Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Programok

Beszélgetés az Iparművészeti Múzeum tervezett bővítéséről

1/2

Az Iparművészeti Múzeum bővítése, tervező: Lukács István, Vikár András

Hirdetés
?>
Az Iparművészeti Múzeum bővítése, tervező: Lukács István, Vikár András
?>
1/2

Az Iparművészeti Múzeum bővítése, tervező: Lukács István, Vikár András

Beszélgetés az Iparművészeti Múzeum tervezett bővítéséről
Programok

Beszélgetés az Iparművészeti Múzeum tervezett bővítéséről

2012.09.21. 08:57

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Lukács István, Vikár András

Esemény kezdete:
2012.09.26. 16:00
Esemény vége:
2012.09.26. 18:00

Vélemények:
3

Az Iparművészeti Múzeum tervezett bővítése - Vetítéssel egybekötött beszélgetés Jékely Zsomborral, az Iparművészeti Múzeum tudományos főigazgató-helyettesével és a tervező Vikár és Lukács Építész Stúdió munkatársaival 2012. szeptember 26-án 18 órától.

2012. szeptember 26. szerda, 18:00
Pázmány Péter Katolikus Egyetem - BTK
1088 Budapest, Mikszáth Kálmán tér 1. 209.

MÉTA
MűvészettörténÉszek esTi alakulAta

A CentrArt Estek folytatásaként 2012 őszétől a PPKE-BTK Művészettörténeti Tanszékével együttműködésben folytatjuk esti rendezvényeinket, megújult helyszínen, formában és névvel.

 

Az Iparművészeti Múzeum bővítése, tervező: Lukács István, Vikár András
1/2
Az Iparművészeti Múzeum bővítése, tervező: Lukács István, Vikár András

 

 

Az est témája:

Az Iparművészeti Múzeum tervezett bővítése - Vetítéssel egybekötött beszélgetés Jékely Zsomborral, az Iparművészeti Múzeum tudományos főigazgató-helyettesével.

A beszélgetésen részt vesznek a tervező Vikár és Lukács Építész Stúdió munkatársai.

Várnak mindenkit szerettel.

 

Vélemények (3)
nagylaszlo71
2012.09.26.
08:29

Bármennyire is szeretnék ott lenni, sajnos/szerencsére ma is bébisintérkednem kell ,-) Amit azért mindenképp megkérdeznék az érintettektől: hogyan látják a Hőgyes utcai új épületszárny homlokzatának szerepét a bővítés/átépítés során/után? A kiírás több helyen is említi, idézem: "A régi és új épületrészek olyan egységének létrehozása, amely funkcionálisan és esztétikailag a legmagasabb színvonalat képviseli." Továbbá: "A benyújtott pályamű milyen építészeti választ adott a Hőgyes Endre utcai beépítésre? Milyen módon viszonyul a környezetéhez, hogyan reagál a kortárs épületszárny a lechneri főépületre? Milyen építészeti többletet tud adni az épületegyüttesnek?" És még: "Nem jelenti ez az építészeti kapcsolódás az eredeti tervek megépítését, de elkerülhetetlen a régi és az új rész közötti párbeszéd. A szükséges „igazodás” nem stiláris elemek átvételét kell, hogy jelentse, hanem az újnak a régire történő reagálását úgy, hogy mindegyik több legyen a másik által!" Ami még fontos: "A jelenlegi logisztikai bejárat (teherporta) kapacitásait a Hőgyes Endre utca áteresztőképessége is korlátozza: ide max. 7,5 tonnás teherautó tud beállni. Ezt a lehetőséget a továbbiakban is biztosítani kell, és meg kell oldani egy ekkora méretű teherautó beállási lehetőségét is a biztonságos műtárgyrakodáshoz." Röviden összefoglalva a lényeget kimondhatjuk, hogy a kb. 250 méter folyóméter lechneri homlokzatot kéne tized ennyi kortárs és egyenértékű (teherportástul!) újjal kiegészíteni/tuningolni, (miközben kínosan ügyelünk ugyebár a kerületi és székesfővárosi párkánymagasságokra és töretlen utcafrontra...) és gyorsan lássuk be, hogy a Hőgyes utca, úgy ahogy van, egy hatalmas nagy bukta és zsákutca. Elég csak ránézni a pályaművekre és rögtön láthatjuk, hogy senkinek semmilyen használható ötlete nem volt, mert a szabályozás és a kívánalmak gúzsba kötik a tervezők kezét, akik aztán ilyen középszerűen unalmas, vagy egyszerűen csak irritáló megoldásokkal képesek előhozakodni. Megjegyzendő, hogy szinte kivétel nélkül minden terv a maximális beépíthetőség, vagyis a lechneri alaprajz követését tűzte ki célul maga elé, ami nyilvánvalóan ütközik a (teher)közlekedési funkcióval, az eredeti tervek szerint ugyanis itt csak egy sima személyforgalmi ajtó/kapu került volna. Kitörési pontként a magam részéről a következő ad-hoc ötletekkel hozakodnék elő: • Eltérés a lechneri alaprajztól, „hagyományos” beépítés és homlokzat elvetése, helyette pontszerű, de magasba törő (horribile dictu: a központi kupola magasságát megcélzó) építmény felhúzása. • Eltérés a lechneri alaprajztól, L alakú beépítés helyett egyszerű, íves vagy tört épületszárny felhúzása, melynek „ház alakú” profilja adná az új utcafrontot. Természetesen lehet ezekre a felvetésekre legyinteni egyet és a „csiszolt gyémánt” madártávlati (de legfeljebb a szomszédos házak ablakából élvezhető) képeivel vakítani a nagyérdeműt, egyet azért ne feledjenek a projektben résztvevők: a nagy léptékű belső átalakítások, modernizálás és az egész múzeum újragondolása ellenére ez, a Hőgyes utcai homlokzat sikere vagy kudarca adja majd az egész projekt sikerének vagy kudarcának durván 80 százalékát. Jó beszélgetést és tartalmas vitát kívánok az összes résztvevőnek!

Pákozdi Imre
2012.09.23.
05:40

Kedves ÉF munkatársak, a főoldali szövegben hibás a dátum: szept. 28-át írtatok, szept. 26. helyett.

Rab Hajnalka
2012.09.23.
19:00

@Pákozdi Imre: Köszönjük, javítottuk.

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.