| CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Programok

SZEGMENS 9 - Kortárs Kínából

1/5

Chen Hai

Dao Ming

Lin Yusi

Meghívó

?>
Chen Hai
?>
Dao Ming
?>
Lin Yusi
?>
Meghívó
?>
1/5

Chen Hai

Dao Ming

Lin Yusi

Meghívó

SZEGMENS 9 - Kortárs Kínából
Programok

SZEGMENS 9 - Kortárs Kínából

2014.06.25. 07:39

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Eger, Magyarország

Helyszín:
Kepes Intézet

Esemény kezdete:
2014.06.28. 08:00
Esemény vége:
2014.09.27. 16:00

A Szegmens egy cserekiállítás-sorozat, mely magyar és távol-keleti országok művészeinek bemutatását tűzte ki céljául. A Szegmens gyökerei egy művésztelep 10 éves tevékenységéhez nyúlnak vissza, melyet a magyar Túlsó P’Art művészcsoport szervezett.

Chen Hai  陈海, Dao Ming  道明, Feng Feng  冯峰, Lin Yusi   林于思, Lu Biaobiao 卢麃麃, Luo Zhixia   罗智暇, Wang Ling  汪凌, Wu Chao   吴超, Yang Yifei  杨义飞.

Kurátor: Fan Lin 樊林

Megnyitó: 2014. június 28. (szombat) 18.00
Bevetetőt mond: Dr. Liptai Kálmán, az Eszterházy Károly Főiskola rektora
A kiállítást megnyitja: Dr. Mecsi Beatrix művészettörténész, ELTE Távolkelet Intézet

Kurátori bevezető

„Egy távoli országban mindig izgalmas feladat néhány képzőművész részben helyben készült munkáján keresztül bemutatni a dél-kínai kortárs művészetében zajló alkotói folyamatokat. A bemutatkozás örömét az is fokozza, hogy Egerben a magyarországi kulturális környezet hatása alatt dolgozunk majd és pillanatnyi benyomásainkból táplálkozva építkezünk.

A kiállításban szereplő művészek elsősorban a festészet, a szobrászat, a grafika, az installáció területén vagy vegyes technikával dolgoznak, olyan tapasztalt alkotók, akik új irányba terelik a kínai művészet nyelvezetét. Kérdésfeltevésük többrétű, stílusuk egyéni, témáikban a múlt, a jelen és a jövő eseményeinek, színtereinek részleteit idézik meg. A szegmens fogalma pontosan kifejezi tevékenységük és e válogatás lényegét.

Dao Ming
2/5
Dao Ming

A „Szegmens-sorozat“ most látható kiállítását két kulcsszóval értelmezném: Engedelmesség és Offenzíva.

1. Engedelmesség
Minden kiállító művész akadémikus háttérrel rendelkezik, néhányan jelenleg is felsőfokú művészeti intézményben tanítanak. Ennek köszönhetően körültekintéssel engedelmeskednek a művészeti képhagyományokból kikristályosodott szellemiség és formanyelv követelményeinek.

A„körültekintő engedelmesség“ elsősorban az anyaghasználat hagyományos nyelvezetére vonatkozik, melyre elegáns példa Feng Feng grafikáiban felcsillanó gyengéd realisztikus ábrázolásmód, Lin Yusi tintafestményeinek ecsetkezelése, Luo Zhixia  egyéni vonalvezetésű fametszetei, valamint Wang Ling naturalisztikus olaj portréi. Ezek a megközelítési módok azt bizonyítják, hogy az alkotók képzőművészet nyelvezete egy mesteri szinten elsajátított szakmai tudás és megalapozott döntés eredménye.

Jellemző, hogy a művészek anyaghasználata és műveik vizuális megjelenése egyfajta romantikus és lírai felszínt kölcsönöz a műveknek, amely magához csalogatja a nézőt, , de e felszín alatt egy kulturális elkötelezettségből fakadó mélyebb szellemiség vár megfejtésre. A művek sorozatba állítása is tudatos választás részükről, mellyel egyéni nyelvezetüket akarják minél gazdagabb tartalommal megtölteni, individualizálni. Mindez jól bizonyítja a művészt és a képalkotást összekötő varázslatos kapcsolat létezését. 

Mindazonáltal az összes művész tisztában van azzal, hogy csak az alkotási folyamat során észlelt határok j korlátozhatják az alkotást, ugyanakkor ezek jelentik a legerősebb motivációt az áttörésre.

2. Offenzíva
Az utóbbi években folytatott hétköznapi és egyetemi beszélgetések során megértettem, hogy az ebbe a csoportba sorolt művészek folyamatosan keresik az élményeket, és képesek a legmélyebb emlékeiket is előhívni, hogy a tapasztalati szintnél mélyebb értelmű alkotásokat hozzanak létre.
Annak érdekében, hogy minél erőteljesebb narratívákat hozzanak létre és nyomósabb kérdéseket fogalmazzanak meg a feltörő emlékek egyszerű rögzítésével felfedésével, ezek a művészek offenzív alkotói stratégiát alkalmaznak.

Meghívó
4/5
Meghívó

Chen Hai, Státusz-sorozatában egy bizonyos szót helyesbít, absztrahálva jelentését, Dao Ming Rózsaszín Fegyverek című munkájában ókori harceszközöket készít felfújható anyagbólés festi őket rózsaszínűre, megpuhítva ezzel a rideg felszínt, Lu Biaobiao szétroncsolja a napilapok hasábjait, majd új konstellációkat hoz létre az újrafonás aktusával, Yang Yifei pillanatnyi benyomásait nagyítja fel, így fokozva hatásukat.

Érdekes látni, hogy minden meghívott művész esetében az önreflexió közös elemként, de különböző médiumokban nyilvánul meg. A művek logikájának megértését leginkább a már említett Engedelmesség és Offenzíva fogalmainak irányából közelíthetjük meg.

A mindenkori művészetnek – a tradicionálisnak is – szüksége van az offenzíva erejére, mely által képes érdembeli áttörésekkel újraírni és akár újjáépíteni a belsőnk ismeretlen világát.“

Fan Lin
kurátor
a Guangzhou Academy of Fine Art professzora

SZEGMENS – kortárs képzőművészeti cserekiállítás-sorozat

„A Szegmens egy cserekiállítás-sorozat, mely magyar és távol-keleti országok művészeinek bemutatását tűzte ki céljául. A Szegmens gyökerei egy művésztelep 10 éves tevékenységéhez nyúlnak vissza, melyet a magyar Túlsó P’Art művészcsoport szervezett. Ezekre a művésztelepekre rendszeresen hívtunk meg távol-keleti képzőművészeket, így volt szerencsénk képet kapni a távol-keleti kortárs képzőművészeti életről, az európai szemmel nézve nagyon gazdag és változatos képzőművészeti törekvésekről. Erre az évek alatt kiépített kapcsolatrendszerre alapozva születetett meg a cserekiállítás-sorozat ötlete, amelyet eddig kilenc alkalommal sikerült megrendeznünk az alábbi országokban:
2004 – Japán, 2005 – Mongólia, 2006 – Tajvan, 2007 – Dél-Korea, 2009 – India, 2010-11 – Indonézia, 2012 – Irán, 2013 – Mexikó, 2013 – Kína.

Erőss István
képzőművész, szervező
a Vizuális Művészeti Tanszék vezetője

További info ide kattitva olvasható.

 

 

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.