Design/Formatervezés

Hotel Park Inn Sárvár

1/11

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/11

Hotel Park Inn Sárvár
Design/Formatervezés

Hotel Park Inn Sárvár

2007.04.13. 12:23

Cikkinfó

A Design rovatot támogatja a 

Építészek, alkotók:
Czigány István, Medveczky Kazimir

Az építtető bizalma az elvont tervezésnél szélesebb hatásköröket biztosított nekem, ami az anyagok és mobíliák kiválasztásánál, valamint a szakágakhoz kapcsolódó belsőépítészeti megoldások koordinálásánál hatékonynak bizonyult. Belsőépítész: Medveczky Kazimir Építész tervező: Czigány István

Egy belsőépítészeti projekt előkészítéssel gondosan egybekötött tervezése lehetővé teszi, hogy a kivitelezés során felmerülő, szükséges változtatásokat szakszerűen vigyék keresztül. Az építtető bizalma az elvont tervezésnél szélesebb hatásköröket biztosított nekem, ami az anyagok és mobíliák kiválasztásánál, valamint a szakágakhoz kapcsolódó belsőépítészeti megoldások koordinálásánál hatékonynak bizonyult.

 

 

A szálloda 203 kétágyas szobával, valamint 4+16 lakosztállyal rendelkezik, ezek egy része összenyitható. Szintenként egy-egy, mozgáskorlátozottak által is használható szobaegység készült. A legtöbb szoba „zip&link" illetve „king size" ágyakkal készült. Minden beépített szobabútor és bútorelem (ágy fejrész, íróasztal, szekrény, lámpatestek, mosdópult stb.) valamint a szőnyegek mintája egyedileg tervezettek.
 
A szállodalánc arculatának megfelelően szintenként a négy Park Inn szín egyike határozta meg a szobák és közlekedők - komplementer színpárosítás szerinti -  színdinamikáját. Az egységes alapot a fabútorok sötétbarna wenge pácolása adta.

 

 

A közösségi területek kialakításánál követtem a négy arculati alapszínre épített hangulatváltást. A recepciót a fölötte megnyíló átriummal, a fehér színű gipszkarton álmennyezet plaszticitása és a fehér színnek a különböző anyagminőségek (festett üveg, relief vinyltapéták) szerinti nüanszai jellemzik. Az erőteljes bútorszínek elővetítik a különböző helyiségcsoportok színességét. Ez az intenzív színhasználat a természetes világítás hiánya miatt feltétlenül indokolt volt. Ezért a konferenciateremnél sárga-narancssárga, a konferencia előtérnél kék, a bár-söröző esetében vörös színek alkalmazásával igyekeztem létrehozni a nagy terek önálló karakterét.

 

 


A különböző módozatokban működtethető mesterséges világítás, a színek keverésével lehetővé teszi a hangulatváltást. Különösen a konferenciaterem esetében a különféle direkt-indirekt, továbbá a kék színű világítás alkalmazásával változtatható a helyiség színhőmérséklete, a rendezvény jellegétől függően az erőteljes meleg vagy hideg színhatástól a semleges harmonikus munkakörnyezetig.

 

 

 

Többféle egyedi lámpatestet terveztem, az étterem mennyezeti világításaként üvegprizmába helyezett üres palackok halmazából épített diffúzorokkal, illetve perforált „onyx" előtéttel működő álmennyezeti lámpákkal. A felületeket alkotó anyagok minőségének és jellegének kiválasztásakor arra törekedtem, hogy kevés eszközzel, nagy felületeken létrehozhatóak legyenek grafikus rajzolatok, fény-árnyék hatások, a tér a nap különböző szakában a megvilágítástól függően új élményt nyújtson.

 

 

Egy nyaktag összeköti a szállodát a Sárvári termálfürdővel. A fürdőhöz vezető részek bútorozása fesztelenebb világot képvisel, ahol a vendégek a szálloda területén fürdőköpenyben közlekednek, ezért nincs merev határ a pihenő-lounge és a söröző-bár között. Meleg időben az étterem és a söröző üveg tolófalai nyitva állnak, így a terasz is az összefüggő tér részévé válik. Itt olyan kárpitozást és felületképzéseket alkalmaztam, melyek higiénikus felületté, de ugyanakkor önálló tartalommal bíró tárgyakká is alakítják a bútorokat és falakat. Néhány új anyag és technológia, mint a digitprint vagy a különböző műanyagok alkalmazásával költségkímélő, de látványos megoldások születhettek.

 

 

 

A tervezést 2004 és 2005 között, az üzemeltető által meghatározott, a Park Inn szállodalánc számára kidolgozott grafikai, színdinamikai és formai arculati irányelvek alapján végeztem. A hosszas belső egyeztetések, stiláris és funkcionális módosítások során létrejött tervek és a megvalósult mintaszobák egy új, a Rezidor SAS számára is elfogadható megváltozott arculat rendszert eredményezett. Ennek irányelvei a később létesítendő szállodáknál már ajánlásként szerepelnek.

Medveczky Kazimir
belsőépítész


 

A beruházás fontosabb résztvevői:
Építész tervező: Czigány István (ZalaArt Építész Stúdió)
Belsőépítész: Medveczky Kazimir
Generálkivitelező : Proform Zrt
Üzemeltető: Rezidor SAS
Hotel Park Inn Sárvár

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.