Közélet, hírek

Új hidat kaphat Budapest – kérdőívben kérik ki a lakosság véleményét

1/3

Térképen az Aquincumi híd és környezete. Forrás: BKK

?>
Térképen az Aquincumi híd és környezete. Forrás: BKK
?>
A híddal kapcsolatos társadalmi egyeztetés állomásai. Forrás: BKK
?>
Forrás: BFVT
1/3

Térképen az Aquincumi híd és környezete. Forrás: BKK

Új hidat kaphat Budapest – kérdőívben kérik ki a lakosság véleményét
Közélet, hírek

Új hidat kaphat Budapest – kérdőívben kérik ki a lakosság véleményét

2021.06.09. 10:53

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország, Budapest

Vélemények:
4

Évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési és szabályozási terveiben egy új északi híd építése Aquincumnál. A tervezési munkával párhuzamosan egy részvételi folyamat is elindult, hogy megismerhessék a budapestiek véleményét, igényeit. 

Egy 2017-es kormányhatározat nyomán a Budapesti Közlekedési Központ elindította az Aquincumi híd megvalósíthatósági tanulmányának készítését, a tervezési munkával párhuzamosan pedig egy részvételi folyamat is elindult, aminek első állomása a lakosság igényeinek és észrevételeinek megismerése. A június 13-ig kitölthető kérdőív (és maga a megvalósíthatósági tanulmány is) arra keresi a választ, hogy milyen közlekedési kapcsolatok fejlesztésére van szükség ahhoz, hogy a térségben lakók könnyebben, a kerülőutak csökkentésével elérjék a számukra fontos úticélokat, ugyanakkor a gépjárműforgalomból adódó terhelés ne haladja meg a híd által nyújtott előnyöket. A kérdőív célja, hogy a tervezők megismerhessék az érintett lakosság mindennapos közlekedési igényeit, problémáit, a várható konfliktuspontokat, amelyeket a tervezés során kezelni szükséges ahhoz, hogy a könnyebb közlekedés és a nyugodt, élhető városi környezet igényei egyszerre érvényesüljenek. A BKK már megkezdte az egyeztetéseket a III., IV., XIII. és XV. kerületi önkormányzatokkal, valamint a Budapesti Fejlesztési Központtal is konzultál.

A híddal kapcsolatos társadalmi egyeztetés állomásai. Forrás: BKK
2/3
A híddal kapcsolatos társadalmi egyeztetés állomásai. Forrás: BKK



Ahogy a BKK oldalán olvasható, már évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési és szabályozási terveiben egy új északi híd építése Aquincumnál, a Pók utca és a Váci út között. Ezen a vonalon az Újpesti vasúti hídon (amit Északi összekötő vasúti hídként szoktunk emlegetni) jelenleg is van vasúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolat a Duna két partja között. Ugyanakkor gépjárművel és helyi közösségi közlekedéssel csak nagy kerülővel lehet elérni az Árpád híd és a Megyeri híd közötti, a Duna átellenes partján lévő területeket. Egy új híd nemcsak az itt közlekedők életét könnyítené meg, hanem a felesleges kerülők megszüntetésével lehetőséget teremtene arra is, hogy további forgalomcsillapító intézkedések mellett csökkenthető legyen a most leginkább túlterhelt területek és egyben a város egészének forgalma, zaj- és légszennyezése. Az évtizedek során azonban sokat változtak a közlekedési szokások és a tágabb lakókörnyezettel kapcsolatos elvárások is, valamint a városfejlesztés irányaira vonatkozó elképzelések.

Forrás: BFVT
3/3
Forrás: BFVT



A Fővárosi Önkormányzat vezetése a fenntartható közlekedésfejlesztés jegyében fontosnak tartja, hogy a híd és kapcsolódó úthálózata ne terhelje indokolatlan mértékben a közvetlenül érintett lakókörnyezetet, és a kapacitások növelése által ne generáljon nagyobb autóforgalmat Budapest egészében sem. A korábbi tervek leporolása helyett szinte nulláról indították el az arról való gondolkodást, hogy milyen közlekedésfejlesztési megoldással lehetne egyszerre javítani a leginkább érintett területen élők életminőségét, és egyben a város egészének közlekedését. 

A fenti célkitűzések és a lakossági igények megismerésével a BKK által megbízott tervező több változatban is megvizsgálja a híd és a kapcsolódó közlekedési hálózat várható hatásait, aminek az eredményeit a későbbiekben ismét véleményezheti a lakosság. 

Vélemények (4)
szr
2021.06.15.
10:40

Abszolút nem értek egyet Zöldi Péter véleményével. Az Árpád út Újpesten és folytatása Rákospalotán a két városrész szívén megy keresztül. Ez nem tengely, Lakónegyedeket vág ketté, már most túl nagy a forgalom. A forgalom csökkentése elengedhetetlen ezen az útvonalon.

Zöldi Péter
2021.06.14.
07:50

Fordítva ülünk a lovon. Ez a híd a pesti oldalon meglévő Szlovák út, Szentmihályi út, Illyés Gyula utca, Árpád úti tengely átvezetése a budai oldalra. A körvasút mentén lázálmozott körutat el kell felejteni, mert soha, senki sem fogja megépíteni. Vannak viszont megépült utak, utcák, azokat használni kell. Ilyen például az Árpád út, amelyet nemmellesleg egy budapesti viszonyok között bázikus felüljáró vezet át a vasút felett, mintha csak erre az útvonalra szabták volna.

Pákozdi
2021.06.14.
20:19

@Zöldi Péter: Egyetértek.

Kompakt
2021.06.15.
09:22

@Pákozdi: "A körvasút mentén lázálmozott körutat el kell felejteni" Ellenkezőleg! Szorgalmazni kell a megvalósítását! "Vannak viszont megépült utak, utcák, azokat használni kell." Ebben igazad van, fontos hálózati elemek lehetnek! "bázikus felüljáró vezet át a vasút felett, mintha csak erre az útvonalra szabták volna." Pontosan, de ez nem zárja, ki hogy a forgalom másik része az új körút felé haladjon. Az új körútnak amúgy is forgalom csillapítottnak kellene lennie. Ne többsávos autópályát képzelj el, hanem csak a felüljárókat!

Új hozzászólás
Épületek/Örökség

A FÓTI PLÉBÁNIATEMPLOM // Egy hely + Építészfórum

2021.07.16. 15:51
00:07:54

A fóti Szeplőtelen Fogantatás-templom különleges helyet foglal el a magyar építészettörténetben. Legkvalitásosabb romantikus épületünk, és európai viszonylatban is kiemelkedően magas színvonalat képvisel. Érdekessége, hogy Ybl Miklós első önálló alkotása, minőségét tekintve mégsem különbözik a későbbi épületektől, az építész azonnal főművet alkotott.

A fóti Szeplőtelen Fogantatás-templom különleges helyet foglal el a magyar építészettörténetben. Legkvalitásosabb romantikus épületünk, és európai viszonylatban is kiemelkedően magas színvonalat képvisel. Érdekessége, hogy Ybl Miklós első önálló alkotása, minőségét tekintve mégsem különbözik a későbbi épületektől, az építész azonnal főművet alkotott.

Épületek/Örökség

MÁTYÁSFÖLD // Egy hely + Építészfórum

2021.07.16. 15:47
00:07:04

Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a mátyásföldi villanegyedbe kalauzoljuk nézőinket. Az egykori vadászterületen 1887-ben alapított település kezdetben a nyaralni vágyó pesti úri közönséget vonzotta. A terület arculatát nagyban meghatározza Paulheim József építészete, aki legalább 50 villát, valamint a templom és a későbbi gimnázium épületét is tervezte. 

Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a mátyásföldi villanegyedbe kalauzoljuk nézőinket. Az egykori vadászterületen 1887-ben alapított település kezdetben a nyaralni vágyó pesti úri közönséget vonzotta. A terület arculatát nagyban meghatározza Paulheim József építészete, aki legalább 50 villát, valamint a templom és a későbbi gimnázium épületét is tervezte. 

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk