| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épületek/Örökség

Il Maestro Veneziano - Carlo Scarpa építészete

1/19

A Giardini és az Arsenale között húzódó Riva dei Sette Martiri, vagyis Hét Mártír sétányon található a Scarpa által 1965-ben tervezett emlékmű, a Partizánlány szobra. A sétány eredetileg felvonulási célokra épült a Mussolini-éra alatt.

Egy részegen vízbe fúlt német katona halálát a fasiszta hatalom 7 partizán nyilvános kivégzésével torolta meg. Scarpa szobra, melynek az árapály miatt hol nagyobb, hol kisebb része emelkedik a víz szintje fölé, az áldozatoknak állít emléket.

Scarpa évtizedeken keresztül szorosan kötődött a Biennáléhoz. Amellett, hogy építményeket és pavilonokat tervezett a Giardini területére, több kiállítása is megvalósult. A képen az 1951-es, ma már használaton kívüli jegypénztár látható.

A Scarpára jellemzően míves részletezettségű pavilon szerencsére a mai napig jó állapotban van.

A Velencei Biennálé területét 1951-ben megnövelték, annak érdekében, hogy több nemzeti pavilon is helyet kaphasson. Venezuela pavilonja 1953-ban épült, Scarpa tervei szerint.

Scarpa az elsőre talán meglepő megbízást egy volt diákjának, a Venezuelába emigrált Graziano Gasparininek köszönheti. A korábban inkább felújításokkal és átépítésekkel foglalkozó Scarpának ez az egyik első önálló épülete.

A tervező az építési területen lévő fákat megkímélte. Az épület így a Biennálé egyik legkisebb pavilonja lett, azonban felső bevilágítói nagyvonalúvá teszik a belső teret. A pavilon a sajtónapok alatt sajnos zárva volt.

Az eredetileg olasz pavilonként funkcionáló, jelenlegi központi pavilonban több Scarpa által tervezett beavatkozással is találkozhatunk. Ezek közül a leghíresebb az 1952-re elkészült szobor- és pihenőkert.

A kert fő attrakciója a 3 helyen alátámasztott, szabálytalan alakú, vékony betontető. A tető a növényzet által szándékosan eltakart fém gömbelemekkel csatlakozik a vaskos pillérekhez. A lemez a körítőfalakhoz sem ér hozzá, ezáltal lebegni látszik.

A tér eredetileg a pavilon egyik fedett terme volt, de Scarpa elbontotta a tetőszerkezetet. A téglafalakról leverte a vakolatot és vadszőlőt futtatott a helyére. A vizes medencék miatt a nyári kánikulában is hűvös kertbe sokan járnak megpihenni.

Tomba Brion vagyis a Brion családi síremlék Carlo Scarpa egyik leghíresebb munkája. A temető Altivole község területén, Velencétől 46 km-re, északnyugatra található.

A kisebb focipálya méretű sírkert ferde betonfallal körülvett területén több különböző funkciójú építmény található. A fal a sarkokban áttört, így kevésbé tömör, könnyedebb hatást kelt.

A bejárati csarnokban megjelenik a Carlo Scarpa műveire jellemző halhólyag-motívum, mely keleti előzményekre és a gótikus építészetre egyaránt visszavezethető. Maga az építész is a sírkertben nyugszik, mely egyben utolsó életében befejezett munkája is.

Az épületegyüttesen erőteljes Art Deco hatás érződik, mely leginkább a beton könnyed, dekoratív, részletező megmunkálásában érhető tetten.

Carlo Scarpa keleti filozófiák, főként a japán kultúra iránti vonzódása nyilvánul meg a paravánszerű ajtó kialakításán, mely a kápolnába vezet.

A kápolna kubusos épületét körülvevő sekély tó szintén ázsiai előképekre vezethető vissza. Látogatásunkkor az épületrész éppen felújítás alatt állt, így belső képet nem készítettünk.

A kertben a Brion házaspáron kívül a család több tagja nyugszik, sírhelyeik a kápolnával szemközti robosztus tető alatt találhatók. Az itt nyugvók közül azonban az építész az egyetlen, akit középkori lovagokhoz hasonlóan álló testhelyzetben temettek el.

A Brion házaspár szarkofágjai egy sekély medence közepén, íves tetőépítmény alatt állnak, melynek belső oldalát színes üvegmozaik borítja. Az üvegmozaik alkalmazása az építész fiatalkorára vezethető vissza, amikor egy muranói üvegműhelyben dolgozott.

A sírkertben egy halastóval és vízililiomokkal körülvett meditációs sziget is található, mely ismét Carlo Scarpa keleti filozófiák iránti vonzalmáról árulkodik.

?>
A Giardini és az Arsenale között húzódó Riva dei Sette Martiri, vagyis Hét Mártír sétányon található a Scarpa által 1965-ben tervezett emlékmű, a Partizánlány szobra. A sétány eredetileg felvonulási célokra épült a Mussolini-éra alatt.
?>
Egy részegen vízbe fúlt német katona halálát a fasiszta hatalom 7 partizán nyilvános kivégzésével torolta meg. Scarpa szobra, melynek az árapály miatt hol nagyobb, hol kisebb része emelkedik a víz szintje fölé, az áldozatoknak állít emléket.
?>
Scarpa évtizedeken keresztül szorosan kötődött a Biennáléhoz. Amellett, hogy építményeket és pavilonokat tervezett a Giardini területére, több kiállítása is megvalósult. A képen az 1951-es, ma már használaton kívüli jegypénztár látható.
?>
A Scarpára jellemzően míves részletezettségű pavilon szerencsére a mai napig jó állapotban van.
?>
A Velencei Biennálé területét 1951-ben megnövelték, annak érdekében, hogy több nemzeti pavilon is helyet kaphasson. Venezuela pavilonja 1953-ban épült, Scarpa tervei szerint.
?>
Scarpa az elsőre talán meglepő megbízást egy volt diákjának, a Venezuelába emigrált Graziano Gasparininek köszönheti. A korábban inkább felújításokkal és átépítésekkel foglalkozó Scarpának ez az egyik első önálló épülete.
?>
A tervező az építési területen lévő fákat megkímélte. Az épület így a Biennálé egyik legkisebb pavilonja lett, azonban felső bevilágítói nagyvonalúvá teszik a belső teret. A pavilon a sajtónapok alatt sajnos zárva volt.
?>
Az eredetileg olasz pavilonként funkcionáló, jelenlegi központi pavilonban több Scarpa által tervezett beavatkozással is találkozhatunk. Ezek közül a leghíresebb az 1952-re elkészült szobor- és pihenőkert.
?>
A kert fő attrakciója a 3 helyen alátámasztott, szabálytalan alakú, vékony betontető. A tető a növényzet által szándékosan eltakart fém gömbelemekkel csatlakozik a vaskos pillérekhez. A lemez a körítőfalakhoz sem ér hozzá, ezáltal lebegni látszik.
?>
A tér eredetileg a pavilon egyik fedett terme volt, de Scarpa elbontotta a tetőszerkezetet. A téglafalakról leverte a vakolatot és vadszőlőt futtatott a helyére. A vizes medencék miatt a nyári kánikulában is hűvös kertbe sokan járnak megpihenni.
?>
Tomba Brion vagyis a Brion családi síremlék Carlo Scarpa egyik leghíresebb munkája. A temető Altivole község területén, Velencétől 46 km-re, északnyugatra található.
?>
A kisebb focipálya méretű sírkert ferde betonfallal körülvett területén több különböző funkciójú építmény található. A fal a sarkokban áttört, így kevésbé tömör, könnyedebb hatást kelt.
?>
A bejárati csarnokban megjelenik a Carlo Scarpa műveire jellemző halhólyag-motívum, mely keleti előzményekre és a gótikus építészetre egyaránt visszavezethető. Maga az építész is a sírkertben nyugszik, mely egyben utolsó életében befejezett munkája is.
?>
Az épületegyüttesen erőteljes Art Deco hatás érződik, mely leginkább a beton könnyed, dekoratív, részletező megmunkálásában érhető tetten.
?>
Carlo Scarpa keleti filozófiák, főként a japán kultúra iránti vonzódása nyilvánul meg a paravánszerű ajtó kialakításán, mely a kápolnába vezet.
?>
A kápolna kubusos épületét körülvevő sekély tó szintén ázsiai előképekre vezethető vissza. Látogatásunkkor az épületrész éppen felújítás alatt állt, így belső képet nem készítettünk.
?>
A kertben a Brion házaspáron kívül a család több tagja nyugszik, sírhelyeik a kápolnával szemközti robosztus tető alatt találhatók. Az itt nyugvók közül azonban az építész az egyetlen, akit középkori lovagokhoz hasonlóan álló testhelyzetben temettek el.
?>
A Brion házaspár szarkofágjai egy sekély medence közepén, íves tetőépítmény alatt állnak, melynek belső oldalát színes üvegmozaik borítja. Az üvegmozaik alkalmazása az építész fiatalkorára vezethető vissza, amikor egy muranói üvegműhelyben dolgozott.
?>
A sírkertben egy halastóval és vízililiomokkal körülvett meditációs sziget is található, mely ismét Carlo Scarpa keleti filozófiák iránti vonzalmáról árulkodik.
1/19

A Giardini és az Arsenale között húzódó Riva dei Sette Martiri, vagyis Hét Mártír sétányon található a Scarpa által 1965-ben tervezett emlékmű, a Partizánlány szobra. A sétány eredetileg felvonulási célokra épült a Mussolini-éra alatt.

Egy részegen vízbe fúlt német katona halálát a fasiszta hatalom 7 partizán nyilvános kivégzésével torolta meg. Scarpa szobra, melynek az árapály miatt hol nagyobb, hol kisebb része emelkedik a víz szintje fölé, az áldozatoknak állít emléket.

Scarpa évtizedeken keresztül szorosan kötődött a Biennáléhoz. Amellett, hogy építményeket és pavilonokat tervezett a Giardini területére, több kiállítása is megvalósult. A képen az 1951-es, ma már használaton kívüli jegypénztár látható.

A Scarpára jellemzően míves részletezettségű pavilon szerencsére a mai napig jó állapotban van.

A Velencei Biennálé területét 1951-ben megnövelték, annak érdekében, hogy több nemzeti pavilon is helyet kaphasson. Venezuela pavilonja 1953-ban épült, Scarpa tervei szerint.

Scarpa az elsőre talán meglepő megbízást egy volt diákjának, a Venezuelába emigrált Graziano Gasparininek köszönheti. A korábban inkább felújításokkal és átépítésekkel foglalkozó Scarpának ez az egyik első önálló épülete.

A tervező az építési területen lévő fákat megkímélte. Az épület így a Biennálé egyik legkisebb pavilonja lett, azonban felső bevilágítói nagyvonalúvá teszik a belső teret. A pavilon a sajtónapok alatt sajnos zárva volt.

Az eredetileg olasz pavilonként funkcionáló, jelenlegi központi pavilonban több Scarpa által tervezett beavatkozással is találkozhatunk. Ezek közül a leghíresebb az 1952-re elkészült szobor- és pihenőkert.

A kert fő attrakciója a 3 helyen alátámasztott, szabálytalan alakú, vékony betontető. A tető a növényzet által szándékosan eltakart fém gömbelemekkel csatlakozik a vaskos pillérekhez. A lemez a körítőfalakhoz sem ér hozzá, ezáltal lebegni látszik.

A tér eredetileg a pavilon egyik fedett terme volt, de Scarpa elbontotta a tetőszerkezetet. A téglafalakról leverte a vakolatot és vadszőlőt futtatott a helyére. A vizes medencék miatt a nyári kánikulában is hűvös kertbe sokan járnak megpihenni.

Tomba Brion vagyis a Brion családi síremlék Carlo Scarpa egyik leghíresebb munkája. A temető Altivole község területén, Velencétől 46 km-re, északnyugatra található.

A kisebb focipálya méretű sírkert ferde betonfallal körülvett területén több különböző funkciójú építmény található. A fal a sarkokban áttört, így kevésbé tömör, könnyedebb hatást kelt.

A bejárati csarnokban megjelenik a Carlo Scarpa műveire jellemző halhólyag-motívum, mely keleti előzményekre és a gótikus építészetre egyaránt visszavezethető. Maga az építész is a sírkertben nyugszik, mely egyben utolsó életében befejezett munkája is.

Az épületegyüttesen erőteljes Art Deco hatás érződik, mely leginkább a beton könnyed, dekoratív, részletező megmunkálásában érhető tetten.

Carlo Scarpa keleti filozófiák, főként a japán kultúra iránti vonzódása nyilvánul meg a paravánszerű ajtó kialakításán, mely a kápolnába vezet.

A kápolna kubusos épületét körülvevő sekély tó szintén ázsiai előképekre vezethető vissza. Látogatásunkkor az épületrész éppen felújítás alatt állt, így belső képet nem készítettünk.

A kertben a Brion házaspáron kívül a család több tagja nyugszik, sírhelyeik a kápolnával szemközti robosztus tető alatt találhatók. Az itt nyugvók közül azonban az építész az egyetlen, akit középkori lovagokhoz hasonlóan álló testhelyzetben temettek el.

A Brion házaspár szarkofágjai egy sekély medence közepén, íves tetőépítmény alatt állnak, melynek belső oldalát színes üvegmozaik borítja. Az üvegmozaik alkalmazása az építész fiatalkorára vezethető vissza, amikor egy muranói üvegműhelyben dolgozott.

A sírkertben egy halastóval és vízililiomokkal körülvett meditációs sziget is található, mely ismét Carlo Scarpa keleti filozófiák iránti vonzalmáról árulkodik.

Épületek/Örökség

Il Maestro Veneziano - Carlo Scarpa építészete

2021.05.24. 21:23
1/19

A Giardini és az Arsenale között húzódó Riva dei Sette Martiri, vagyis Hét Mártír sétányon található a Scarpa által 1965-ben tervezett emlékmű, a Partizánlány szobra. A sétány eredetileg felvonulási célokra épült a Mussolini-éra alatt.

Egy részegen vízbe fúlt német katona halálát a fasiszta hatalom 7 partizán nyilvános kivégzésével torolta meg. Scarpa szobra, melynek az árapály miatt hol nagyobb, hol kisebb része emelkedik a víz szintje fölé, az áldozatoknak állít emléket.

Scarpa évtizedeken keresztül szorosan kötődött a Biennáléhoz. Amellett, hogy építményeket és pavilonokat tervezett a Giardini területére, több kiállítása is megvalósult. A képen az 1951-es, ma már használaton kívüli jegypénztár látható.

A Scarpára jellemzően míves részletezettségű pavilon szerencsére a mai napig jó állapotban van.

A Velencei Biennálé területét 1951-ben megnövelték, annak érdekében, hogy több nemzeti pavilon is helyet kaphasson. Venezuela pavilonja 1953-ban épült, Scarpa tervei szerint.

Scarpa az elsőre talán meglepő megbízást egy volt diákjának, a Venezuelába emigrált Graziano Gasparininek köszönheti. A korábban inkább felújításokkal és átépítésekkel foglalkozó Scarpának ez az egyik első önálló épülete.

A tervező az építési területen lévő fákat megkímélte. Az épület így a Biennálé egyik legkisebb pavilonja lett, azonban felső bevilágítói nagyvonalúvá teszik a belső teret. A pavilon a sajtónapok alatt sajnos zárva volt.

Az eredetileg olasz pavilonként funkcionáló, jelenlegi központi pavilonban több Scarpa által tervezett beavatkozással is találkozhatunk. Ezek közül a leghíresebb az 1952-re elkészült szobor- és pihenőkert.

A kert fő attrakciója a 3 helyen alátámasztott, szabálytalan alakú, vékony betontető. A tető a növényzet által szándékosan eltakart fém gömbelemekkel csatlakozik a vaskos pillérekhez. A lemez a körítőfalakhoz sem ér hozzá, ezáltal lebegni látszik.

A tér eredetileg a pavilon egyik fedett terme volt, de Scarpa elbontotta a tetőszerkezetet. A téglafalakról leverte a vakolatot és vadszőlőt futtatott a helyére. A vizes medencék miatt a nyári kánikulában is hűvös kertbe sokan járnak megpihenni.

Tomba Brion vagyis a Brion családi síremlék Carlo Scarpa egyik leghíresebb munkája. A temető Altivole község területén, Velencétől 46 km-re, északnyugatra található.

A kisebb focipálya méretű sírkert ferde betonfallal körülvett területén több különböző funkciójú építmény található. A fal a sarkokban áttört, így kevésbé tömör, könnyedebb hatást kelt.

A bejárati csarnokban megjelenik a Carlo Scarpa műveire jellemző halhólyag-motívum, mely keleti előzményekre és a gótikus építészetre egyaránt visszavezethető. Maga az építész is a sírkertben nyugszik, mely egyben utolsó életében befejezett munkája is.

Az épületegyüttesen erőteljes Art Deco hatás érződik, mely leginkább a beton könnyed, dekoratív, részletező megmunkálásában érhető tetten.

Carlo Scarpa keleti filozófiák, főként a japán kultúra iránti vonzódása nyilvánul meg a paravánszerű ajtó kialakításán, mely a kápolnába vezet.

A kápolna kubusos épületét körülvevő sekély tó szintén ázsiai előképekre vezethető vissza. Látogatásunkkor az épületrész éppen felújítás alatt állt, így belső képet nem készítettünk.

A kertben a Brion házaspáron kívül a család több tagja nyugszik, sírhelyeik a kápolnával szemközti robosztus tető alatt találhatók. Az itt nyugvók közül azonban az építész az egyetlen, akit középkori lovagokhoz hasonlóan álló testhelyzetben temettek el.

A Brion házaspár szarkofágjai egy sekély medence közepén, íves tetőépítmény alatt állnak, melynek belső oldalát színes üvegmozaik borítja. Az üvegmozaik alkalmazása az építész fiatalkorára vezethető vissza, amikor egy muranói üvegműhelyben dolgozott.

A sírkertben egy halastóval és vízililiomokkal körülvett meditációs sziget is található, mely ismét Carlo Scarpa keleti filozófiák iránti vonzalmáról árulkodik.

Projektinfó

Földrajzi hely:
Olaszország

Építészek, alkotók:
Carlo Scarpa

Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.