Gazdaság

Az Artonic Design tervei alapján épül Újbuda következő irodaháza

1/3

A BakerStreet irodaház látványterve. Forrás: Atenor

?>
A BakerStreet irodaház látványterve. Forrás: Atenor
?>
A BakerStreet irodaház látványterve. Forrás: Atenor
?>
A BakerStreet irodaház látványterve. Forrás: Atenor
1/3

A BakerStreet irodaház látványterve. Forrás: Atenor

Az Artonic Design tervei alapján épül Újbuda következő irodaháza
Gazdaság

Az Artonic Design tervei alapján épül Újbuda következő irodaháza

2020.06.26. 14:17

Cikkinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Artonic Design Kft., Szőkedencsi Géza

Közel 16 650 négyzetméter A+ kategóriás irodatérrel bővül az újbudai kínálat néhány éven belül. A rohamléptekkel átalakuló városrész új irodaházat a Szerémi út és a Hengermalom út találkozásánál, BakerStreet néven az Atenor fejleszti, az Artonic Design tervei alapján. 

Az Atenor 2019 nyarán vásárolta meg a Hengermalom út 18. alatti, 5 711 négyzetméteres telket, amelyen jelenleg a Pr1mer Pékség által hasznosított ipari épületek álltak, de a Portfolio.hu értesülései szerint már gőzerővel zajlik a bontás. A tervek szerint a saroktelken 2020 negyedik negyedévében kezdődik meg a BakerStreet irodaház építése. 

A BakerStreet irodaház látványterve. Forrás: Atenor
1/3
A BakerStreet irodaház látványterve. Forrás: Atenor

A 16 650 négyzetméternyi irodateret és 2 100 négyzetméternyi üzlethelyiséget tartalmazó, mélygarázzsal rendelkező, kilenc szintes irodaház az Artonic Design Kft. tervei alapján valósul meg. Az iroda korábbi munkái közé tartozik a Zelnik István Aranymúzeum épületének felújítása és bővítése, a 2015-ben átadott 12 Révay Hotel, vagy a szegedi lézerközpont – az utóbbi kapcsán interjút is készítettünk Szőkedencsi Géza vezető tervezővel az Építészfórumon. 

Az Újbuda Bevásárlóközpont közelsége mellett a nemrég átadott villamosvonal, a Galvani híd esedékes beruházása, a Déli Körvasút fejlesztése, illetve a BudaPart háztömbnyi távolságban zajló építkezése is arról árulkodik: Újbudának ez a része komoly fejlődés elé néz, és a jelenleg alapvetően a második világháború utáni ipari csarnokokkal beépített környék a közeljövőben még inkább átalakul majd.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk