Design/Fotó

METRÓ – RETRÓ

1/25

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Csak három jól ismer lámpatest az idők során egyre rusztikusabbnak látszó felületen. Csak három fénycsík, de ez a kép visszaidéz annyi mindent: szagokat, hangokat, hangulatokat, akár egy egész korszakot. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Alumínium  lamella, neoncső – ennek láttán bárhol lehetnénk a 3-as vonalán, de a kép a Határ úti állomáson készült.  Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Lépcső a Népliget megállónál, de akár máshol is lehetne. Egy ilyen kép láttán villan be igazán, hogy a valóságot milyen mértékben képes átlényegíteni, ha egy kiváló fotográfus lencséjén keresztül szemléljük azt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
A Pöttyös utca megállóban Metky Ödön Mama című, 1984-ben készült szobra áll, amelyet a szobrász saját édesanyjáról formázott meg. A szobor a József Attila lakótelep közelsége miatt kapott éppen itt elhelyezést. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
1/25

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Nézőpontok/Történet

GANZ-MÁVAG KOLÓNIA// Egy hely + Építészfórum

2023.05.23. 15:51
9

24 lépcsőház, 645 munkás lakás és "egy különösen erős hangulat". Az Egy hely csapata ezúttal a józsefvárosi Tisztviselőtelep szélére látogatott el, a 115 éves Ganz kolónia épületeihez.

24 lépcsőház, 645 munkás lakás és "egy különösen erős hangulat". Az Egy hely csapata ezúttal a józsefvárosi Tisztviselőtelep szélére látogatott el, a 115 éves Ganz kolónia épületeihez.

Nézőpontok/Történet

TORNALJA // Rejtett Kincsek

2023.05.04. 17:21
9

A felvidéki magyar emlékekkel foglalkozó izgalmas sorozat ezúttal a Gömör síkvidéki részén elterülő település református templomát mutatja be. Bár az épület klasszicista tornyával tűnik ki először, hamar megmutatkoznak középkori múltjára utaló karakterei is, de a reformáció és ellenreformáció történelmi eseményeit átélt belsőtér is feltárja évszázadokig visszanyúló múltját. A Rejtett Kincsek következő részének helyszíne: Tornalja.

A felvidéki magyar emlékekkel foglalkozó izgalmas sorozat ezúttal a Gömör síkvidéki részén elterülő település református templomát mutatja be. Bár az épület klasszicista tornyával tűnik ki először, hamar megmutatkoznak középkori múltjára utaló karakterei is, de a reformáció és ellenreformáció történelmi eseményeit átélt belsőtér is feltárja évszázadokig visszanyúló múltját. A Rejtett Kincsek következő részének helyszíne: Tornalja.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk