| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épülettervek/Középület

Szálloda az üzleti világnak: Airport Hotel

1/28

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
?>
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
1/28

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

Szálloda az üzleti világnak: Airport Hotel
Épülettervek/Középület

Szálloda az üzleti világnak: Airport Hotel

2016.10.10. 11:20

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Építészek, alkotók:
Szerdahelyi László

Airport Hotel

Tervezés éve:
2016

Stáblista

vezető tervező: Szerdahelyi László (Aspectus Architect Zrt.)
építész munkatársak: Csécsei Ákos, Szendrői Júlia, Gáspár Tibor, Bali Dóra, Zsólyomi Réka, Karcagi Balázs

épületszerkezetek: Reisch Richárd (FRT Raszter), Mile Viktória
tartószerkezetek: Mihucz Levente (MI.V. Mérnökiroda Kft.), Eőry Gábor
homlokzati panelrendszer: Styaszny Sándor (Konkret Terv Kft.)
épületgépészet: Szira János (Légmester Kft.), Kósa Ákos
épületvillamosság: Üveges Zoltán (Artrea Consulting Kft.), Mátyus Kornél

belsőépítészet: Ring Miklós (IDM Group Kft.), Füzy Zsuzska, Kincses Tímeaakadálymentesítés: Nagy Bendegúz
kert: Steffler István (Archikert Bt.), Herczeghné Csillag Katalin
tűzvédelem: Szaladják László (Fire-Break Kft.)
konyhatechnológia: Fellegi Zoltán (Multi Konyha Kft.), Kaszab Piroska

sprinklertervezés: Verebi Gábor(Melde Kft.), Horváth Rita

akusztika: Csott Róbert('95 Apszis Bt.)
környezetvédelem: Magóné Szőke Szilvia (Viva Natura)
lift: Nagy Sándor (Kone Felvonó Kft.), Csibrik László

látványtervezés: Ölbey Zoltán (Homolouge)
kivitelező: Market Építő Zrt. 

Az Aspectus Architect csapta, Szerdahelyi László vezetésével közel négyzet alaprajzú, sarkain lekerekített épületet tervezett, amely az Ibis Styles Budapest Airport Hotelnek ad majd otthont. A konferenciatermekkel ellátott hotel homlokzatán szalagként futnak körbe a tömör fehér és az üvegezett sávok.

A WING Zrt. a tervezési területre (Budapesti Liszt Ferenc repülőtér 2 Terminál előtti, jelenleg parkoló) az ACCOR hotellánccal megállapodási szerződést kötött. A területen az ACCOR Hotel IBIS STYLE hotelt kíván üzemeltetni. Az ACCOR Hotel üzemeltetési szabályzata meghatározza a létesítendő hotel alap paramétereit, amelyeket jelen tervezési programban figyelembe vettünk.

Telepítés, megközelítés

A szálloda főbejáratát a terminálokra, az onnan fedett-nyitott gyalogos passzázs tengelyére szervezték, az épület szobáiból a felszállópályák felé biztosított a szabad kilátás. A hotel zavartalan üzemeltetése szempontjából fontos volt a vendégforgalomtól, reprezentatív terektől elkülönülő gazdasági bejárat kialakítása, illetve a nyilvános parkolótól független közúti kapcsolat biztosítása.

Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
2/28
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László



Szolgáltatások

A szálloda szolgáltatásait a ACCOR Ibis Style hotel, illetve magyar elvárásoknak megfelelően határozta meg az Építtető. Ezek alapján az alábbi szolgáltatások valósulnak meg: szállásszolgáltatás, reggeliztetés - svédasztalos reggeli a szálloda éttermében, étkeztetés ebéd és vacsora a szálloda éttermében büfé és felszolgált (’a la carte) változatban, előadások, rendezvények lebonyolítása a nagyméretű, szekcionálható konferenciateremben, szekciótermekben, kisebb létszámú üzleti megbeszélések lebonyolítása a szekciótermekben és a tárgyalóban, bár szolgáltatás, parkolás a szálloda saját szabadtéri parkolójában.

Funkciók, szobák, közlekedők, függőleges közlekedőmagok

A tervezendő szálloda 3-4*-os, konferencia szolgáltatásokat nyújtó airport hotel. 137 db standard kétágyas szoba, melyből 7 db-ot mozgássérültek számára alakítanak ki, 16-19 m2 nettó alapterülettel, illetve 8db junior suites kb. 33-34 m2 nettó alapterülettel készül. Az emeleti szintek közlekedői középfolyosós kialakításúak, szélességük 1,60 m. Szintenként a gazdasági lift mellett 1-1 szobaasszonyi szobát terveznek.

Az épületben két lépcsőház lesz. Mindkettő menekülésre, a személyzet közlekedésére, illetve a központi elhelyezkedésű, a földszinti bárterületre nyíló lépcsőház a vendégek gyalogos közlekedésére is szolgál. Az épület központi magjában 3 db akadálymentes, 630 kg-os (8 fős) vendég felvonó, a személyzet számára pedig egy 1000 kg-os (13 fős) gazdasági felvonót építenek be.


Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
1/28
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László



A földszinten a hotel bejárata előtt lencse alakú reprezentatív előtetőt terveztek. Az épületbe szélfogón keresztül történik a belépés a lobbyba, ahonnan az étterem és a recepció, bár területei tárulnak fel a központi közlekedőmag és vendégek számára biztosított vizesblokk köré szervezve. A lobbival átellenben lett kialakítva a konferenciatermek és az ahhoz kapcsolódó funkciók.

Az étteremhez és konferenciatermekhez kapcsolódóan teraszok lettek kialakítva biztosítva ezzel a szabadtéri kertkapcsolatot.


Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
7/28
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László


Építészeti kialakítás

Tájolás:

Az épület alaprajza közel négyzetes kialakítású. Főbejárata a Terminál felé helyezkedik el, a négyzet egyik "csúcsán". Az épületen több ponton is biztosított a menekülési kijárat, de közönségforgalmi bejárata ez az egy van. A terasz kijáratok, az étteremből, a konferencia teremből, a konferencia fojerből vannak, melyek menekítésre is szolgálnak. A menekítő kijárat a lépcsőházakból is biztosított.

Az épületben két gazdasági bejárat található, a konyhai személyzet és a hotel személyzet részére külön-külön. Ezeket a bejáratok a terminál felől nem láthatóan helyeztük el. Az épület emeleti szintjei U alakban nyitottak a Budapesti panoráma irányába, így az emeleteken elhelyezett szobák Budapest illetve a felszállópályákra panorámásak.


Elhelyezés:

A tervezési terület a Liszt Ferenc repülőtér tulajdonában álló terület, jelenleg parkolóként funkcionál. A telek adottsága,hogy Budapest felé panorámás. Jelenlegi 2 Terminál előtti parkoló terület észak-nyugati végén helyezkedik el. A parkoló közepén elhelyezkedő gyalogos út a tervezett szálloda főbejárati tengelyét adja meg.


Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
6/28
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László

 

Funkciók:

Az épület fő feladata a repülőtérre érkező vendégek, a konferencián résztvevő látogatók elszállásolása, vendégül látása. A szálloda földszint plusz négy emeletes. A földszint jellemzően három főbb részre tagolódik:

Az első főbb egysége a szálloda fogadótere, mely a lobby és recepción át a lounge-t és bárt foglalja magába, valamint a 94 ülőhelyes étterem. A szálloda liftjeinek megközelítése is itt a lobbyn keresztül lehetséges. Ugyanakkor ez a központi rész hivatott fogadni és ellenőrizni mind a szállóvendégek, mind a konferenciára érkező vendégek mozgását. E funkció központi szerepe miatt az épület súlypontjában, a Terminál felöl közelíthető meg. A második a konferencia funkció, mely áll három kisebb 50 m2-es összenyitható szekcióteremből valamint egy nagy előadóteremből, ami cca.: 200 m2, továbbá annak kiszolgáló helyiségeiből, mely közvetlen kapcsolatban van a szálloda lobbyjával, és a szálloda egyéb kiszolgáló helyiségeivel. A konferencia központ az épület délnyugati, földszinti felében kapott helyet. A harmadik egységet, az épületet háttérfunkciója alkotja. Az igazgatást, étkeztetést, raktározást, öltözőblokkokat, stb. A háttérfunkciókat a földszinten két blokkba rendeztük el. Az igazgatási rész a recepcióhoz csatlakozva található, független személyzeti bejárattal. Az étkeztetés, raktározás funkciót a konferencia és étterem funkciók közé beszorítva helyeztük el, hogy mindkét fő funkciót ki tudja szolgálni, független gazdasági bejárattal.


Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
14/28
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László




Az emeleti szinteken a szállodai szobák kaptak helyet, valamint szintenként a kiszolgáló egységek: 137 kétágyas és 8 junior suit. Az egyes szinteken szobaasszonyi szobákat is elhelyeznek, melyek közvetlenül a gazdasági liftből is megközelíthetőek. A legfelső ötödik tetőtéri szinten a gépészet helyiségei, a fűtésközpont és a légkezelők vannak. Az épület függőleges közlekedését két szinte szimmetrikusan elhelyezett menekülő lépcsőház, valamint 3 db 8 személyes lift biztosítja. A liftegységeket az épület központi egységében helyeztük el. A lifteket kiegészíti egy 1000 kg-os teherlift is, mely a szobaasszonyi folyosókról közelíthető meg.

Tömegformálás:

Az épület közel négyzet alaprajzú, sarkain lekerekítve,melyen szalagszerűen futnak körbe a zárt és nyitott sávok. Az emeleti szinteken az épület U alakban megnyílik, de az U nyitott szárán szintenként egy kilátó folyosó, homlokzati híd zárja vissza az épület egységét.

Megjelenés, homlokzati kialakítás:

Az épület homlokzatát szalagszerűen tagolják a tömör fehér és üvegezet szürke sávok. Az épület homlokzati rendszere 3 rétegű előregyártott panelekből áll, mely a belső 25 cm vastag teherhordó vasbetonból, 12 cm vastag maghőszigetelő rétegből, valamint a külső homlokzati kéregbetonból áll. A külső kéreg textúráját az előregyártó zsaluba helyezett betonmatricával képezzük. Az előregyártott panel elemek az alatta lévő szint zárófödémére ülnek fel és a következő vasbeton födém ezekre terhel a homlokzati mezőkben. Az épület belső felmenő szerkezetei monolit vasbetonból készülnek.


Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
3/28
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László


3. Épületszerkezetek kialakítása:

Alapozás: Talajmechanika alapján, lemez- és pontalapok

Tartószerkezet: Az épület tartószerkezete monolit vasbeton pillérváz, illetve födémlemez. A pilléreket a földszinten 50*50 cm, míg az emeleteken 40*40 cm-es szerkezeti méretben alkalmazzuk. Födémek síkfödémek, monolit vb. szerkezettel, emelet közötti helyzetben 25 cm , zárófödémkén 28 cm vastagságban.Az épület merevségét a 20 cm vastag monolit vasbeton lift-lépcsőmagok, a szintén 20 cm vastagságú merevítő falak biztosítják, melyeket az épület két lépcsőházánál helyeztünk el.

Külső falazat: Az épület homlokzati rendszere 3 rétegű előregyártott panelekből áll, mely a belső 25 cm vastag teherhordó vasbetonból, 12 cm vastag maghőszigetelő rétegből, valamint a külső homlokzati kéregbetonból áll. A külső kéreg textúráját az előregyártó zsaluba helyezett betonmatricával képezzük. Az előregyártott panel elemek az alatta lévő szint zárófödémére ülnek fel és a következő vasbeton födém ezekre terhel a homlokzati mezőkben. Az épület belső felmenő szerkezetei monolit vasbetonból készülnek.

Belső válaszfalak: A földszinti háttérfunkciók, valamint a kiszolgáló funkciók esetében gipszkarton falazatot alkalmazunk glettelve, festve. A közösségi terekben a falazatokat akusztikailag méretezett beltéri burkolatokkal tervezzük belsőépítészeti terv szerint. Az szekciótermekben illetve a konferenciateremben akusztikai fal és mennyezetburkolatok készülnek. Az általános szobaszinteken a szobák közti falazat hangszigetelő gipszkarton szerelt falazatok, 47 DB-es hang-gátló értékkel. A folyosók illetve a szobaegységek mellékhelységei gipszkarton falazatból készülnek.


Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
20/28
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László



Burkolatok: A földszinti közösségi terekben kő illetve kerámia, az előadótermekben padlószőnyeg borítás készül. A háttérfunkciók, mellékhelységek burkolata kerámia burkolat. A szobaszintek folyosóit valamint a szobák előtereit, szobaegységeit padlószőnyeggel készítjük.

Álmennyezetek: Földszinti előadótermekben akusztikai álmennyezet készül. A közösségi terekben kazettás gipszkarton vagy fém típus álmennyezet monolit kiegészítésekkel. A mellékhelyiségek, irodák, háttérfunkciók kivétel nélkül kazettás gipszkarton álmennyezettel borítjuk.

Tetők: Az épületet2 rtg monolit bitumenes lemez szigeteléssel kialakított, extenzív zöld lapos tetővel terveztük.

Lépcsők: Az épületben található lépcsőház monolit vasbeton szerkezetből készül. Pontos kialakítása a statikus műszaki leírásban megfogalmazott kialakításban és betonminőségekkel.


Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László
4/28
Airport Hotel - építész: Szerdahelyi László



Hőszigetelés: A lapos tető kialakításánál 20 cm vtg. kőzetgyapot hőszigetelést alkalmazunk

Vízszigetelés: A terület mértékadó talajvízszintjéről adat nem áll rendelkezésre, így vélelmezzük,hogy a talajvízszintet nem éri el az épület., tehát 2 rtg talajnedvesség elleni modifikált bitumenes lemez szigetelést tervezünk. A lapos tető kialakításánál PVC csapadékvíz elleni szigetelést alkalmaztunk. Az épületben található vizes helyiségek használati víz elleni bevonat-szigeteléssel készülnek.

Nyílászárók: Az belső ajtók utólag szerelhető fémtokos és fa ajtólapos nyílászárók. A homlokzati nyílászárók hőhídmentes műanyag szerkezetek porszórt felülettel, akusztikailag méretezett hőszigetelő üvegezéssel. A főbejáratnál kialakított üvegfal felületek hőhídmentes alumínium szerkezetből készülnek porszórt felülettel, akusztikailag méretezett hőszigetelő üvegezéssel.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.