/ MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Nézőpontok/Kritika

Budapest, a városlakók folyóirata

1/1

?>
1/1

Budapest, a városlakók folyóirata
Nézőpontok/Kritika

Budapest, a városlakók folyóirata

2007.05.22. 08:46

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Koszorú Lajos

A címlapon: Szívügyeink - Koszorú Lajos a Kossuth Lajos utcán. A folyóirat májusi számának tartalomjegyzéke. Olvasható írás a Budapest Szíve programról: Szívügyeink

A címlapon: Szívügyeink - Koszorú Lajos a Kossuth Lajos utcán, Sebestyén László felvétele
Budapest 2007 május
Vargha Mihály: Szívügyeink
Vargha Mihály: Üveg-hibrid, megszokhatatlan - a Kálvin-centerről (Sebestyén László felvételeivel)
Mezei Gábor: Enteri-őr - Alberto Guardiani cipőtára
Csider István Zoltán: Élő helyek - Talán Cortina (Sebestyén László felvételei)
Borsos Roland: Mintha mindig lomtalanítás
Jolsvai András: Visszajáró XXXVIII.
Marafkó László: A szellem helye - Otthonból haza - Nagy László megidézése
Szemere Katalin: Maratoni gyűjtés - avagy kinek fontos Kovalik három operája (Kovács Bence felvételeivel)
Zappe László: Neil Simon furcsa párjai
Epreskerti Este a Honvéd Férfikarral
Horváth Júlia Borbála: Kilátások
Rokob Tibor: Vaktáblák a Mexikói úton (Sebestyén László felvételeivel)
Sisa József: Vendégoldal - A turai kastély
Kálmán Attila: Pillanatvízhevítő - percenkint öt liter szolgáltatással
Várnai Vera: Festői Budapest - Márton a Kiserdőben
Hogy volt! Ismerje meg és fotózza újra a régi Budapestet!
Zeke Gyula: Nagy Budapest Törzsasztal - Utcakő, pléh-Krisztus, Károlyi kert, Rézangyal - beszélgetés Lackó Miklóssal
Fucskó Hajnalka: Itt mindig történik valami
Hidvégi Violetta: A fal mellett és a fal mögött
Kirschner Péter: Civiliáda Erdő, ajándékba
Sántháné Antal Sára, Kiss Bori: Válogatott cikkek Budapestről

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk