kivitelező alvállalkozók és forgalmazók
Egyedi bútorok, asztalosmunkák, fémburkolatok, kiegészítők:Rotte Kft.
Világítótestek, LED technológia: Be light Kft.
Táblás kerámia falburkolatok: Decor floor
Padlóburkolatok, csempék: Porcelanossa, Forgalmazó: Stilles Hungary Kft.
Akusztikus fatáblás burkolatok és álmennyezet: Patt Spa – Fantoni
Mobíliák: DOIMO Bútorgaléria
Mobíliák: Office Line Kft.
Egyedi polimerkerámia mosdópultok: Plastform Kft.
Üvegkorlátok, színes üvegek: 2K Profil Kft.
Nyílászárók, függönyfalak: Fémszer Építő- és Fémipari Kft.
Csaptelepek: Zucchetti-VivaBagno Kft.
Isysystem - isystick - red dot díj 2002, designer Matteo Thun.

Beltéri ajtók: ROLLA Stúdió
Acélszerkezetek, színes üvegek: KÉSZ Kft.
Épületvillamossági kivitelezés: Vilati Szerelő Kft.
Színes üvegek: Orosházaglas
Hidegburkolási munkák: Ratskó-Bau Építőipari és Fővállalkozási Kft.
Gipszkartonok, akusztikus gipszkartonok: Rigips Hungária Gipszkarton Kft.
Acélszerkezetek és üvegkorlátok: Haidekker és Társa Kft.
Mosdók: Simas, Rokfort Építészeti Stúdió Kft.
Iskolatáblák: Linea Bútor Stúdió Kft.
Lángmentesített Trevira CS függönyök: Albireo Kft.
Üvegbeton pultok: Losonczi Áron

Épületgépészeti kivitelezés: Technocsek Épületgépészeti Kft.
Lobby színes üvegek: Dorma AKS.
Melegburkolás: Km Parker Kft.
Gipszkarton szerelés: Gipsz-Pont Kft.

* most: Moholy-Nagy Művészeti Egyetem

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Gül Baba utca // Egy hely + Építészfórum

2024.01.30. 16:22
8:55

A Frankel Leó útról nyíló meredek, macskaköves gyalogutat sokszínű építészeti térfalai és ebből fakadó zegzugossága teszi Budapest egyik legromantikusabb utcájává. A hangulatos ösvényen keresztül lehet felzarándokolni a közel fél évezreddel ezelőtt épült Gül Baba türbéjéhez, az iszlám világ legészakibb szenthelyéhez.

A Frankel Leó útról nyíló meredek, macskaköves gyalogutat sokszínű építészeti térfalai és ebből fakadó zegzugossága teszi Budapest egyik legromantikusabb utcájává. A hangulatos ösvényen keresztül lehet felzarándokolni a közel fél évezreddel ezelőtt épült Gül Baba türbéjéhez, az iszlám világ legészakibb szenthelyéhez.

Nézőpontok/Történet

Róth Miksa Emlékház és Gyűjtemény // Egy hely + Építészfórum

2024.01.16. 11:41
9:03

Róth Miksa üvegműves, üvegfestő és mozaikművész volt. Művei megtalálhatóak az Országházban, a Zeneakadémiában, a Gresham-palotában és a Magyar Nemzeti Bankban, míg családja – a rendszerváltás előtt – hagyatékát Erzsébetvárosnak adományozta. Az Egy hely stábja a pesti "Chicagóba", a Nefelejcs utcai Róth Miksa Emlékházhoz látogat el.

Róth Miksa üvegműves, üvegfestő és mozaikművész volt. Művei megtalálhatóak az Országházban, a Zeneakadémiában, a Gresham-palotában és a Magyar Nemzeti Bankban, míg családja – a rendszerváltás előtt – hagyatékát Erzsébetvárosnak adományozta. Az Egy hely stábja a pesti "Chicagóba", a Nefelejcs utcai Róth Miksa Emlékházhoz látogat el.