Helyek/Infrastruktúra

A Gellérthegyi SIKLÓ Kft. közleménye a fakivágásról szóló hírekkel kapcsolatban

1/1

Kép forrása: Index/KÖZTI

Hirdetés
?>
Kép forrása: Index/KÖZTI
1/1

Kép forrása: Index/KÖZTI

A Gellérthegyi SIKLÓ Kft. közleménye a fakivágásról szóló hírekkel kapcsolatban
Helyek/Infrastruktúra

A Gellérthegyi SIKLÓ Kft. közleménye a fakivágásról szóló hírekkel kapcsolatban

2021.08.13. 11:47

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Cég, szervezet:
Gellérthegyi SIKLÓ Kft.

Címkék:
közlekedés, urbanisztika, zöld

Vélemények:
3

Az elmúlt hetekben több sajtóorgánum adta hírül, hogy a Gellért-hegyre felvezető sikló projekt hatástanulmányában 94 fa kivágására kapott engedélyt a beruházó. Lapunk szintén rövid hírt közölt a témáról, melyre reflektálva most a fejlesztő, a Gellérthegyi SIKLÓ Kft. közleményét közvetítjük Olvasóink felé.

A sikló építésének gondolata már a XIX. század óta visszatérő motívuma a városrendészeti és építészeti terveknek. Az 1870-ben megnyílt Budavári siklót, majd az 1874-ben átadott fogaskerekűt követően logikus lépésként és igényként vetődött fel a Gellérthegy bevonása a város közlekedési hálózatába.

A sokszori próbálkozás miatt a siklótervek sztereotip elemei lettek a főváros reménybeli fejlődéséről szóló álmoknak. Ezen a világháborús összeomlás sem változtatott, ezután e tervek a fürdőváros-program részeként lettek megemlítve, de ismét csak általánosságban, nem konkrét tervezési feladatként.

1991-ben a Citadella és környékének hasznosítására és rehabilitációjára kiírt tervpályázat vetette fel ismét a Sikló létesítésének gondolatát. Az ötlet olyannyira megtetszett a terület gazdáinak, hogy a sikló létrehozásának lehetősége már 1996-ban megjelent az I. kerület Szabályozási Tervében, amelyet aztán 1999-ben beépítettek a Fővárosi Szabályozási Kerettervbe is.

A Gellérthegyi SIKLÓ Kft. szakértő építész csapata immár másfél évtizede azon dolgozik, hogy megvalósulhasson az a hiánypótló fejlesztés, ami a Gellért-hegyet környezetbarát módon kapcsolná be a főváros közlekedésébe.

A projekt megvalósításának valóban megkerülhetetlen részét képezi egyes fák kivágása is. A hatástanulmányban szereplő 94 fa kivágására érvényes engedéllyel rendelkezik a társaság.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy 35 fát pusztán az egészségi állapota miatt is ki kell vágni, ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a kivágott fák pótlására a társaság közel kilencszáz előnevelt fát ültet. A pótlás pontos helyét a terület tulajdonosai, az illetékes hatóságok, és kezelők fogják kijelölni, a beruházó nyitott az ezzel kapcsolatos egyeztetésekre.

További nem elhanyagolható szempont, hogy a beruházás eredményeképpen, a turistabusz-forgalom kiváltásának köszönhetően az egész városrész tisztább, biztonságosabb, összességében nézve élhetőbb lesz, mint korábban volt. A levegő minősége javulni fog, és a Citadellánál található buszparkoló megszüntetésével és füvesítésével jelentős zöldterület nyerhető vissza.

A sikló megépítése egyszerre szolgálja az ország, a főváros, a környezet és a helyben élők érdekeit. A beruházás teljes mértékben lehetővé teszi a turistabuszok kitiltását a városrészből, ezáltal hozzájárul egy élhetőbb és tisztább lakókörnyezet kialakításához. A fejlesztés továbbá fontos szerepet kap a budapesti idegenforgalom újbóli fellendítésében is, hiszen hozzájárul a modern és fenntartható, 21. századi Budapest képének a formálásához, még vonzóbb desztinációvá emelve ezáltal a fővárost a belföldi és a külföldi turisták szemében egyaránt.

Gellérthegyi SIKLÓ Kft.

Vélemények (3)
Zöldi Anna
2021.08.16.
00:26

Meg lehet tudni a szakértő építész tervezők neveit?

Reki
2021.08.13.
18:26

Nagyszerű dolog a Gellérthegyi sikló. Drukkolok, hogy mihamarább megépüljön. Természetesen, mint minden ilyen építkezés fakivágással is jár. A kivitelező ígéri, hogy pótolják a fákat, és a környezet zöldterülete is esztétikus lesz. A citadellai buszjáratok elektromos változatban ettől még megmaradhatnak.

Tervezol
2021.08.13.
12:56

Ennek a siklónak árából hány elektomos 0 emissziójú buszt lehetne venni? Aszfaltozzák le rendesen a felmenő utat és járjanak rajta elektromos buszok! Van már egy út a csúcsra, miért nem lehet azt használni, miért kell zöldterületet pusztítani? Miért kell ezt a Budapest közepén lévő, magaslati jellegéből adódóan mindenhonnan látható zöldterületet széttúrni??? Eleve miért nem lehet felgyalogolni arra a 100 m magas hegyre? Jót tesz az egészségnek, környezetnek!

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

KÁLI SZOBROK // Egy hely

2022.09.02. 14:53
00:04:59

Az Egy hely mai részében a Balaton-felvidékre látogatunk: Kővágóörs és Köveskál között áll a "Káli Stonehenge", vagyis Veszprémi Imre szobrászművész Emberi komédia című alkotása.

Az Egy hely mai részében a Balaton-felvidékre látogatunk: Kővágóörs és Köveskál között áll a "Káli Stonehenge", vagyis Veszprémi Imre szobrászművész Emberi komédia című alkotása.

Nézőpontok/Történet

LÖVŐHÁZ UTCA // Egy hely + Építészfórum

2022.09.02. 14:51
00:09:05

Bevásárlóközpont, piac, Ganz-székház, elemi iskola és persze lövőház. Az Egy hely mai részében Torma Tamás a budai Lövőház utcán kalauzolja végig a nézőket, bemutatva a ma élettel teli sétálóutcaként ismert városrész színes múltját és jelenét, a Széna tértől a Marczibányi téren át a Haris parkig.

Bevásárlóközpont, piac, Ganz-székház, elemi iskola és persze lövőház. Az Egy hely mai részében Torma Tamás a budai Lövőház utcán kalauzolja végig a nézőket, bemutatva a ma élettel teli sétálóutcaként ismert városrész színes múltját és jelenét, a Széna tértől a Marczibányi téren át a Haris parkig.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk