/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Technológia

Nyáron is fontos a magastetők hőszigetelése

1/3

fotó: Knauf Insulation

?>
fotó: Knauf Insulation
?>
fotó: Knauf Insulation
?>
A helyes rétegrend - fotó: Knauf Insulation
1/3

fotó: Knauf Insulation

Nyáron is fontos a magastetők hőszigetelése
Technológia

Nyáron is fontos a magastetők hőszigetelése

2018.06.21. 08:00

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország

Cég, szervezet:
Knauf Insulation

Nyáron kevesebb szó esik a hőszigetelés hasznosságáról, miközben ebben az évszakban rengeteg villamosenergiát spórolhatunk meg azzal, ha jól szigetelünk, mivel így kevesebb légkondicionálásra van szükség. A Knauf Insulation összefoglalója a leggyorsabban, legkönnyebben hőszigetelhető terület, a magastető hőszigetelésének legfontosabb szabályait ismerteti.

A tetőtéri szigetelés fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Egyaránt zavaró, ha a meleg miatt nyáron nem tudunk aludni a tetőtérben, és ha a külső zajok beszivárognak a lakótérbe. Télen is rengeteg energiát pazarolhatunk el, mivel a meleg levegő felfelé száll, így ha a földszinten szeretnénk elérni egy kívánt hőmérsékletet, akkor a tetőtérben 3-4 fokkal melegebb lesz. Akár szakember, akár saját magunk végezzük a magastető hőszigetelését, győződjünk meg róla, hogy jó minőségű Ecose üveggyapotot használunk (legalább 0,039-es vagy annál is alacsonyabb lambda értékűt), és a lehető legvastagabbat. Hazánkban az átlagos szarufa vastagság 15 cm, ezt érdemes kitölteni üveggyapot hőszigeteléssel. A jó minőségű üveggyapot termékek öntartóak, azaz befeszülnek a szarufák közé, és nincs szükség további rögzítésre. A gyengébb minőségű üveggyapotot dróttal, vagy damillal lehet a szarufákhoz rögzíteni.


A helyes rétegrend - fotó: Knauf Insulation
3/3
A helyes rétegrend - fotó: Knauf Insulation



A legtökéletesebb eredmény elérése érdekében szereljünk fel a tetőtér felőli oldalon lécvázat a szarufákra, és abban még további 8-10 cm vastag üveggyapot hőszigetelő anyagot rögzítsünk, a szarufákra merőleges irányban. Elsőre ez a hőszigetelési vastagság túlzásnak hangozhat, de ne feledjük, hogy egy jól kivitelezett hőszigetelés 50 éven keresztül szolgálja a házunkat, és többszörösen visszahozza befektetésünket. A tetőtéri hőszigetelések kialakítása során a fólia is kritikus kérdés. Először meg kell nézni, hogy pára áteresztő vagy párazáró fólia van-e felrakva alátéthéjazatként. Amikor párazáró fólia van fent, akkor a szarufa vastagságát nem szabad teljes keresztmetszetében szigetelőanyaggal kitölteni (tehát ha a szarufa 10/15-ös, akkor nem szabad 15 cm vastag szigetelést berakni), hiszen a beltérről a hőszigetelő rétegbe bejutó párát a kondenzáció megelőzésére megfelelő keresztmetszetű légréssel ki kell szellőztetni. Páraáteresztő fóliánál a szarufaköz teljes keresztmetszetben kitölthető szigetelőanyaggal.


fotó: Knauf Insulation
1/3
fotó: Knauf Insulation

fotó: Knauf Insulation
2/3
fotó: Knauf Insulation



Nagyon sok gondot okoz a nem megfelelő minőségű vagy rosszul beépített belső páratechnikai (párazáró) réteg, amelynek feladata, hogy meggátolja a fűtött helyiségekből kiáramló pára bejutását a hőszigetelő rétegbe. A nem légtömör, kiszakadt réteg nagyon rövid idő, akár egy fűtési szezon alatt a hőszigetelő réteg, sőt a tetőszerkezet végleges károsodását is okozhatja. Ahhoz, hogy a tető homogén, korszerű, és hőhídmentes szigeteléssel rendelkezzen, a javasolt rétegrendet már a ma hatályos hőtechnikai előírások szerint (a hőátbocsátási tényező értéke tetőkre 0,17 W/m2K) célszerű kivitelezni. Minél alacsonyabb lambda értékű anyagot építünk be, annál jobban szigetel a termék, így ilyen anyaggal jelentősen javítható a szigetelőképesség, illetve helyhiány esetén csökkenthető a beépítendő vastagság.

Knauf Insulation

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk