Design/Belsőépítészet

Kikötni a vízparton –A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete

1/27

A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel

?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
?>
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
1/27

A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Ludmann Dániel

Kikötni a vízparton –A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete
Design/Belsőépítészet

Kikötni a vízparton –A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete

2020.10.01. 08:19
MÉD

Projektinfó

A Design rovatot támogatja a 

Szerzők:
DVM Group

Földrajzi hely:
Budapest, Vecsés, Magyarország

Építészek, alkotók:
Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 Hybrid Design, DVM group

Vélemények:
3

Budapest Airport Pier1 belsőépítészete

Tervezés éve:
2019-2020

Építés éve:
2020

Bruttó szintterület:
8000 m2

Stáblista

Építésziroda: DVM Design Kft

Vezető tervező: Kiss Ida

Építész munkatárs: Kutasi-Kovács Petra, Lukátsi Marcell

Installáció tervezés és kivitelezés: S39 HybridDesign

Dosszié:

MÉD:

Alig egy év alatt elkészült a Budapest Airport Pier1, azaz nemzetközi légikikötőnk új utasmólója. Vége a bádogvárosban történő keringésnek, a reptér új attraktív  "kapuját" pedig az enteriőr tervezői, azaz a DVM group munkatársainak írásával mutatjuk be honlapunkon. 

Az újonnan készülő 2A fapados terminál utasmólójának belsőépítészeti terveit a DVM group készítette, a Budapesti Nemzetközi Repülőtér megbízásából. A tervezés múlt szeptemberben kezdődött, az alapépület a Lean Tech Mérnökiroda Kft. tervei szerint valósult meg. A belsőépítészeti koncepció tervezése alatt az első ütem már közel szerkezetkészen állt.

A tervezés során a megrendelő igényein túl a magyar kormány elvárásainak is meg kellett felelni, hiszem a projekt országimázs-szempontból is jelentős. Az épületet 5 millió fő/év forgalomra tervezték, így a látogatók számára az utasmóló egyfajta kapu az ország és a főváros felé. Fontos volt, hogy hazai értékeket közvetítsen a megjelenés, de visszafogott, nem túl didaktikus eszközökkel, kerülve a közhelyeket, a sztereotipikus asszociációkat Magyarországgal. A készülő terminál látszó rétegelt, ragasztott fatartói és világosszürke szendvicspanelei erőteljesen meghatározták a belső tér anyaghasználatát is. Több helyen a fa meleg színe köszön vissza a bútorok felületein és a padlóburkolatokban.

A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
20/27
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel


"Fő tematikaként a ´víz´ mellett döntöttünk, utalva ezzel nagy folyóinkra, a Balatonra, a népszerű és sok hazai sikert hozó vízisportokra, és a főváros híres fürdőkultúrájára."


A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
27/27
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel

A lobby tér bútorai így lettek "vízmosta", szigetszerű képződmények, valódi fákat idéző installációkkal kiegészülve. A nagy igénybevételnek ellenálló fehér akrilfelületekbe színes, mosható, textilhatású ülő- és könyöklőbetétek kerültek. A stilizált fák tovább erősítik a természetre való utalást. A visszafogott színpalettát feldobja, hogy az itthon fészkelő legszínesebb madárfajok (tengelic, szalakóta, gyurgyalag) élénk foltokként ülnek az ágakon.

A T-alakú épület teljes hosszában a kapuk és pre-boarding zónák 1,4 méter magas üvegkorláttal vannak leválasztva. Ezeket az üvegfelületeket kétoldali színes fóliázás díszíti, amelynek mintázatát a vízbe dobott kő gyűrűi inspirálták.

A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel
19/27
A Budapest Airport Pier1 belsőépítészete, Tervező: DVM group, Alkotók: Kiss Ida, Kovács Petra, Lukátsi Marcell, S39 HybridDesign, Fotó: Végel Dániel

A bútorok mellett kiemelten fontos belsőépítészeti elemek a belógatott felhők, amelyek valójában egyedi akusztikai panelek és világítóelemek. A felhők a lobby-térben a bútorok fölött jelennek meg, valamint a 2B terminálhoz vezető gyalogosfolyosón. Ez a csatlakozó épületrész köti össze az új utasmólót a jól ismert 2B terminállal, ahonnan két mozgólépcsőn, lépcsőkarokon és liftekkel lehet lejutni a kifutó szintjén épült Pier1-ba. A lépcsőkkel szemben készült az induló utasokat üdvözlő dekor-installáció. A két oldalról finoman mozgó fénnyel megvilágított rozsdamentes hullámlemez-installáció egy mozgó-hullámzó felület optikai illúzióját kelti. A spotlámpák hideg fényét az esti órákban a naplementék meleg tónusai tovább színezik. A felületen egy papírrepülő képe is felsejlik.

Ebből az épületrészből egy 8 méter széles folyosón lehet megközelíteni a lobby-teret. A folyosó eredetileg eseménytelen falait díszíti egy két irányból interaktívan működő fotóinstalláció Máté Bence elismert természetfotós képeivel, utalva a belső vízivilágra.
 

DVM group

 

Szerk.: Pleskovics Viola

Vélemények (3)
P. Imre
2020.10.05.
21:17

Hozzáteszem, nem semmi a Közti által tervezett, "polgári" beszállítóhely sem, a Ferihegy 2 túloldalán. A fenti, a kóduspénzért utazó munkásosztály számára emberi körülményeket teremtő, emelt szintű harmadosztály mellett ellátásra, kiszolgálásra került a sogenannte elit is - hálistennek. Mert ennek létjogosultsága azt bizonyítja, hogy a Budapest Ferihegy utasai azért nem csak a reggel kilencre a dublini kávézóba várt magyar csaposokból tevődnek össze.

P. Imre
2020.10.05.
21:08

Többször, súlyos szavakkal követeltem annak a megalázó, fagyban, hőségben egyaránt elviselhetetlen, szörnyű bidonville-nek a felszámolását. A reptér gazdái le se szarták. Tisztelet a kormányzatnak, amely záros határidőt szabott a tűrhetetlen állapotok felszámolására, és sikerrel.

Reki
2020.10.01.
10:19

Szépek, ízlésesek a belső terek. Főleg annak fényében, hogy a szégyenletes, fapados bádogkasznit váltotta ki. Sajnos ezt is csak erőteljes nyomásra tette meg a Budapest Airport. Most a járvány idején nem igazán van kihasználva a reptér. Valószínűleg a 2/c terminál sem fog felépülni belátható időn belül.

Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk