Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Közélet, hírek

A Grimshaw Architects nyerte a londoni Waterloo pályaudvarra kiírt pályázatot

1/2

Grimshaw Architects által készített 2012-es elemzés rajzai

bal: Nyugati Pályaudvar felújításának látványterve, jobb: Waterloo Pályaudvar fotó

Hirdetés
?>
Grimshaw Architects által készített 2012-es elemzés rajzai
?>
bal: Nyugati Pályaudvar felújításának látványterve, jobb: Waterloo Pályaudvar fotó
1/2

Grimshaw Architects által készített 2012-es elemzés rajzai

bal: Nyugati Pályaudvar felújításának látványterve, jobb: Waterloo Pályaudvar fotó

A Grimshaw Architects nyerte a londoni Waterloo pályaudvarra kiírt pályázatot
Közélet, hírek

A Grimshaw Architects nyerte a londoni Waterloo pályaudvarra kiírt pályázatot

2022.09.07. 10:48

Cikkinfó

Földrajzi hely:
London, Anglia

Építészek, alkotók:
Grimshaw Architects

Címkék:
Grimshaw, pályaudvar

Az Architects´ Journal számolt be a Waterloo Pályaudvarra kiírt nyilvános pályázat nyerteséről, amely a Grimshaw Architects; ezzel megbízást kaptak a Lambeth Tanácstól a pályaudvar és környékének stratégiai újragondolására. Az Európa egyik legnagyobb és legforgalmasabb pályaudvarának elemzése júniusig kell elkészüljön.

A Grimshaw Architects tervei alapján újul meg nemcsak a budapesti Nyugati, hanem a londoni Waterloo pályaudvar is. Az irodát azzal bízták meg, hogy a környező közterületekkel és regenerációs projektekkel való kapcsolatokat erősítse, valamint "javítsa és támogassa a tágabb értelemben vett gazdaságot és közösségeket". Az átalakítás koncepcióinak egyik fontos eleme, hogy a szén-dioxid kibocsátás zéró vagy pozitív kell, hogy legyen, és egy reálisan megvalósítható stratégián kell alapulnia; egy "jelentős" kereskedelmi fejlesztési eleme továbbá az állomás fölötti területre való építkezés is.

A Grimshaw által 2012-ben a helyszínre készített korábbi terv a közlekedés javítása érdekében egy új földszinti előcsarnok kialakítását és a peronok északabbra, a meglévő első emeleti előcsarnokba történő meghosszabbítását javasolta. Az állomás alatt található alagsori terek jelenleg egy graffitifalnak, rendezvényhelyiségeknek, különböző műszaki szolgálatoknak és egy gördeszkaparknak adnak otthont.

Grimshaw Architects által készített 2012-es elemzés rajzai
1/2
Grimshaw Architects által készített 2012-es elemzés rajzai



A Grimshaw már ennél korábban is tervezett erre a területre; az 1993-as Waterloo International Terminal Mies van der Rohe-díjat kapott, a RIBA elnöke pedig az év épületének választotta. A terminál azóta bezárt, az Eurostar járatok 2007-ben a St. Pancrasra költöztek, de öt peronját újra megnyitották a belföldi járatok számára a Weston Williamson + Partners által végzett, 800 millió font értékű felújítás részeként, amely három évvel ezelőtt fejeződött be. A jelenlegi főpályaudvar épületeit 1907 és 1922 között építették, és a London and South Western Railway főépítészei, JW Jacomb-Hood és AW Szlumper tervezték. A komplexumhoz tartozik egy James Robb Scott által tervezett, bonyolult utcai és csarnokhomlokzat is.

A közlekedési csomópont egyes részeinek jegyzékbe vételére irányuló pályázatot John Penrose korábbi örökségvédelmi miniszter 2010-ben elutasította, de a Scott által tervezett Victory Arch bejáratot, amelyen Charles Whiffen szobra látható, 2002-ben II. fokozatú jegyzékbe vették. A Robinson Kenning and Gallagher Architects egy évtizeddel ezelőtt egy új, első emeleti erkélyt készített, amely az állomás kiskereskedelmi helyiségeit szolgálja ki.

Az új projekt - amelyet a Network Rail, a South Bank Employers Group, a WeAreWaterloo és a South Bank BID támogat - célja, hogy egyszerűsítse az átszállási útvonalakat a kapacitáskorlátokkal küzdő állomáson belül, és egyúttal javítsa a környező környezetet, amely jelenleg "nem vonzó, és zavaros lehet a navigáció".

A megbízás kapcsolódási területe a környezet nagy területeit foglalja magában, beleértve az Avery Associates által tervezett BFI Imax-ot, a Lower Marsh helyi főutcát és a déli, jelenleg átépítésre kijelölt területeket a St. Thomas kórház mellett.

A szerződés odaítéléséről szóló hirdetmény szerint a Grimshaw nyertes ajánlatát 343 166 fontra értékelték - a legalacsonyabb ajánlatot benyújtó csapat 339 412 font, a legmagasabb pedig 416 644 font volt.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.