/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Helyek/Infrastruktúra

Körbe-kerékpározható Tisza-tó – a Tisza-tavi kerékpáros hidak

1/32

Madártávlat. Fotó: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

?>
Madártávlat. Fotó: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu
?>
Tisza tó madártávlatból: A mesterséges tó, melyet újra birtokba vett a természet
?>
Tisza-tavi kerékpáros hidak geometriája
?>
Az Eger-patak híd: átvezetés a tó felett, a leghosszabb műtárgy a tavon. Fotó: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu
?>
Eger patak-híd, szinusz hullám forma
?>
Ívtartó megfogás: koncepció, statikai modell és a kész gyártmány
?>
Eger-patak híd. Fotó: Gyukics Péter
?>
Szomorka-patak híd
?>
Pillér szerkezet kézi vázlata, vasalás és a kizsaluzott vasbeton szerkezet
?>
Merevítőtartó keresztmetszete normál és szélesített szakaszon
?>
Ívtartó támaszelem a gyártócsarnokban és az Eger-patak hídon a pihenő alatt
?>
Szomorka-patak híd végeselemes statikai váza
?>
Fotó: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu
?>
Eger-patak – Dinamikus próbaterhelés. Fotó: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu
?>
Az elkészült Eger-híd.
?>
Tisza híd. Fotó:  Gyukics Péter
?>
Tisza híd felszerkezet szélesítése
?>
Tisza-híd – Meglévő fejgerenda javítása, befúrt betonacél tüskézések előkészítése
?>
Tisza-híd – Kész, konzolosan szélesített és erősített fejgerenda
?>
Tiszafüredi Tisza-híd új felszerkezeteken konzolos kerékpárút szélesítéssel
?>
Az elkészült kerékpáros Tisza-híd rúdhálója és a közúti híd rácsozata. Fotó: Gyukics Péter
?>
Tisza-híd – Feszítési ütemek
?>
Tisza-híd ártéri felsőpályás feszítőműves hídjának mozgatása a szerelőtérről a beépítés helyszínére
?>
Tisza-híd építése
?>
Tisza-híd építése
?>
Az elkészült Tisza-híd pályája. Fotó: Gyukics Péter
?>
X. számú öblítő-csatorna műtárgya
?>
Arles 1888 – Tiszafüred 2020 (Vincent Van Gogh festménye, Hiros Károly fotója)
?>
Öblítőcsatorna nyitható hídjának gyári tesztje és a helyszíni beépítése
?>
Fotó: Gyukics Péter
?>
Fotó: Gyukics Péter
?>
Fotó: Gyukics Péter
1/32

Madártávlat. Fotó: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

Körbe-kerékpározható Tisza-tó – a Tisza-tavi kerékpáros hidak
Helyek/Infrastruktúra

Körbe-kerékpározható Tisza-tó – a Tisza-tavi kerékpáros hidak

2020.08.14. 08:09
MÉD

Projektinfó

Földrajzi hely:
Magyarország, Tisza-tó

Építészek, alkotók:
Pál Gábor, SPECIÁLTERV

Tisza-tavi kerékpáros hidak 

URL:
Speciálterv Építőmérnök Kft.

Tervezés éve:
2019

Építés éve:
2020

Bruttó szintterület:
2500 m2

Stáblista

Vezető tervező: Pál Gábor
Statikus tervező: Dési Attila
Ellenőr: Borzai Tibor
Acélszerkezeti tervező: Szabados Mihály
Vasalás szerkesztés: Majerszky András 
Útépítés, tanulmány- és engedélyezési tervek: Pej Kálmán / TANDEM Mérnökirda Kft.
Híd próbaterhelés: dr. Dunai László / Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

MÉD:

A Tisza-tó környezetébe illeszkedő új hidak tervezési munkái, valamennyi fázist végigjárva, lépésről lépésre haladva – több ütemben – közel egy évtizedet öleltek fel, melyet Pál Gábor vezetésével a Speciálterv Építőmérnök Kft. tervezett végig. A hidak megformálásának esztétikai alapja a „hullám" forma kifejtése szerkezeteileg funkcionális szerepben.

2020. június 20-án átadták a Tisza-tó körüli kerékpárút 6,5 km-es új szakaszát. Ezzel a lépéssel teljes hosszában, a közúti gépjárműforgalomtól teljesen elválasztott módon körbe-kerékpározhatóvá vált a tó. A most elkészült kerékpáros létesítmény négy új hídműtárgyat is tartalmaz. A Tisza-tó környezetébe illeszkedő új hidak tervezési munkái, valamennyi fázist végigjárva, lépésről lépésre haladva – több ütemben – közel egy évtizedet öleltek fel, melyet Pál Gábor vezetésével a Speciálterv Építőmérnök Kft. tervezett végig. A hidak megformálásának esztétikai alapja a „hullám" forma kifejtése szerkezeteileg funkcionális szerepben. Az Eger-híd 308 m-es folytatólagos ívtartója a szinusz függvény alakját követi. A 86 m-es Szomorka-híd az Eger-hídnál is alkalmazott hullám forma egy kisebb hídon történő alkalmazása. A Tisza folyó feletti új felszerkezet alsó- és felsőpályás elemei rímelnek a tavi hidakra, azonban az eltérő kötöttségekhez eltérő szerkezet típust alkalmazva. A X. öblítőcsatorna kisműtárgya önmagában is unikum, Magyarország első nyitható kerékpáros hídja.

Tisza tó madártávlatból: A mesterséges tó, melyet újra birtokba vett a természet
2/32
Tisza tó madártávlatból: A mesterséges tó, melyet újra birtokba vett a természet

Előzmények

A hazai kerékpáros turizmus térnyerése az utóbbi évtizedekben exponenciális növekszik. Az országot átszelő európai kerékpáros hálózatok fejlesztése mellett, egyedi, önállóan is működő létesítmények is előtérbe kerültek. A Tisza-tavi kerékpárút fejlesztéséhez szükséges tanulmányok és koncepcionális elképzelések már a 2000-es évek eleje óta folyamatosan napirenden voltak., A Tisza tavat megkerülő közel 80 km-es körútban a tavat átszelő 33-as főút  komoly baleseti kockázatot jelentett. A TANDEM Mérnökiroda Kft. mint úttervező és a hídtervező SPECIÁLTERV Kft. 2006-ban készítették első tanulmányaikat. Elsődleges cél a forgalombiztonság megteremtése volt, azonban kiemelt igényként szerepeltek a gazdaságosság és a tájba illeszkedő mérnöki megoldások alkalmazása is. A következő években több tervezési ütemben készültek engedélyezési, majd kiviteli tervek az egyes tervezési szakaszokra, melyek alapján a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Beruházásában kiírták a teljes szakaszt magába foglaló kivitelezési tendert. A tender győztese a Hódút Kft. volt, 2019-2020-ban a kerékpárút és műtárgyainak építését ők végezték.

Tisza-tavi kerékpáros hidak geometriája
3/32
Tisza-tavi kerékpáros hidak geometriája

Helyszín – hidak

A Tisza-tó – a Kárpát-medence legnagyobb mesterséges tava – a Tisza folyó visszaduzzasztásával jött létre. Területe 127 km2. A korábban gazdálkodásra használt síkvidéki területet több ütemben árasztották el, a tó mai nyári vízborítottsága 1978-ban jött létre. Az azóta eltelt közel fél évszázadban fokozatosan fejlődött ki egy változatos, az ősi ártéri Tisza-tájhoz hasonló környezeti adottságokkal rendelkező, páratlanul gazdag élővilág. Az létesülő kerékpárút hídjainak a természetes környezethez való illeszkedését, a Nemzeti Park és a Tisza-tó új szimbólumaként történő megalkotását tűzték ki célul a tervezők.

A nyomvonal négy jelentősebb vízfolyás-keresztezése esetén eltérő műszaki problémákat kellett megoldani. Az egyes helyszínek sajátosságait figyelembe véve három eltérő környezetet különböztethetünk meg. Minden egyes helyszínen más-más evolúció vezetett a megépült műtárgyakig. A hidak tájba illeszkedésére támasztott általános igényre egy a tóra jellemző szimbólumot, a hullám formát választották a mérnökök, és ezt keltették életre a szerkezetek vonalvezetésében.

Az Eger-patak híd: átvezetés a tó felett, a leghosszabb műtárgy a tavon. Fotó: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu
4/32
Az Eger-patak híd: átvezetés a tó felett, a leghosszabb műtárgy a tavon. Fotó: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

Eger- és Szomorka-patak hidak

A Poroszlói-medencén átvezető útszakaszt egy klasszikus, sekély tavi környezet jellemzi. Az itt található Eger- és Szomorka-patakok csak nevükben patakok, kis víz esetén előtűnő vízfolyással. Az Eger-patak esetében közel 300 m, a Szomorka-pataknál pedig 80 m-es vízfelületet kellett áthidalni. Mindkét helyszínen egy-egy meglévő közúti és vasúti híd vezet át a tavon, az új hidakat ezek mellé építették. Az Eger-patak 308 m hosszú kilenc nyílású hídjánál a folyamatos szinusz hullám a támaszok ritmusára illesztett. A kialakuló természetes vonal szimbolizálja a tó lágy hullámait és a mindenséget alkotó rezgések matematikai ábrázolásának alapformáját.

Ívtartó megfogás: koncepció, statikai modell és a kész gyártmány
6/32
Ívtartó megfogás: koncepció, statikai modell és a kész gyártmány

Klasszikus hídszerkezetek tervezése esetében a közúti vagy vasúti funkció, a nyílástartományok, valamint a statikai rendszer és anyag kiválasztása már elég pontosan definiálja a leendő hídszerkezet típusát. Jelen esetben a kerékpáros funkció adta szabadság miatt azonban a választott forma volt a meghatározó, és ehhez az alakhoz kellett hozzáhangolni a szerkezet optimális statikai peremfeltételeit és tartószerkezeti rendszerét. A folytatólagos ívvel merevített hídszerkezet vegyespályás kialakítású, a támaszok felett felsőpályás, míg mezőben alsópályás vezetésű. A felsőpályás szakaszon nyomott rácsrudak, míg az alsópályás részen húzott függesztő rudak kapcsolják a pályát a folytatólagos ívhez. A felszerkezet egy főtartós, az ív a hídtengelybe került, a merevítőtartóhoz mereven csatlakoztatva haladnak rajta keresztül és a térbeli merevséget a vasbeton pillérek tetején kialakított lekötés adja. A pálya elcsavarodás elleni stabilizálását részben a csavarómerev szekrényes kialakításának, részben a pálya alatti rácsrudak alátámasztásnak köszönheti.

Az új hidak nyílásainak meghatározásakor figyelembe kellett venni a meder és a tározó szélességét, a mértékadó árvízszintet, valamint a szomszédos közúti hidak nyílásbeosztását is. Támaszoknál az ívtartó a merevítő tartó alá bukik, mezőkben pedig a merevítőtartó felett íveli át a hídnyílást. Az ívek tetőpontjának magassága a merevítő tartó felett 5.81 m, a merevtő tartó alatt pedig 2.30 m. Az Eger-patak  hídja kilenc-támaszú, 8.45 m + 50.72 m + 4x47.43 m + 50.72 m + 8.45 m támaszkiosztású ortotróp pályalemezes, alsó- ill. felsőpályás acél ívhíd szekrény-keresztmetszetű merevítőtartóval. A felszerkezet teljes hossza 308.46 m. 

Eger-patak híd. Fotó: Gyukics Péter
7/32
Eger-patak híd. Fotó: Gyukics Péter

A Szomorka-patak áthidalására egy négytámaszú, 19.25 m + 47.40 m + 19.25 m támaszkiosztású, ortotróp pályalemezes, alsó- ill. felsőpályás acél ívhíd épült, szekrény-keresztmetszetű merevítőtartóval. A felszerkezet teljes hossza 86.30 m.

A két hídszerkezet azonos felszerkezeti kialakítással, hasonló geometriájú alépítményekkel tervezték. Az eltérő támaszkiosztásokhoz igazodva – az inflexiós pontok számán túl – az ívtartó alakok is kismértékben különböző a két híd esetében. Mindkét híd hegesztett acélszerkezetű, a szekrénytartós felszerkezetek szélessége 3.91 m, a szerkezeti magasság pedig 60 cm. A hidak közepén a pálya 6.31 m-re történő szélesítésével egy-egy pihenőhely is kialakításra került ülőbútorral és kerékpártárolóval, ahonnan lehetőség nyílik körbetekinteni a természetes tájon.

Szomorka-patak híd
8/32
Szomorka-patak híd

Szerkezeti részletek

A hídfők hagyományos kialakításúak, tömör hídfőfalakkal, párhuzamos szárnyfalakkal és két-két cölöpalappal épültek meg. A közbenső pillérek alatt egy sorban elhelyezett 3 db 100 cm átmérőjű fúrt cölöpből álló cölöpalapozás készült. A pillérek a cölöpösszefogó gerenda felső síkjáról indulnak, ellipszis keresztmetszeti kialakítással. A hidak mederpilléreinek keresztmetszete felfelé haladva 3.00 m magasságig sudarasodik. Az alsó és a felső ellipszis keresztmetszetek főtengelyei egymásra merőlegesek, a pillér alján a vízfolyás irányában, felül pedig a híd hossztengelye irányában állnak. A függőleges pillérvasak egyedi alakjai a térbeli felület modelljén felvett keresztmetszetek segítségével kerültek kiszerkesztésre és legyártásra. Az Eger- és Szomorka-hidak felszerkezete ortotróp pályalemezes, alsó- ill. felsőpályás acél ívhíd szekrény-keresztmetszetű merevítőtartóval. A szerkezeti magasság: 60 cm. 

Pillér szerkezet kézi vázlata, vasalás és a kizsaluzott vasbeton szerkezet
9/32
Pillér szerkezet kézi vázlata, vasalás és a kizsaluzott vasbeton szerkezet

Merevítőtartó keresztmetszete normál és szélesített szakaszon
10/32
Merevítőtartó keresztmetszete normál és szélesített szakaszon

Statikai megfontolások

A felszerkezet és az alépítmény kapcsolatának megtervezésekor egyedi megoldások alkalmazására volt szükség. A hosszú, helyszínrajzilag egyenes, csőtartókon támaszkodó szerkezeteken a megtámasztásoknak merev befogást kellett biztosítaniuk a tér minden irányában (Mx, My, Mz), ezért a klasszikus saruszerkezeteket, saruelrendezési megoldásokat nem lehetett alkalmazni. Az ívtartók alátámasztása a pilléreken hossz- és keresztirányban nyomatékbíró kapcsolattal történik. A merevített lekötő szerelvény fix megtámasztást biztosít a pillérfejekbe bebetonozott tőcsavarokkal.

Ívtartó támaszelem a gyártócsarnokban és az Eger-patak hídon a pihenő alatt
11/32
Ívtartó támaszelem a gyártócsarnokban és az Eger-patak hídon a pihenő alatt

A hőmozgások mindkét műtárgy esetében a két hídfő felé egyenletesen alakulnak ki. Az Eger-híd felszerkezete a középső 3 pilléren fix megtámasztású, a szélső 2-2 pilléren a hosszirányú elmozdulás a lekötő szerelvénybe helyezett teflonréteggel biztosított. A Szomorka-híd felszerkezete a kisebb  hossz miatt a közbenső pilléreken fix megtámasztású. A hídfőknél a függőleges megtámasztást 2-2 ingaoszlop biztosítja. Az ingaoszlopok a híd hőtágulásból adódó hosszirányú mozgását engedik, a függőleges erőt pedig a hídfőre közvetítik. A hídvégek keresztirányú elmozdulását a hídfő térdfalakra rögzített nyíró tüskék gátolják meg – cső a csőben rendszerrel - a dilatációs mozgások akadályozása nélkül.

Fotó: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu
13/32
Fotó: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

Mivel a szerkezet a cölöpökkel az altalajba befogott, és a talaj befogási merevsége visszahat a felszerkezet igénybevételeire, a cölöpök ágyazási merevségét szélesebb tartományban, több esetre is vizsgálták, a cölöpöket határrugós ágyazással modellezték. A hidak megépítése után azok statikus és dinamikus próbaterhelését is végrehajtották, a dinamikai vizsgálatokat 56 fő szinkronizált mozgásával. A terhelésekre kapott szerkezeti válaszokból kimutatható volt, hogy a hídszerkezetek merevsége megfelelő és a hidak a kitűzött komfortfokozathoz tartozó gyorsulási kritériumokat teljesítik. 

A Tisza-tavat átszelő folytatólagos ívekkel merevített hidak formája nemzetközi szinten is egyedülálló, a kilenc nyílású, 308 m hosszú folytatólagos felszerkezet létesítését a hőmozgásnak teret adó egyedi statikai döntések és részletmegoldások tették lehetővé.

Az elkészült Eger-híd.
15/32
Az elkészült Eger-híd.

Tisza-híd

A Tisza folyó hajózható főmedre esetében sikerült a meglévő közúti híd alépítményeinek felhasználásával megoldani a kerékpárút átvezetését. A 33-as főút a Tisza folyót annak 430+53 fkm. folyási szelvényében keresztezi. Itt korábban egymással párhuzamosan épült meg egy közúti és egy vasúti Tisza-híd. Ezen a helyszínen a Tisza fő medrének a vízmélysége és a sodrás is jelentős, illetve a folyó e szakaszon hajózható, így a meglévő közúti Tisza-híd felhasználásával lehetett a gazdaságos kerékpárút átvezetést biztosítani.

A meglévő közúti felszerkezetének kialakítása nem tette lehetővé annak szélesítését, azonban a nagy teherbírási tartalékkal rendelkező alépítmények szélesítésével elkerülhetővé vált a Tisza medrébe újabb alapozások készítése, így a megoldandó műszaki feladat a meglévő hídpillérek megfelelő konzolos kibővítése volt. 

Tisza híd. Fotó:  Gyukics Péter
16/32
Tisza híd. Fotó: Gyukics Péter

A meglévő fejgerendákat körbeköpenyezve, azokon átfúrt nyírt csapokkal és befúrt, beragasztott betonacélok segítségével együttdolgoztatott új konzolos vasbeton fejgerenda bővítmények épültek.

A Tisza felett az Eger- és Szomorka-patak hidak „szinusz hullám" koncepciójához igazodó, azonban a szomszédos hidakkal is összhangban lévő felszerkezeti rendszert terveztek. Az első nyílást – a környező hidakhoz hasonlóan – felsőpályásra, míg a közbenső nyílásokat alsópályásra kialakítva az íves vonalvezetésű tartókkal imitálni lehetett a „tavi hidak" hullám játékát. Ezzel végig megjelenhet a tó környezetében létesített kerékpáros nagyműtárgyak organikus motívuma. Tekintettel a hajózási űrszelvényre a középső felszerkezetet nem lehetett „fejjel lefelé", így a hullám középen transzformált abszolútértéke a függvénynek.

Tisza-híd – Meglévő fejgerenda javítása, befúrt betonacél tüskézések előkészítése
18/32
Tisza-híd – Meglévő fejgerenda javítása, befúrt betonacél tüskézések előkészítése

A  kialakított hídforma a szélső nyílásokban található ártéri hidak felsőpályás feszítőművek, íves vonalvezetésű alsó övvel, 34.10 m-es támaszközökkel; a közbenső nyílásokban található meder hidak 68.50 m támaszközű alsópályás ívhidak hálózatos (network) függesztő rendszerrel. 

A 3 db közbenső nyílásban a kéttámaszú hidak szerkezeti rendszere alsópályás acél ívhíd. Az ív tengelyének magassága a pályaszint felett 8.187 m, nyílmagassága lapos f/L=~0.12, azonban a network rendszerű hidak előnyéből fakadóan az ív nem kap akkora hajlítást, mint a függőleges vagy sugaras rudazatú ívhidak esetében. A hídszerkezet kellően merev, ezért elhangolásra, beépített csillapítókra nem volt szükség.

Tisza-híd építése
25/32
Tisza-híd építése

Kezdeti tervfázisban felmerült a csövek kibetonozása, de végül többlet súlyra nem volt szükség, azt az acélszerkezeti elemek vastagságaival kezelni lehetett, és így a meglévő híd fejgerendájára is kisebb tömeg hárult. A meder hidaknál a network hálózat és a kis önsúly miatt nagy figyelmet kellett fordítani a rúdszabályozásra. A szereléskor sűrű alátámasztást kellett alkalmazni és a rudakat előre tervezett sorrendben kellett behelyezni, a támaszokat adott sorrendben kellett eltávolítani. A kalkulált viselkedést a rúdbeépítés és szabályozás során a BME által végzett folyamatos feszültségmérés ellenőrizte.

X. számú öblítőcsatorna hídja

A X. sz. Öblítőcsatorna műtárgya egy meglévő vízépítési műtárgyra épült, és a vízépítési igények miatt nyithatónak kellett lennie. A vízügy engedélyével a kerékpárút áthaladhatott a meglévő szerkezeten, ezáltal a közel 90 m széles csatorna keresztezése helyett egy mindössze 6 m-es nyitható kishíddal biztosítható volt a kerékpárosok átvezetése.

X. számú öblítő-csatorna műtárgya
27/32
X. számú öblítő-csatorna műtárgya

A mindössze 5.70 m szabad nyílású szerkezet mozgatásához a Tervezők az egyik leggazdaságosabb megoldást – a „holland-típusú" csapóhidat – választották, melynél a nyitás és zárás folyamatát egy külső ellensúly segíti. A híd szerkezeti rendszere azonos Vincent Van Gogh – Arles-i Langlois híd (1888) című – híres festményén ábrázolttal. Jelenleg ez a szerkezet Magyarország egyetlen nyitható kerékpároshídja.

Arles 1888 – Tiszafüred 2020 (Vincent Van Gogh festménye, Hiros Károly fotója)
28/32
Arles 1888 – Tiszafüred 2020 (Vincent Van Gogh festménye, Hiros Károly fotója)

A kis csapóhíd emberi erővel felnyitható ellensúlyos szerkezet, melynek mozgatása csigahajtóművel, illetve a hozzá kapcsolódó lánchajtással történik. Felnyitott állapotban ellensúlyos, reteszelhető zár rögzíti a szerkezetet

A Tervezők és a Kivitelezők gondos, innovatív megoldásokat is alkalmazó munkájának köszönhetően a forma és a szerkezet egymást erősítve, tájba illeszkedő hídszerkezet sorozatban alkot egységet, melyet az átadást követően 2020. júniusától a kikapcsolódni vágyó kerékpáros társadalom őszinte örömmel birtokba is vett.

 

Speciálterv Építőmérnök Kft.

A nyitóképet Gyukics Péter készítette.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Helyek/Városépítészet

WEKERLETELEP // Egy hely + Építészfórum

2020.10.28. 14:46
00:06:33

Lakótelep csak éppen másképp! A Wekerletelep minden túlzás nélkül a hazai építészettörténet egyik legfontosabb és legkiemelkedőbb állomása. Egy olyan kor ma is élő és működő hagyatéka, amikor az állam még kötelességének tartotta, hogy polgárai lakhatásásról méltó módon gondoskodjon. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozata ezúttal a Kós Károly térre és környékére kalauzol minket. / A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja. /

 

 

Lakótelep csak éppen másképp! A Wekerletelep minden túlzás nélkül a hazai építészettörténet egyik legfontosabb és legkiemelkedőbb állomása. Egy olyan kor ma is élő és működő hagyatéka, amikor az állam még kötelességének tartotta, hogy polgárai lakhatásásról méltó módon gondoskodjon. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozata ezúttal a Kós Károly térre és környékére kalauzol minket. / A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja. /

 

 

Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk