/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Egyéb cikkek

Budapest Szíve ötletpályázat

1/16

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/16

Budapest Szíve ötletpályázat
Egyéb cikkek

Budapest Szíve ötletpályázat

2006.04.04. 11:47

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Tolnai Zsolt, Tóth Tamás, Terbe Rita

vezető tervezők: Terbe Rita, Tolnai Zsolt, Tóth Tamás

8. sorszámú pályamű
vezető tervezők: Terbe Rita, Tolnai Zsolt, Tóth Tamás
társtervezők:Mészöly Csaba, Barna Orsolya



Részletes bírálat:

A pályamű teljes tervezési területre vonatkozó javaslata ötlet szintjén marad, annak műszaki megvalósíthatóságával nem foglalkozik. Esetleges beavatkozásokat, bizonytalan, nem rendszerben gondolkodó javaslatokat ad.

A pályázat hangsúlyos vezérelve a Duna jelenlétének érzékeltetése a Belvárosban a rakparti gépjárműforgalom kéreg alá helyezésével – a Kossuth Lajos utcai forgalomhoz hasonlóan – támogatásra érdemes. Hiányolható azonban, hogy a pályázat csak érintőlegesen tesz javaslatot a közösségi közlekedés fejlesztésére, valamint a közterületek parkoló gépjárművektől való felszabadítására.

A teljes területre vonatkozó javaslat fő attrakciója a Dunára épített úszó korzó – vízügyi szempontból kérdéses - , amely mellett a meglévő korzó revitalizálását és a rakparti utak rendszerét nem oldja meg.

A pályamű zöldfelület-fejlesztési javaslata nem értékelhető. A Belváros közlekedési rendszerének átalakítására vonatkozó hálózatfejlesztési javaslatot a pályamű nem tartalmaz, az intenzív képzőművészeti térplasztika csápjai, bár kiegészítő ötletként használhatóak, ezt nem helyettesítik.

A terv a pályázatban megjelölt kiemelt területtel, csak mint közlekedési területtel foglalkozik.

A Városház-tömbre vonatkozó terv a Károly körúti térfalra fekteti a hangsúlyt, az egykori történeti struktúra tudatos visszaállításával.

Karakteres törekvés a zárt kompozíció, a meglévő Városháza épület zárt keretként történő kialakítása, határozott, nagyméretű, nyitott agóra-tér létrehozása. A pályamű a körút térfala és a városfal közötti területen – a történeti struktúrából levezetett – épülettömböket javasol, szűk, sikátorszerű átjárókkal, a körút felőli sétány és a belső agóra-tér összekapcsolására. Ez a térszervezési alapképlet értékelhető, de a konkrét javaslat szerint a hat kisebb épülettömb létrehozása közös tetővel, túlságosan nagy, rideg tömeget képez. A rövid utcaszakaszok a térfal áttört jellegét nem kellően engedik érvényesülni, a tető a tervezett közterületekre (átjárókra) és az épületekre nézve is inkább zavaró. A garázslejáró a térszervezésnek megfelelően a Károly körúti oldalról, a közlekedési fő megközelítés irányából kerül kialakításra.

Az agóra tér a régi és az új épület tömege közötti térben valósul meg. A Deák téri kapcsolat hiányának szempontjából különösen kifogásolható. Előnyös, hogy a Városháza tér a kulturális funkciók előterét képezi, azok bejáratai az agórára nyílnak, azonban a tér kialakításában jelentős szerepet játszó padok lemerevítik a teret, használhatóságát korlátozzák.

Összességében megállapítható, hogy a pályamű gondolatisága nagyvonalú megoldásra adna lehetőséget, de a bemutatott részletek nem kellően átgondoltak, kidolgozatlanok.

A pályamű a fenti részértékek elismeréseként rangsorolás nélküli 1,5 MFt-os MEGVÉTELBEN részesült.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Helyek/Városépítészet

WEKERLETELEP // Egy hely + Építészfórum

2020.10.28. 14:46
00:06:33

Lakótelep csak éppen másképp! A Wekerletelep minden túlzás nélkül a hazai építészettörténet egyik legfontosabb és legkiemelkedőbb állomása. Egy olyan kor ma is élő és működő hagyatéka, amikor az állam még kötelességének tartotta, hogy polgárai lakhatásásról méltó módon gondoskodjon. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozata ezúttal a Kós Károly térre és környékére kalauzol minket. / A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja. /

 

 

Lakótelep csak éppen másképp! A Wekerletelep minden túlzás nélkül a hazai építészettörténet egyik legfontosabb és legkiemelkedőbb állomása. Egy olyan kor ma is élő és működő hagyatéka, amikor az állam még kötelességének tartotta, hogy polgárai lakhatásásról méltó módon gondoskodjon. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozata ezúttal a Kós Károly térre és környékére kalauzol minket. / A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja. /

 

 

Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk