Programok

Wesselényi Garay Andor és Ferencz Marcel beszámolója a Magyar Pavilon kiállításáról

1/2

Wesselényi-Garay Andor és Ferencz Marcel

Velencei Magyar Pavilon.

Hirdetés
?>
Wesselényi-Garay Andor és Ferencz Marcel
?>
Velencei Magyar Pavilon.
1/2

Wesselényi-Garay Andor és Ferencz Marcel

Velencei Magyar Pavilon.

Wesselényi Garay Andor és Ferencz Marcel beszámolója a Magyar Pavilon kiállításáról
Programok

Wesselényi Garay Andor és Ferencz Marcel beszámolója a Magyar Pavilon kiállításáról

2010.10.22. 09:34

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Esemény kezdete:
2010.10.26. 15:00
Esemény vége:
2010.10.26. 18:00

Dosszié:

Letölthető dokumentumok:

Ferencz Marcel és Wesselényi-Garay Andor vetítéssel egybekötött beszámolója az idei Velencei Építészeti Biennáléról 2010. október 26-án a Műcsarnokban.

A Műcsarnokban szervezett eseményen a két építész bemutatja a BorderLINE Achitecture projektet, s egyúttal személyes élményekkel fűszerezett beszámolót tart az idei Biennáléról: az 54 nemzeti pavilon, valamint Kazuyo Sejima főkurátor „PEOPLE MEET IN ARCHITECTURE" címmel, 48 nemzetközi résztvevővel megrendezett kiállításáról.

A világ máig legrangosabb építészeti seregszemléjén Magyarország idén két fiatal építész, Ferencz Marcel és Wesselényi-Garay Andor kurátor koncepciójával, a BorderLINE Architecture projekttel (BLA) mutatkozott be a velencei Magyar Pavilon szecessziós épületében.

 

Wesselényi-Garay Andor és Ferencz Marcel
1/2
Wesselényi-Garay Andor és Ferencz Marcel

 

 

A BLA egyszerre vonatkozik a földrajzi helyzetek határosságára és a különböző építészeti tervezői technikák között húzódó törésre. A BLA radikális manifesztuma az, hogy az építészek nem tereket alkotnak, nem házakat építenek, hanem rajzokat készítenek, és vonalakat húznak. A ház és az idea közötti átmeneteket kutatva a Magyar Pavilonban rendezett kiállítás célja az, hogy megkeresse és bemutassa azt a vizuálisan még értelmezhető elemet, amely az építészet alapegységének tekinthető. Ennek illusztrálására a kiállítás középpontjában az a rajzinterjúk sorozatából álló film áll, ami kifejezetten a kiállításra rajzoló magyar és külföldi építészek közreműködésével készült el. A BLA térbeli kialakítását a vonalak fizikai manifesztációja, illetve az élő, rajzolt vonalak megjelenése jelenti. A pavilon terében fonálerdőre rögzített tizenhétezer ceruzából készült installáció nyújt vizuális és taktilis élményt a látogatóknak.

 

Velencei Magyar Pavilon.
2/2
Velencei Magyar Pavilon.

 

 

Helyszín: Műcsarnok (1146 Budapest, Dózsa György út 37.)
Időpont: 2010. október 26. kedd 18 órától

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.