Közélet, hírek

Vitézy: „Ezt a hibát a Galvani híddal nem szabad elkövetni, eleve villamospályával együtt kell megépíteni.”

1/1

Forrás: Vitézy Dávid Facebook oldala

Hirdetés
?>
Forrás: Vitézy Dávid Facebook oldala
1/1

Forrás: Vitézy Dávid Facebook oldala

Vitézy: „Ezt a hibát a Galvani híddal nem szabad elkövetni, eleve villamospályával együtt kell megépíteni.”
Közélet, hírek

Vitézy: „Ezt a hibát a Galvani híddal nem szabad elkövetni, eleve villamospályával együtt kell megépíteni.”

2021.03.10. 12:05

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország, Budapest

Vélemények:
3

Dosszié:

Az új, kétvágányú, négy kilométeres villamospálya a budai Fehérvári úttól az új Duna-hídon és Észak-Csepelen át, továbbá a ráckevei-Duna-ági új hídon keresztül a pesti Gubacsi útig tart majd. Öt, akadálymentes megálló lesz rajta. 

Az új hídon, illetve a kapcsolódó úthálózaton futó villamosvonal tervezőjének kiválasztására szolgáló közbeszerzés nyertesének minden szakterületre vonatkozóan el kell készítenie idén júliusra a bírálati engedélyezési tervet, szeptemberre a végleges engedélyezési tervet, végül november végére meg kell szereznie az összes szükséges jogerős engedélyt, hozzájárulást és jóváhagyást. A 2020 szeptember 3-án kiírt közbeszerzés nyertese a Közlekedés Kft. – TEN-T Zrt. – Arcus Mérnöki Iroda Kft. alkotta konzorcium.

„A Kormány célja, hogy könnyebb legyen Budapesten közlekedni és ennek sarokköve a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztése. Ezért magától értetődő, hogy a déli új Duna-hídon villamosvonalnak is épülnie kell. Az Új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány. Az önkormányzati választások után a híd pozíciójáról kialakult vitát követően pedig a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa – a Fővárosi Önkormányzat és a Kormány közös városfejlesztési szerve – 2020 februárjában megerősítette, hogy Budapest következő hídja a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épüljön meg" – mondta Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

A NIF Zrt. és a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ irányításával készülő Új Duna-híd a számítógépes forgalmi modellezés szerint önmagában is jelentősen tehermentesíti majd a belsőbb hidakat, és lehetőséget teremt a belváros forgalomcsillapítására.

A tervek szerint a híd javítja a kapcsolatokat Budapest déli részei között, segíti az itt lévő barnamezős területek revitalizációját. Csepel most először kap közvetlen kapcsolatot a XI. kerület felé, valamint villamos is először lesz a szigeten.

„A Rákóczi hídra két évtizeddel megépülése után kerültek föl a villamossínek, a híd átadása után közel húsz évvel a BKK indította el a beruházást, amely 2015-re készült el. Addig üresen tátong a helyük a híd közepén, és a város láthatóan hamarabb körülvette és körülnőtte az új hidat, mint ahogy a villamos megépült. Ezt a hibát a Galvani híddal nem szabad elkövetni, eleve villamospályával együtt kell megépíteni. Az új villamosvonal a Budai Fonódó villamoshálózat vonalait tudja majd összekapcsolni Újbuda felől a dél-pesti vonalhálózattal és a Határ úti metróállomással" – mondta Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója.

A tervezőknek a két hídon közösségi közlekedési sávokat kell kialakítaniuk, amelyeket a villamosok és buszok is használhatnak majd. A kapcsolódó úthálózat városias jellegű lesz, a villamosok szintbeni csomópontokon, sok helyen fasorok, zöld felületek között haladnak majd. Az új vonalról mindkét déli hévre, azaz a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli vonalra is át lehet majd szállni.

A tervezendő szakaszon öt, akadálymentes megálló lesz:

- Fehérvári út

- Szerémi út

- Budafoki út

- Weiss Manfréd út H7

- Soroksári út H6

Az, hogy a BKK pontosan honnan hová milyen viszonylatot fog itt járatni, csak később dől el. Ez attól is függ, hogy az új hídhoz kapcsolódó úthálózat hogyan épül meg Pesten a Gubacsi úttól az Üllői útig. A legvalószínűbb egy olyan villamosjárat, amely a Határ út metróállomástól indul, és a Határ úton, illetve a Gubacsi úton éri el az új szakaszt. A Fehérvári útnál kapcsolat jönne létre a meglévő villamoshálózattal, és Újbuda központ, a Móricz Zsigmond körtér, a Villányi út, a BAH-csomópont, az Alkotás utca, a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy felé.

Forrás: BFK, Vitézy Dávid Facebook oldala

Vélemények (3)
Kompakt
2021.05.05.
16:01

Egy a hídtestbe épített S-Bahn-pálya ütősebb lenne! Prágában van ilyen völgyhíd, a híd belsejében halad a prágai C metróvonal két vágánya. https://hu.wikipedia.org/wiki/Nuslei_h%C3%ADd Kellene már Budapestre egy ilyen híd.

Reki
2021.03.10.
15:18

Vitézy Dávidnak vannak jó meglátásai. Valóban meg kellene építeni a villamospályát is a híddal együtt. Ugyanakkor a Népszínház utcai villamos végállomás kivezetése a Blaha Lujza tér közepére, enyhén szólva felesleges...

Kompakt
2021.05.05.
16:05

@Reki: "A villamos végállomás kivezetése a Blaha Lujza tér közepére, enyhén szólva felesleges." Hát lehet létezni nélküle, de szerintem kényelmesebb átszállási kapcsolatot biztosítana. (És idővel meg lehetne hosszabbítani!)

Új hozzászólás
Nézőpontok

SZALÓC ÉS BORZOVA // Rejtett Kincsek

2023.03.31. 07:52
10

A gömöri bányavidék kapujában vagyunk: Szalóc és Borzova két magyar falu, két középkori eredetű temlommal. Szalócon egy 14. századi eredettel bíró kegyhely áll, melynek régi szentélye egy 19. század elején hozzáépült hajóval és zsindelyes hagymakupolával büszkélkedik. Borzova szintén középkori múltú temploma még várja régi freskóinak felfedezését, ám kutatása például már egy DNS vizsgálathoz is támpontott nyújtott.

A gömöri bányavidék kapujában vagyunk: Szalóc és Borzova két magyar falu, két középkori eredetű temlommal. Szalócon egy 14. századi eredettel bíró kegyhely áll, melynek régi szentélye egy 19. század elején hozzáépült hajóval és zsindelyes hagymakupolával büszkélkedik. Borzova szintén középkori múltú temploma még várja régi freskóinak felfedezését, ám kutatása például már egy DNS vizsgálathoz is támpontott nyújtott.

Nézőpontok

A SÉNYEI KEMENCE KÁPOLNA // Egy hely + Építészfórum

2023.03.24. 16:12
5

Kemence, kucsma, kas...Az idén 90 éves Vadász György egyik legérdekesebb épülete egy ökomenikus kápolna, mely a sényei szőlőhegyen uralja a tájat. Az egyetlen konkrét építészeti stílusba sem besorolható kápolna ősi formákat idéz, konkrét előképe pedig egy népi tyúkól volt. Az Egy hely csapata a Kemence Kápolnánál járt.

Kemence, kucsma, kas...Az idén 90 éves Vadász György egyik legérdekesebb épülete egy ökomenikus kápolna, mely a sényei szőlőhegyen uralja a tájat. Az egyetlen konkrét építészeti stílusba sem besorolható kápolna ősi formákat idéz, konkrét előképe pedig egy népi tyúkól volt. Az Egy hely csapata a Kemence Kápolnánál járt.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk