| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Közélet, hírek

Kihirdették a Velencei Építészeti Biennálé kurátori pályázatának győztesét

1/3

Kondor-Szilágyi Mária: REZIDUUM - The Frequency of Architecture című pályázata, A kiállítás résztvevői: Ferencz Marcel építész, Z. Halmágyi Judit, Mátrai Péter, Haász Ferenc

Kondor-Szilágyi Mária: REZIDUUM - The Frequency of Architecture című pályázata, A kiállítás résztvevői: Ferencz Marcel építész, Z. Halmágyi Judit, Mátrai Péter, Haász Ferenc

Kondor-Szilágyi Mária: REZIDUUM - The Frequency of Architecture című pályázata, A kiállítás résztvevői: Ferencz Marcel építész, Z. Halmágyi Judit, Mátrai Péter, Haász Ferenc

?>
Kondor-Szilágyi Mária: REZIDUUM - The Frequency of Architecture című pályázata, A kiállítás résztvevői: Ferencz Marcel építész, Z. Halmágyi Judit, Mátrai Péter, Haász Ferenc
?>
Kondor-Szilágyi Mária: REZIDUUM - The Frequency of Architecture című pályázata, A kiállítás résztvevői: Ferencz Marcel építész, Z. Halmágyi Judit, Mátrai Péter, Haász Ferenc
?>
Kondor-Szilágyi Mária: REZIDUUM - The Frequency of Architecture című pályázata, A kiállítás résztvevői: Ferencz Marcel építész, Z. Halmágyi Judit, Mátrai Péter, Haász Ferenc
1/3

Kondor-Szilágyi Mária: REZIDUUM - The Frequency of Architecture című pályázata, A kiállítás résztvevői: Ferencz Marcel építész, Z. Halmágyi Judit, Mátrai Péter, Haász Ferenc

Kondor-Szilágyi Mária: REZIDUUM - The Frequency of Architecture című pályázata, A kiállítás résztvevői: Ferencz Marcel építész, Z. Halmágyi Judit, Mátrai Péter, Haász Ferenc

Kondor-Szilágyi Mária: REZIDUUM - The Frequency of Architecture című pályázata, A kiállítás résztvevői: Ferencz Marcel építész, Z. Halmágyi Judit, Mátrai Péter, Haász Ferenc

Kihirdették a Velencei Építészeti Biennálé kurátori pályázatának győztesét
Közélet, hírek

Kihirdették a Velencei Építészeti Biennálé kurátori pályázatának győztesét

2022.03.09. 17:07

A prezentációkat tegnap tartották, a mai napon pedig a Ludwig Múzeum honlapján vált nyilvánossá, hogy a zsűri Kondor-Szilágyi Mária REZIDUUM - The Frequency of Architecture című pályázatát ítélte legjobbnak, melynek kiindulópontjai azok a kortárs ornamentikaátiratok, amelyek az átadás előtt álló új Néprajzi Múzeum homlokzati árnyékoló fémrácsán jelennek meg. 

Korábban, még tavaly novemberben mi is megírtuk, hogy dr. Fabényi Julia nemzeti biztos, a Ludwig Múzeum igazgatója meghirdette a 18. Velencei Nemzetközi Építészeti Biennálé Magyar Pavilonjában rendezendő kiállítás kurátori pályázatát, amelyre február 22-ig várták a nevezéseket. 

A múzeum honlapján a mai napon, március 9-én közzétettek egy közleményt, amelyben már be is jelentették a szakmai zsűri döntése alapján kiválasztott győztest. A felhívásra hét érvényes pályázat érkezett be, a pályázók az eredmény közlését megelőző napon, március 8-án a Ludwig Múzeumban prezentáción mutathatták be kiállítási tervüket a bírálóbizottság előtt.

A zsűri Kondor-Szilágyi Mária REZIDUUM - The Frequency of Architecture című pályázatát ítélte legjobbnak. A kiállítási projekt résztvevői: Ferencz Marcel építész (az épületet tervező NAPUR architect vezető tervezője), Z. Halmágyi Judit építész, Mátrai Péter építész-zeneszerző és Haász Ferenc világítástervező. A pályázatuk ide kattintva tekinthető meg.

Kondor-Szilágyi Mária: REZIDUUM - The Frequency of Architecture című pályázata, A kiállítás résztvevői: Ferencz Marcel építész, Z. Halmágyi Judit, Mátrai Péter, Haász Ferenc
2/3
Kondor-Szilágyi Mária: REZIDUUM - The Frequency of Architecture című pályázata, A kiállítás résztvevői: Ferencz Marcel építész, Z. Halmágyi Judit, Mátrai Péter, Haász Ferenc



A további hat pályázó és pályamunkájuk (megtekinthetőek a címre kattintva):

Bodó Sándor: Transmission – Párhuzamos valóságaink

É. Kiss Piroska: Kilátás, belátás

Gulyás Gábor: Szakralitás és természet. Makovecz Imre

Kőszeghy Flóra: Léptékvesztés

Tüdős Anna: Séta az éjjeli nap alatt. Paprika-ökológiák feltérképezése

Végh Júlia: BiNATURALISM


A nyertes pályázatról ez olvasható a múzeum közleményében:

"A projekt kiindulópontjai azok a kortárs ornamentikaátiratok, amelyek az átadás előtt álló új Néprajzi Múzeum homlokzati árnyékoló fémrácsán jelennek meg. A múzeumban őrzött különféle népek hagyományaiból származó mintákat a tervezők a legelemibb formákra, ősi keresztöltésre egyszerűsítették, majd tovább redukálták. Így keletkezett az a mintegy félmillió pixelből álló, raszterszerkezetű fémrács, amely végigfut az épület homlokzatán. Az ornamentika a magyar és az egyetemes kultúra szőtteseként az idén 150 éves Néprajzi Múzeum páratlanul gazdag gyűjteményét szimbolizálja. A projekt zeneszerzője, Mátrai Péter ezt a pixelmintázatot írta át hangjegyekké, így a fémrács motívumsora lejátszható kottává alakult. Ezt a mintázatot szólaltatja majd meg a Magyar Pavilon kiállítása, ugyanazzal az szándékkal, mint maga az új épület, amely a kortárs művészet eszközeivel teszi hozzáférhetővé a néphagyományt, és annak örökérvényű tartalmait. A tervezett velencei kiállítás izgalmas, kortárs összművészeti kísérlet: az archaikus motívumkincsből előbb építészeti ornamentika lett, majd e leképezhető formáktól eljutunk a legéteribb formáig, a megszólaltatott hangokig – a zenéig. Ez a zene képezi a kiállítás hang-, fény- és térinstallációjának az alapját. Az épület hangjait fantáziahangszerek segítségével a közönség is megszólaltathatja majd a pavilonban."

A bírálóbizottság tagjai voltak:

Boros Géza művészettörténész, a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum Velencei Biennále Irodája vezetője,

Dr. Fabényi Julia művészettörténész, a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum igazgatója, a Velencei Biennále nemzeti biztosa (a zsűri elnöke),

Freivogel Gábor építész (Nürnberg),

Golda János építész, a Magyar Építőművészek Szövetsége alelnöke, a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja,

Martinkó József építészetkritikus, az Octogon folyóirat főszerkesztője,

Szipőcs Krisztina művészettörténész, a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum szakmai igazgatóhelyettese.

A 18. Velencei Építészei Biennále tervezett időpontja: 2023. május 20. – november 26. (Sajtónapok: május 18–19.) Főkurátor Lesley Lokko (Ghána/Skócia) építész, szakíró.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.