Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Közélet, hírek

Új kiállítóhellyel bővül a Közlekedési Múzeum

1/5

Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió

Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió

Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió

Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió

Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió

Hirdetés
?>
Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió
?>
Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió
?>
Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió
?>
Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió
?>
Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió
1/5

Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió

Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió

Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió

Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió

Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió

Új kiállítóhellyel bővül a Közlekedési Múzeum
Közélet, hírek

Új kiállítóhellyel bővül a Közlekedési Múzeum

2021.02.10. 10:36

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Építész Stúdió

Cég, szervezet:
Budapesti Közlekedési Mózeum

Címkék:
örökség, vasút

Budapest-Kelenföld vasútállomás 137 éves indóházának teljes felújításával, bővítésével létrejövő új múzeumi kiállítóhely fő attrakciója egy vasúti kiállítást kiegészítő terepasztal lesz.

A Kormány kedd este megjelent rendelete kiemelt beruházássá minősítette a Kelenföld indóház megmentését a Közlekedési Múzeum által előkészített tervek nyomán és rendelkezett az építési engedélyezés menetéről, valamint a kivitelezési közbeszerzés kiírásáról. 

A Kelenföldi indóházban a Közlekedési Múzeum új kiállítóhelyet hoz létre, amelynek legfőbb attrakciója egy több száz négyzetméter alapterületű terepasztal lesz egy vasúttörténeti kiállítás részeként. A kulturális kínálatot időszaki kiállítások és múzeumpedagógiai foglalkozások színesítik majd. 

Az épület környezetében vasúti tematikájú játszókert létesül, teraszán szabadtéri mozivetítéseket tarthatunk majd, az épület pedig kiegészül egy kilátópontként, trainspotter-helyként is szolgáló új, kortárs terasszal a vasút felé, valamint a tervek szerint egy bisztró is helyet kap az épületben. Az épület előtt, szabadtéren az indóházzal közel egyidős gőzmozdony fog állni.

Az 1884-ben épült Kelenföldi indóház az ország egyik legrégebbi állomásépülete, amely a közelmúltig be is töltötte ezt a szerepét. A 4-es metró projekt részeként épült aluljáró miatt azonban funkcióját az elmúlt években teljesen elveszítette, a MÁV pénztár kiköltözött belőle és állapota tovább romlott, így félő volt, hogy az egyébként dinamikusan fejlődő, átalakuló Etele tér közelségében idővel lebontják. 

Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió
2/5
Kelenföldi indóház felújításának látványterve, forrás: Építész Stúdió

A Közlekedési Múzeum az Építész Stúdiót bízta meg az építészeti tervek elkészítésével, akik az eredeti épület műemléki jellegének, karakterének tiszteletben tartása mellett azt az új funkcióknak megfelelő kortárs építészettel is kiegészítik.

A kiállítási tartalom tervezését a Közlekedési Múzeum megkezdte, a következő hónapokban a részletek kidolgozása zajlik. A Kelenföldi pályaudvar mint városi és vasúti tér biztosan meghatározó szerepet kap majd a tematikában, ahol nem csak a vasút történeti szerepét, múltját, jelenét, jövőjét kívánja a Múzeum bemutatni, hanem a helyszínhez kapcsolódó emlékeket, történeteket is. 

Ezért a Közlekedési Múzeum arra biztat mindenkit, hogy járuljon hozzá a Kelenföldi indóház újjászületéséhez. Akinek van régi képeslapja, fényképe, egyéb tárgyi emléke, története, ami Kelenföldhöz kapcsolódik, és szívesen megosztaná másokkal is, jelentkezzen a kelenfold@kozlekedesimuzeum.hu email címen. Arra biztatnak továbbá mindenkit, hogy segítse munkájukat a múzeum honlapján található kérdőív kitöltésével, ahol lehetőség lesz további javaslatok megfogalmazására, például a tervezett rendezvényekkel, a kisgyerekeseknek szóló programokkal, vagy épp a bisztró kínálatával kapcsolatban. 

 

forrás: Közlekedési Múzeum / Építész Studió

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.