| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Programok

18. Velencei Építészeti Biennálé – az első napok képekben

1/17

A Biennálé két fő helyszíne a Giardini és az Arsenale. Utóbbiban az egykor hajóépítésre és fegyvergyártásra használt hatalmas csarnokok adnak helyet több ország nemzeti pavilonjának, valamint a központi kiállítás jelentős részének.

David Adjaye Kwaeε című installációja az Arsenale ipari kontextusában. A teljes egészében fából készült építmény az egyik fő ghánai nyelv, a Twi 'erdő' jelentésű szaváról kapta a nevét.

A vízparti külső elhelyezkedését kihasználva a Kwaeε egyszerre aktív és passzív, belakható szerkezet, amely pihenésre és találkozásra, valamint többcélú eseményekre alkalmas teret biztosít.

A nemzeti pavilonok jelentős része a napóleoni időkben létrehozott Biennálé-kertek (Giardini della Biennale) "közparkjában" találhatók, mely a valóságban sajnos a biennálé időszakán kívül sem hozzáférhető a velencei lakosok számára.

A szerb pavilon látványos installációja az 1977-es Lagosban megrendezett Nemzetközi Kereskedelmi Vásár kontextusában vizsgálja a nem-gyarmatosító építészet lehetőségeit.

Milyen egy átlagos lakóház? A lengyel pavilon kiállítása statisztikai adatokból kiindulva öt ország átlagos családi házait vetíti egymásra egy látványos, színes téri installáció formájában. Ötletes reflexió az adat-alapú tervezés kérdéseire.

A belga pavilon a véges erőforrásokra reflektálva, az ország helyi természetes anyagainak lehetőségeit mutatja be. A faszerkezetes térinstalláció micélium (gombafonal) táblákkal borított, míg a padlója döngölt földből készült.

A magyar pavilion megnyitóján többek között Vincze Máté közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár mondott beszédet.

Mátrai Péter építész, zeneszerző a magyar pavilon megnyitója előtt egy performansz keretében mutatta be a saját maga által tervezett, a Néprajzi Múzeum gyűjteményéből inspirálódott hangszer működését.

Építészek a lakáselidegenítés ellen! A kanadai pavilon egy globális problémával, a lakhatással foglalkozik, lokális, kanadai megoldási kísérleteken keresztül, különböző helyi aktivista csoportok hangját felerősítve.

A svéd, norvég és finn együttműködésben megvalósuló északi pavilon egyszerre egy könyvtár és kiállítótér. A pavilonban Joar Nango 'Sámi' építészetről felhalmozott 20 éves kutatásának archívuma tekinthető meg.

Üzbegisztán pavilonjának atmoszféráját nehéz visszaadni. Művészek és egyetemi diákok közös alkotása a sötétben álló téglalabirintus, amely az archaikus és a modern közötti feszültségekre reflektál.

Bahrein egyike a klímaváltozás által leginkább súlytott országoknak, nem meglepő tehát, hogy a Biennálén is ezzel a kérdéssel foglalkoznak, a légkondicionálás során lecsapódó nedvesség újrahasznosításának lehetőségeit vizsgálva.

A török pavilon kurátorai arra vállalkoztak, hogy komplex elméleti keretet adjanak az üresen álló épületállomány vizsgálatára oly módon, hogy ezekről a "szellemházakról" ismét a kultúra élő részeként gondolkodjunk.

A központi kiállítás tervezésekor a 2022-es Képzőművészeti Biennálé téri elrendezését gondolta újra a Lesley Lokko vezette kurátori csapat, ezáltal is csökkentve az anyagpazarlást, hulladéktermelést.

A rendkívül gazdag anyagot bemutató központi kiállítás egyik legizgalmasabb installációja a Forensic Architecture csapatának Nebelivka Hipotézis című munkája, mely a városokban való letelepedés narratíváját értelmezi újra.

Az afrikai származású kurátor Lesley Lokko, a központi kiállításnak a "Jövő Laboratóriuma" címet adta, mely a 18. Velencei Építészeti Biennálé többi részével együtt 2023 november 26-áig látogatható.

?>
A Biennálé két fő helyszíne a Giardini és az Arsenale. Utóbbiban az egykor hajóépítésre és fegyvergyártásra használt hatalmas csarnokok adnak helyet több ország nemzeti pavilonjának, valamint a központi kiállítás jelentős részének.
?>
David Adjaye Kwaeε című installációja az Arsenale ipari kontextusában. A teljes egészében fából készült építmény az egyik fő ghánai nyelv, a Twi 'erdő' jelentésű szaváról kapta a nevét.
?>
A vízparti külső elhelyezkedését kihasználva a Kwaeε egyszerre aktív és passzív, belakható szerkezet, amely pihenésre és találkozásra, valamint többcélú eseményekre alkalmas teret biztosít.
?>
A nemzeti pavilonok jelentős része a napóleoni időkben létrehozott Biennálé-kertek (Giardini della Biennale) "közparkjában" találhatók, mely a valóságban sajnos a biennálé időszakán kívül sem hozzáférhető a velencei lakosok számára.
?>
A szerb pavilon látványos installációja az 1977-es Lagosban megrendezett Nemzetközi Kereskedelmi Vásár kontextusában vizsgálja a nem-gyarmatosító építészet lehetőségeit.
?>
Milyen egy átlagos lakóház? A lengyel pavilon kiállítása statisztikai adatokból kiindulva öt ország átlagos családi házait vetíti egymásra egy látványos, színes téri installáció formájában. Ötletes reflexió az adat-alapú tervezés kérdéseire.
?>
A belga pavilon a véges erőforrásokra reflektálva, az ország helyi természetes anyagainak lehetőségeit mutatja be. A faszerkezetes térinstalláció micélium (gombafonal) táblákkal borított, míg a padlója döngölt földből készült.
?>
A magyar pavilion megnyitóján többek között Vincze Máté közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár mondott beszédet.
?>
Mátrai Péter építész, zeneszerző a magyar pavilon megnyitója előtt egy performansz keretében mutatta be a saját maga által tervezett, a Néprajzi Múzeum gyűjteményéből inspirálódott hangszer működését.
?>
Építészek a lakáselidegenítés ellen! A kanadai pavilon egy globális problémával, a lakhatással foglalkozik, lokális, kanadai megoldási kísérleteken keresztül, különböző helyi aktivista csoportok hangját felerősítve.
?>
A svéd, norvég és finn együttműködésben megvalósuló északi pavilon egyszerre egy könyvtár és kiállítótér. A pavilonban Joar Nango 'Sámi' építészetről felhalmozott 20 éves kutatásának archívuma tekinthető meg.
?>
Üzbegisztán pavilonjának atmoszféráját nehéz visszaadni. Művészek és egyetemi diákok közös alkotása a sötétben álló téglalabirintus, amely az archaikus és a modern közötti feszültségekre reflektál.
?>
Bahrein egyike a klímaváltozás által leginkább súlytott országoknak, nem meglepő tehát, hogy a Biennálén is ezzel a kérdéssel foglalkoznak, a légkondicionálás során lecsapódó nedvesség újrahasznosításának lehetőségeit vizsgálva.
?>
A török pavilon kurátorai arra vállalkoztak, hogy komplex elméleti keretet adjanak az üresen álló épületállomány vizsgálatára oly módon, hogy ezekről a "szellemházakról" ismét a kultúra élő részeként gondolkodjunk.
?>
A központi kiállítás tervezésekor a 2022-es Képzőművészeti Biennálé téri elrendezését gondolta újra a Lesley Lokko vezette kurátori csapat, ezáltal is csökkentve az anyagpazarlást, hulladéktermelést.
?>
A rendkívül gazdag anyagot bemutató központi kiállítás egyik legizgalmasabb installációja a Forensic Architecture csapatának Nebelivka Hipotézis című munkája, mely a városokban való letelepedés narratíváját értelmezi újra.
?>
Az afrikai származású kurátor Lesley Lokko, a központi kiállításnak a "Jövő Laboratóriuma" címet adta, mely a 18. Velencei Építészeti Biennálé többi részével együtt 2023 november 26-áig látogatható.
1/17

A Biennálé két fő helyszíne a Giardini és az Arsenale. Utóbbiban az egykor hajóépítésre és fegyvergyártásra használt hatalmas csarnokok adnak helyet több ország nemzeti pavilonjának, valamint a központi kiállítás jelentős részének.

David Adjaye Kwaeε című installációja az Arsenale ipari kontextusában. A teljes egészében fából készült építmény az egyik fő ghánai nyelv, a Twi 'erdő' jelentésű szaváról kapta a nevét.

A vízparti külső elhelyezkedését kihasználva a Kwaeε egyszerre aktív és passzív, belakható szerkezet, amely pihenésre és találkozásra, valamint többcélú eseményekre alkalmas teret biztosít.

A nemzeti pavilonok jelentős része a napóleoni időkben létrehozott Biennálé-kertek (Giardini della Biennale) "közparkjában" találhatók, mely a valóságban sajnos a biennálé időszakán kívül sem hozzáférhető a velencei lakosok számára.

A szerb pavilon látványos installációja az 1977-es Lagosban megrendezett Nemzetközi Kereskedelmi Vásár kontextusában vizsgálja a nem-gyarmatosító építészet lehetőségeit.

Milyen egy átlagos lakóház? A lengyel pavilon kiállítása statisztikai adatokból kiindulva öt ország átlagos családi házait vetíti egymásra egy látványos, színes téri installáció formájában. Ötletes reflexió az adat-alapú tervezés kérdéseire.

A belga pavilon a véges erőforrásokra reflektálva, az ország helyi természetes anyagainak lehetőségeit mutatja be. A faszerkezetes térinstalláció micélium (gombafonal) táblákkal borított, míg a padlója döngölt földből készült.

A magyar pavilion megnyitóján többek között Vincze Máté közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár mondott beszédet.

Mátrai Péter építész, zeneszerző a magyar pavilon megnyitója előtt egy performansz keretében mutatta be a saját maga által tervezett, a Néprajzi Múzeum gyűjteményéből inspirálódott hangszer működését.

Építészek a lakáselidegenítés ellen! A kanadai pavilon egy globális problémával, a lakhatással foglalkozik, lokális, kanadai megoldási kísérleteken keresztül, különböző helyi aktivista csoportok hangját felerősítve.

A svéd, norvég és finn együttműködésben megvalósuló északi pavilon egyszerre egy könyvtár és kiállítótér. A pavilonban Joar Nango 'Sámi' építészetről felhalmozott 20 éves kutatásának archívuma tekinthető meg.

Üzbegisztán pavilonjának atmoszféráját nehéz visszaadni. Művészek és egyetemi diákok közös alkotása a sötétben álló téglalabirintus, amely az archaikus és a modern közötti feszültségekre reflektál.

Bahrein egyike a klímaváltozás által leginkább súlytott országoknak, nem meglepő tehát, hogy a Biennálén is ezzel a kérdéssel foglalkoznak, a légkondicionálás során lecsapódó nedvesség újrahasznosításának lehetőségeit vizsgálva.

A török pavilon kurátorai arra vállalkoztak, hogy komplex elméleti keretet adjanak az üresen álló épületállomány vizsgálatára oly módon, hogy ezekről a "szellemházakról" ismét a kultúra élő részeként gondolkodjunk.

A központi kiállítás tervezésekor a 2022-es Képzőművészeti Biennálé téri elrendezését gondolta újra a Lesley Lokko vezette kurátori csapat, ezáltal is csökkentve az anyagpazarlást, hulladéktermelést.

A rendkívül gazdag anyagot bemutató központi kiállítás egyik legizgalmasabb installációja a Forensic Architecture csapatának Nebelivka Hipotézis című munkája, mely a városokban való letelepedés narratíváját értelmezi újra.

Az afrikai származású kurátor Lesley Lokko, a központi kiállításnak a "Jövő Laboratóriuma" címet adta, mely a 18. Velencei Építészeti Biennálé többi részével együtt 2023 november 26-áig látogatható.

Programok

18. Velencei Építészeti Biennálé – az első napok képekben

2023.05.21. 11:57
1/17

A Biennálé két fő helyszíne a Giardini és az Arsenale. Utóbbiban az egykor hajóépítésre és fegyvergyártásra használt hatalmas csarnokok adnak helyet több ország nemzeti pavilonjának, valamint a központi kiállítás jelentős részének.

David Adjaye Kwaeε című installációja az Arsenale ipari kontextusában. A teljes egészében fából készült építmény az egyik fő ghánai nyelv, a Twi 'erdő' jelentésű szaváról kapta a nevét.

A vízparti külső elhelyezkedését kihasználva a Kwaeε egyszerre aktív és passzív, belakható szerkezet, amely pihenésre és találkozásra, valamint többcélú eseményekre alkalmas teret biztosít.

A nemzeti pavilonok jelentős része a napóleoni időkben létrehozott Biennálé-kertek (Giardini della Biennale) "közparkjában" találhatók, mely a valóságban sajnos a biennálé időszakán kívül sem hozzáférhető a velencei lakosok számára.

A szerb pavilon látványos installációja az 1977-es Lagosban megrendezett Nemzetközi Kereskedelmi Vásár kontextusában vizsgálja a nem-gyarmatosító építészet lehetőségeit.

Milyen egy átlagos lakóház? A lengyel pavilon kiállítása statisztikai adatokból kiindulva öt ország átlagos családi házait vetíti egymásra egy látványos, színes téri installáció formájában. Ötletes reflexió az adat-alapú tervezés kérdéseire.

A belga pavilon a véges erőforrásokra reflektálva, az ország helyi természetes anyagainak lehetőségeit mutatja be. A faszerkezetes térinstalláció micélium (gombafonal) táblákkal borított, míg a padlója döngölt földből készült.

A magyar pavilion megnyitóján többek között Vincze Máté közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár mondott beszédet.

Mátrai Péter építész, zeneszerző a magyar pavilon megnyitója előtt egy performansz keretében mutatta be a saját maga által tervezett, a Néprajzi Múzeum gyűjteményéből inspirálódott hangszer működését.

Építészek a lakáselidegenítés ellen! A kanadai pavilon egy globális problémával, a lakhatással foglalkozik, lokális, kanadai megoldási kísérleteken keresztül, különböző helyi aktivista csoportok hangját felerősítve.

A svéd, norvég és finn együttműködésben megvalósuló északi pavilon egyszerre egy könyvtár és kiállítótér. A pavilonban Joar Nango 'Sámi' építészetről felhalmozott 20 éves kutatásának archívuma tekinthető meg.

Üzbegisztán pavilonjának atmoszféráját nehéz visszaadni. Művészek és egyetemi diákok közös alkotása a sötétben álló téglalabirintus, amely az archaikus és a modern közötti feszültségekre reflektál.

Bahrein egyike a klímaváltozás által leginkább súlytott országoknak, nem meglepő tehát, hogy a Biennálén is ezzel a kérdéssel foglalkoznak, a légkondicionálás során lecsapódó nedvesség újrahasznosításának lehetőségeit vizsgálva.

A török pavilon kurátorai arra vállalkoztak, hogy komplex elméleti keretet adjanak az üresen álló épületállomány vizsgálatára oly módon, hogy ezekről a "szellemházakról" ismét a kultúra élő részeként gondolkodjunk.

A központi kiállítás tervezésekor a 2022-es Képzőművészeti Biennálé téri elrendezését gondolta újra a Lesley Lokko vezette kurátori csapat, ezáltal is csökkentve az anyagpazarlást, hulladéktermelést.

A rendkívül gazdag anyagot bemutató központi kiállítás egyik legizgalmasabb installációja a Forensic Architecture csapatának Nebelivka Hipotézis című munkája, mely a városokban való letelepedés narratíváját értelmezi újra.

Az afrikai származású kurátor Lesley Lokko, a központi kiállításnak a "Jövő Laboratóriuma" címet adta, mely a 18. Velencei Építészeti Biennálé többi részével együtt 2023 november 26-áig látogatható.

Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.