| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Design/Fotó

Járatok a város alatt

1/18

A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV

Ilyen állapotban első ránézésre zavarbaejtő látványt nyújtanak a korábban nap mint nap látott oszlopok is. Fotó: BKV

Az új építőanyagok felsorakoznak. Fotó: BKV

Munkások utaznak az állomások között. Fotó: BKV

A metróvonal felújítása nem csak a megállók modernizálását jelentette. Megújultak a sínek, az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózatai is. Fotó: BKV

Az földfelszíni építkezésekről jól ismert burkolattartó elemek csontváza. Fotó: BKV

A fém lamellás álmennyezet megjelenésével már egyre inkább látjuk magunk előtt az egykor nyüzsgő állomásokat. Fotó: BKV

Mik rejtőznek a falak mögött? A metró rekonstrukciójának fontos része volt a gépészeti és elektromos rendszerek megújítása is. Fotó: BKV

Az első burkolati elemek felhelyezése. A szálcement falburkolat lecserélése elengedhetetlen volt, ugyanis az eredetileg használt elemek azbeszttartalmúak voltak. Fotó: BKV

A sárga színről egyértelműen felismerhetjük a Pöttyös utcai megállót. A falburkolatok mellett a legtöbb esetben az egyébként jó minőségű padlóburkolatokat is cserélni kellett. Fotó: BKV

Az álmennyezet és a sárga falak együtt már egész ismerősen hatnak. Fotó: BKV

A metrókocsik megjelenéssével pedig végleg egyértelművé válik, hogy hol is járunk. Fotó: BKV

Az új falburkolat elemeinél a tervezők a színeken kívül a formaképzéssel is próbáltak jellegzetes karaktert adni az egyes megállóknak. Fotó: BKV

A 4-es metró állomásairól jól ismert kis méretű csempeborítás itt is visszaköszön. Fotó: BKV

A színek és formák mellett díszítések és textúrák is megjelennek. Fotó: BKV

Füstpróba az egyik megújult állomáson. Fotó: BKV

A megújult technológiai infrastruktúra kevésszer látott rendszerei. Fotó: BKV

A felújítási munkálatok a földfelszínt is érintették. A Pöttyös utcai megállóhoz tartozó corten acéllal burkolt épület külső felülete egy pókhálóra is emlékeztethet bennünket. Fotó: BKV

?>
A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV
?>
Ilyen állapotban első ránézésre zavarbaejtő látványt nyújtanak a korábban nap mint nap látott oszlopok is. Fotó: BKV
?>
Az új építőanyagok felsorakoznak. Fotó: BKV
?>
Munkások utaznak az állomások között. Fotó: BKV
?>
A metróvonal felújítása nem csak a megállók modernizálását jelentette. Megújultak a sínek, az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózatai is. Fotó: BKV
?>
Az földfelszíni építkezésekről jól ismert burkolattartó elemek csontváza. Fotó: BKV
?>
A fém lamellás álmennyezet megjelenésével már egyre inkább látjuk magunk előtt az egykor nyüzsgő állomásokat. Fotó: BKV
?>
Mik rejtőznek a falak mögött? A metró rekonstrukciójának fontos része volt a gépészeti és elektromos rendszerek megújítása is. Fotó: BKV
?>
Az első burkolati elemek felhelyezése. A szálcement falburkolat lecserélése elengedhetetlen volt, ugyanis az eredetileg használt elemek azbeszttartalmúak voltak. Fotó: BKV
?>
A sárga színről egyértelműen felismerhetjük a Pöttyös utcai megállót. A falburkolatok mellett a legtöbb esetben az egyébként jó minőségű padlóburkolatokat is cserélni kellett. Fotó: BKV
?>
Az álmennyezet és a sárga falak együtt már egész ismerősen hatnak. Fotó: BKV
?>
A metrókocsik megjelenéssével pedig végleg egyértelművé válik, hogy hol is járunk. Fotó: BKV
?>
Az új falburkolat elemeinél a tervezők a színeken kívül a formaképzéssel is próbáltak jellegzetes karaktert adni az egyes megállóknak. Fotó: BKV
?>
A 4-es metró állomásairól jól ismert kis méretű csempeborítás itt is visszaköszön. Fotó: BKV
?>
A színek és formák mellett díszítések és textúrák is megjelennek. Fotó: BKV
?>
Füstpróba az egyik megújult állomáson. Fotó: BKV
?>
A megújult technológiai infrastruktúra kevésszer látott rendszerei. Fotó: BKV
?>
A felújítási munkálatok a földfelszínt is érintették. A Pöttyös utcai megállóhoz tartozó corten acéllal burkolt épület külső felülete egy pókhálóra is emlékeztethet bennünket. Fotó: BKV
1/18

A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV

Ilyen állapotban első ránézésre zavarbaejtő látványt nyújtanak a korábban nap mint nap látott oszlopok is. Fotó: BKV

Az új építőanyagok felsorakoznak. Fotó: BKV

Munkások utaznak az állomások között. Fotó: BKV

A metróvonal felújítása nem csak a megállók modernizálását jelentette. Megújultak a sínek, az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózatai is. Fotó: BKV

Az földfelszíni építkezésekről jól ismert burkolattartó elemek csontváza. Fotó: BKV

A fém lamellás álmennyezet megjelenésével már egyre inkább látjuk magunk előtt az egykor nyüzsgő állomásokat. Fotó: BKV

Mik rejtőznek a falak mögött? A metró rekonstrukciójának fontos része volt a gépészeti és elektromos rendszerek megújítása is. Fotó: BKV

Az első burkolati elemek felhelyezése. A szálcement falburkolat lecserélése elengedhetetlen volt, ugyanis az eredetileg használt elemek azbeszttartalmúak voltak. Fotó: BKV

A sárga színről egyértelműen felismerhetjük a Pöttyös utcai megállót. A falburkolatok mellett a legtöbb esetben az egyébként jó minőségű padlóburkolatokat is cserélni kellett. Fotó: BKV

Az álmennyezet és a sárga falak együtt már egész ismerősen hatnak. Fotó: BKV

A metrókocsik megjelenéssével pedig végleg egyértelművé válik, hogy hol is járunk. Fotó: BKV

Az új falburkolat elemeinél a tervezők a színeken kívül a formaképzéssel is próbáltak jellegzetes karaktert adni az egyes megállóknak. Fotó: BKV

A 4-es metró állomásairól jól ismert kis méretű csempeborítás itt is visszaköszön. Fotó: BKV

A színek és formák mellett díszítések és textúrák is megjelennek. Fotó: BKV

Füstpróba az egyik megújult állomáson. Fotó: BKV

A megújult technológiai infrastruktúra kevésszer látott rendszerei. Fotó: BKV

A felújítási munkálatok a földfelszínt is érintették. A Pöttyös utcai megállóhoz tartozó corten acéllal burkolt épület külső felülete egy pókhálóra is emlékeztethet bennünket. Fotó: BKV

Design/Fotó

Járatok a város alatt

2020.10.21. 18:16
1/18

A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV

Ilyen állapotban első ránézésre zavarbaejtő látványt nyújtanak a korábban nap mint nap látott oszlopok is. Fotó: BKV

Az új építőanyagok felsorakoznak. Fotó: BKV

Munkások utaznak az állomások között. Fotó: BKV

A metróvonal felújítása nem csak a megállók modernizálását jelentette. Megújultak a sínek, az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózatai is. Fotó: BKV

Az földfelszíni építkezésekről jól ismert burkolattartó elemek csontváza. Fotó: BKV

A fém lamellás álmennyezet megjelenésével már egyre inkább látjuk magunk előtt az egykor nyüzsgő állomásokat. Fotó: BKV

Mik rejtőznek a falak mögött? A metró rekonstrukciójának fontos része volt a gépészeti és elektromos rendszerek megújítása is. Fotó: BKV

Az első burkolati elemek felhelyezése. A szálcement falburkolat lecserélése elengedhetetlen volt, ugyanis az eredetileg használt elemek azbeszttartalmúak voltak. Fotó: BKV

A sárga színről egyértelműen felismerhetjük a Pöttyös utcai megállót. A falburkolatok mellett a legtöbb esetben az egyébként jó minőségű padlóburkolatokat is cserélni kellett. Fotó: BKV

Az álmennyezet és a sárga falak együtt már egész ismerősen hatnak. Fotó: BKV

A metrókocsik megjelenéssével pedig végleg egyértelművé válik, hogy hol is járunk. Fotó: BKV

Az új falburkolat elemeinél a tervezők a színeken kívül a formaképzéssel is próbáltak jellegzetes karaktert adni az egyes megállóknak. Fotó: BKV

A 4-es metró állomásairól jól ismert kis méretű csempeborítás itt is visszaköszön. Fotó: BKV

A színek és formák mellett díszítések és textúrák is megjelennek. Fotó: BKV

Füstpróba az egyik megújult állomáson. Fotó: BKV

A megújult technológiai infrastruktúra kevésszer látott rendszerei. Fotó: BKV

A felújítási munkálatok a földfelszínt is érintették. A Pöttyös utcai megállóhoz tartozó corten acéllal burkolt épület külső felülete egy pókhálóra is emlékeztethet bennünket. Fotó: BKV

Cikkinfó

Dosszié:

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.